Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

سهم بالا می رود، از آن حمایت هم می کنیم در پایانی ترین روز از سال ١٣٩۶ بخشی از سهام شرکت گروه کارخانجات صنعتی تبرک عرضه شد، تا ساعت های پایانی سال جاری متبرک شود و...

مدیر مالی گروه کارخانجات صنعتی تبرک: سهام تبرک بهترین روند را طی خواهد کرد، قطعا / بهترین سود را می دهیم

بورس24 : در پایانی ترین روز از سال 1396 بخشی از سهام شرکت گروه کارخانجات صنعتی تبرک عرضه شد، تا ساعت های پایانی سال جاری متبرک شود. 

امروز 28 اسفند ماه 223 میلیون و 150 هزار و 421 سهم از سهام گروه تبرک در دامنه قیمتی 1335 ریال تا 1395 ریال عرضه شد.

مجموعه صنعتی تبرک با خرید شرکت شهداب ناب خراسان در سال۱۳۷۷فعالیت خود را در زمینه تولید رب گوجه فرنگی با ظرفیت مصرف۲۰۰ تن گوجه فرنگی در شبانه روز آغاز کرد.

در سال 1388 اقدام به سرمایه گذاری، توسعه و خرید کارخانجات همجوار در زمینه تولید سس مایونز نمود. در سال های 1383 و 1384 توسعه و تولید آبمیوه پاکتی و قوطی و چای را کلید زد و سپس در زمینه تولید رب گوجه فرنگی ماشین آلات جدیدی را از کشور ایتالیا خریداری و وارد نمود و مصرف گوجه فرنگی خود را به 1،500 تن افزایش داد.

در سال 1386 در راستای توسعه فعالیت های شرکت مدیریت مجموعه نسبت به خرید واحد صنعتی بهاران گلبهار خراسان اقدام کرد که ظرفیت این واحد 200 تن مصرف گوجه فرنگی در شبانه روز بود. در همین سال واحد روغن کشی و پنبه پاک کنی را خریداری کرد. 

از آن سال تا کنون گروه تبرک همواره سعی در توسعه واحدهای گوناگون خود داشته و موفقت های زیادی را نیز در این راستا کسب کرده است. توسعه واحد پنبه پاک کنی، توسعه شرکت نوش پونه با خرید و نصب و راه اندازی ماشین آلات خط کامل روغن خوراکی، توسعه یک واحد دامداری، خرید امتیاز شرکت مهرانه خراسان، مبین نگار بناز و خوشمزه خراسان و همچنین خرید باغی به وسعت 73 هکتار از جمله اقدامات مهم و ارزشمند گروه تبرک در سال های اخیر است.

گروه تبرک همچنین عرضه اولیه موفق یکی از زیرمجموعه های خود به نام غشهداب را در کارنامه دارد. سهام شرکت کشت و صنعت شهداب ناب خراسان 17 فروردین ماه سال 1395 با قیمت حدود 860 ریال عرضه اولیه شد.

سهمی که در طول عمر دو ساله فرابورسی شدن خود همواره روند بلند مدت صعودی خود را حفظ کرده و هم اکنون در محدوده قیمتی 1740 ریال قرار دارد. البته سقف قیمتی تاریخی غشهداب در حدود 2100 ریال است. افزون بر بازدهی بیش از 140 درصدی غشهداب که سهامداران آن در مدت دو سال اخیر کسب کرده اند، دو بار سود نقدی نیز دریافت نموده اند.

در مجمع سال مالی 94 مبلغ 90 ریال و در مجمع سال مالی 95 مبلغ 222 ریال DPS مصوب شد. همچنین شرکت در سال 95 افزایش سرمایه 20 درصدی از انباشته اعلام کرد.

قیمت گران نبود، از عرضه راضی هستیم

رضا اسدی شکرانلو مدیر مالی گروه کارخانجات صنعتی تبرک در گفت و گو با بورس24 درباره نحوه عرضه اولیه سهام تبرک ابراز داشت: از نحوه عرضه اولیه و قیمت گذاری سهام تبرک راضی هستیم. عرضه بدون مشکل و کاملا راضی کننده انجام شد.

او درباره اعتقاد برخی از فعالان و کارشناسان بازار مبنی بر گران بودن قیمت عرضه اولیه تبرک تصریح کرد: سال 96 به پایان رسیده و گروه کارخانجات صنعتی تبرک توانسته در این دوره 12 ماهه 200 ریال سود که در بودجه پیش بینی کرده بود را محقق سازد.

به گفته او در مجمع عادی سالیانه تبرک که حدود سه ماه آینده برگزار خواهد شد، حدود 70 تا 75 درصد از سود واقعی هر سه سال 96 به عنوان سود نقدی تقسیم خواهد شد.

وی ادامه داد: بنابراین افرادی که امروز اقدام به خرید سهام تبرک با قیمت عرضه شده کرده اند، حدود 140 تا 150 ریال از مبلغی که بابت خرید سهام پرداخت کرده اند، به آن ها بازگردانده خواهد شد.

وی افزود: افزون بر این، بر مبنای پیش بینی های صورت گرفته EPS حسابرسی نشده، تبرک برای سال 97 برابر با 256 ریال اعلام شده است. با توجه به اینکه سهام شرکت ها بر اساس وضعیت آینده آن ها خریداری می شوند. ضمن در نظر گرفتن سود تقسیمی در مجمع P.E تبرک کمتر از 5 و حدود 4.8 خواهد بود.

حرف های زیاد تبرک برای گفتن

در ادامه از اسدی پرسیدیم که وضعیت آینده گروه تبرک را چگونه پیش بینی می کنید؟ وی اظهار داشت: گروه تبرک حرف های زیادی برای گفتن دارد، زیرا دارای واحدهای نو و جدید زیادی است.

او گفت: به عنوان مثال شرکت نوش پونه مشهد که یکی از زیرمجموعه های گروه تبرک است دارای سرمایه ای معادل یک سوم سرمایه کل گروه است. افزون بر این بازارهای هدف مناسبی برای این شرکت به وجود آمده و ظرفیت های آن در حال تکمیل است. بنابراین شرایط زیرمجموعه ها بر روی گروه تاثیر بسزایی خواهد داشت.

او اضافه کرد: شرکت های زیرمجموعه گروه تبرک از جمله نوش پونه مشهد دارای بهترین ماشین آلات و تجهیزات روز اروپا هستند و این ویژگی فرصت های مناسبی را برای سودسازی هلدینگ ایجاد می کند.

سهم بالا می رود، از آن حمایت می کنیم 

مدیر مالی گروه تبرک در پایان در برابر این پرسش که آیا سهام تبرک نیز می تواند، مانند سهام غشهداب بازدهی مناسبی به همراه داشته باشد، گفت: بله، با توجه به ویژگی های بنیادی گروه تبرک، سهام تبرک نیز قطعا می تواند روند مناسبی همچون سهام شهداب را تجربه کند.

او درباره اینکه آیا برنامه ای برای حمایت از سهام تبرک وجود دارد تصریح کرد: قطعا از سهام تبرک در بازار سرمایه حمایت خواهد شد. زیرا تبرک دارای بازارگردان بسیار مناسبی است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24