Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

٢۴ ساعته هم خدمات می دهیم، همین ایام تعطیلی! پیشخوان های شهر نت به طور ٢٤ ساعته فعال است و از فردا که تعطیلات شروع خواهد شد، از این طریق ارائه خدمات خواهیم داشت. این سخن را حسین محمد پور زرندی مدیر عامل بانک شهر در مجمع این بانک گفت و در ادامه افزود: سرانه منابع و مصارف بانک شهر به نسبت سایر بانک ها از رشد خوبی برخوردار است و از سال ٩٤ توانستیم، عملیات ارزی نوع دوم و سوم را داشته باشیم و ٢٦٤ میلیارد تومان اعتبارات اسنادی و ١٣٢ میلیارد تومان ضمانتنامه صادر کرده ایم، که...

مدیر عامل بانک شهر در مجمع: رشد سرانه منابع و مصارف بانک شهر خوب است

بورس24 : مجمع امروز عادی به طور سالانه نوبت دوم بانک شهر پس از گذشت یک ساعت از آغاز نشست وارد دستور کار خود شد. 

حسین محمد پور زرندی در این مجمع گفت: سرانه منابع و مصارف بانک شهر به نسبت سایر بانک ها از رشد خوبی برخوردار است و از سال ٩٤ توانستیم، عملیات ارزی نوع دوم و سوم را داشته باشیم و ٢٦٤ میلیارد تومان اعتبارات اسنادی و ١٣٢ میلیارد تومان نیز ضمانتنامه صادر کرده ایم. 

وی گفت: پیشخوان های شهر نت به طور ٢٤ ساعته فعال است و از فردا که تعطیلات شروع خواهد شد، از این طریق ارائه خدمات خواهیم داشت.

پورزرندی به سرمایه و شعب بانک هم اشاره کرد و گفت: سرمایه شرکت به حدود ١٦٠٠ میلیارد تومان رسیده است و در برنامه ای سه سال سرمایه را به ٥ هزار میلیارد تومان ارتقا می دهیم.

او گفت: در حال حاضر هم مجوز فعالیت ٢٦١ شعبه و ٨٦ باجه را داریم. 

وی گفت: منابع شرکت به نسبت سال ٩٢ حدود، ٢٨٩ درصد رشد داشته و مصارف نیز ٧٥١ درصد معادل ٧٥ برابر رشد داشته است. 

پور زرندی به فعالیت های بانکداری الکترونیک این بانک هم اشاره ای داشت و گفت: کلیه خدمات بانکداری الکترونیک را توسعه می دهیم و برای اولین بار از طریق فناوری NFC و بدون نیاز به کارت بانکی اقدام  به ارائه خدمات نمودیم. 

وی گفت: بانک شهر سرمایه گذاری های زیادی را در پروژه های عمرانی شهرداری ها دارد و ٨٠ درصد عاملیت اوراق مشارکت شهرداری ها را قبول نموده ایم. 

پور زرندی ادامه داد: در حال حاضر ٩٦ درصد از منابع بانک مردمی است و از ٥٧  هزارمیلیارد تومان منابع تنها ٥ درصد متعلق به شهرداری هاست.

وی گفت: برای اینکه سود عملیاتی داشته باشیم، باید نسبت منابع به مصارف بانک به ٨٠ درصد برسد و این امر یک تا دو سال زمان می برد.

پورزرندی به مطالبات بانک هم اشاره کرد و ادامه داد: به دلیل رکود ساخت و ساز شهرداری ها پول نقد به بانک نمی دهند و املاک دریافت می کنیم. در تهران هم نزدیک به ٧ هزار میلیارد تومان املاک داریم که مشکلات مجوز و ماده ٥ و ... دارد که فروش های این املاک تا زمان حل مشکل قطعی نمی شود.

به گفته او بانک در حال حاضر ٥٣٢ میلیارد تومان ذخیره بابت مطالبات از شهرداری گرفته است. 

پس از توضیحات پور زرندی برخی سهامداران گفتند: دو ساعت قبل بانک مرکزی اعلام کرد، بانک نباید سودی تقسیم کند که پورزرندی پاسخ داد: بانک زیان ده نیست و سود دارد و بنابر تغییر در گزارشگری مالی مجبوریم، سود ها را ذخیره بگیریم.

 وی ادامه داد: سود داریم و سود ها متعلق به سهامداران است و در تلاشیم تا مشکلات را حل کنیم. 

به گزارش خبرنگار ما گزارش حسابرس بانک شهر، ٤٠ بند در ١٣ صفحه داشت. بر این اساس با توجه به بند چهار گزارش حسابرس، بانک زیان عملیاتی داشته و پس از فروش املاک این زیان به سود تبدیل شده است.

در این گزارش آمده: بانک شهر با بانک آینده معاملات املاک داشته است و املاکی را به این بانک واگذار کرده است و در نهایت حسابرس نتوانسته است، سود حاصل از این معاملات را با توجه به نوع معامله تایید کند.

پورزرندی در ادامه مجمع تاکید کرد: ٣٤ ملک است که شهرداری اعلام کرده است، مشکل سی ملک را تا تابستان ٩٧ حل می کنیم و ممکن است ٤ ملک اقاله شود و در این صورت مشکلات مطرح شده در گزارش حسابرس حل و سود این معاملات شناسایی خواهد شد.

وی ادامه داد: بانک سود دارد و روند عملیات بانک رو به رشد است و شرایط بهبود خواهد داشت. 

او گفت: حدود ٥ هزار میلیارد سود داریم و باید شفاف با سهامداران برخورد کنیم، سهامداران همچنین اعتراضاتی در خصوص عدم بازگشایی نماد داشتند که مدیر عامل و حسابرس در راستای اطلاع رسانی و توضیح دقیق با آرامش پاسخ سهامداران را دادند و مدیر عامل اعلام کرد تا تابستان سال ٩٧ مشکل املاک حل خواهد شد.

پورزرندی گفت: سال ٩٣ مبلغی بابت افزایش سرمایه طلب دارید و دو سال سود سهامداران انباشت شده، امسال سال سختی برای بانک بود اما باز هم توانستیم عملکرد معقولی داشته باشیم  و زیان نسازیم، ما باید با سهامداران صادق باشیم و تلاش می کنیم، همه چیز شفاف باشد و از ٣٤ ملک ٣٠ ملک رفع مشکل خواهد شد، شهرداری ها هم باید به بانک کمک کنند و قول های مساعدی هم به ما دادند.

گفتنی است، مجمع بانک شهر به نسبت مجامع اخیر بانک ها آرام تر بود و با توجه به ابلاغ بانک مرکزی سودی برای تقسیم نداشت، اما مدیر عامل توضیحات امیدوار کننده ای به سهامداران داد و مجمع طولانی مدت بانک پس از ساعت ها سوال و توضیح به پایان رسید.  

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24