Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

نشست مذاکرات دستمزد ۹۷ که از حدود ساعت ۲۰ شب گذشته با حضور نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت در شورای عالی کار برگزار شد هم اکنون پس از ۸ ساعت چانه زنی بدون نتیجه پایان یافت.

نشست ۸ساعته دستمزد بی‌نتیجه ماند/ ادامه نشست بعدازظهر امروز

به گزارش بورس24 ، نشست شورای عالی کار از حدود ساعت ۲۰ شب گذشته به ریاست علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور نمایندگان کارگری و کارفرمایی آغاز شد، با گذشته حدود ۸ ساعت بدون نتیجه ماند و ادامه نشست به بعد از ظهر امروز موکول شد.

مذاکرات برای تعیین میزان درصد افزایش «حداقلی بگیران» و «سایر سطوح مزدی» در نشست خصوصی ربیعی با کارگران و کارفرمایان در حالی ادامه داشت که نمایندگان کارگران به دنبال تقویت قدرت خرید کارگران و کاهش فاصله حداقل مزد تا معیشت و نمایندگان کارفرمایی نیز ادله خود را برای افزایش هزینه های تولید و مالیات تحمیل شده ارائه دادند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان رئیس شورای عالی کار و مسئول تنظیم روابط کار به دنبال کاهش اختلاف نظر شرکای اجتماعی و توافق برای تعیین حداقل مزد با رعایت سه جانبه گرایی بود و در حالی که نظرات تا حدودی به یکدیگر نزدیک شد اما دهمین نشست شورای عالی کار نیز بدون نتیجه پایان یافت.

در ابتدای این مذاکرات مزدی ، نمایندگان کارگری پیشنهاد افزایش ۳۶درصدی حداقل حقوق را ارائه دادند، نمایندگان کارفرمایی پیشنهاد افزایش حدود ۸ درصد مطابق با نرخ تورم و نمایندگان دولت پیشنهاد افزایش حدود ۱۰ تا ۱۲ درصدی را مطرح کردند . پس از دوساعت مذاکره و چانه زنی ، پیشنهاد دولت افزایش ۲۰ درصدی ، پیشنهاد اعضای کارفرمایی افزایش حدود ۱۴ تا ۱۵ درصد و پیشنهاد اعضای کارگری ۲۹.۳ درصد برای افزایش حد اقل دستمزد اعلام شد.

بر اساس توافق نمایندگان کارگری و کارفرمایی حداقل هزینه زندگی یک خانوار ۳.۳ نفره در سال ۹۶ به میزان ۲ میلیون و ۶۶۹ هزار و ۸۰۰ تومان تعیین شده است.

لازم به ذکر است، حداقل دستمزد کارگران در سال ۹۶ با افزایش ۱۴.۵ درصدی نسبت به سال ۹۵ معادل ۹۲۹ هزار و ۹۳۱ تومان تعیین شده بود ؛ همچنین حداقل دستمزد سایر سطوح مزدی ۱۲ درصد افزایش یافته بود.

منبع: مهر

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24