Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

نشست خبری یک دیدار یک عرضه جهت عرضه اولیه شرکت تبرک امروز برگزار شد...

پیش بینی تبرک برای سال ۹۷ اعلام شد؛ ۲۵۶ ریال به ازای هر سهم

بورس24 : در این نشست سید مهدی علم الهدی معاون پذیرش و ناشران فرابورس گفت: در سال ۹۶ حدود ۷۵ تا ۷۶، متقاضی پذیرش در فرابورس وجود داشت که در ۱۰ جلسه پذیرش از بین ۳۰ شرکت متقاضی پذیرش ۲۱ شرکت پذیرفته شدند. 

وی ادامه داد: در سال جاری با عرضه گروه کارخانجات تبرک در روز دوشنبه ۲۸ اسفند، ۷ عرضه در بازار فرابورس صورت گرفت. ۱۶ شرکت به بورس تهران منتقل شدند و یک شرکت از بازار اصلی به پایه آمدند.

در بازار SME ، تاکنون ۱۷ شرکت متقاضی پذیرش شدند که ۸ شرکت تقاضایشان مورد بررسی قرار گرفت که تا به حال هیچکدام پذیرفته نشده اند.

او گفت: دوشنبه این هفته ماداکتیو استیل کرد در بازار SME عرضه خواهد شد. تبرک دوشنبه عرضه می شود، حداکثر سهام هر کد حقیقی ۲۲۰۰ سهم و به روش ثبت سفارش در بازه قیمتی ۱۳۳۵ تا ۱۳۹۵ ریال خواهد بود. مدیر عرضه کارگزاری بانک ملی و متعهد آن شرکت تامین سرمایه امین خواهد بود.

مدیران شرکت هم در این نشست حضور داشتند که مهم ترین مسائل مطرح شده توسط آن ها به شرح زیر است:

*گروه کارخانجات تبرک توانسته به سود پیش بینی شده خود در سال ۹۶ برسد. یعنی سود هر سهم محقق شده است؛ ۲۰۲ ریال به ازای هر سهم.

*میانگین سود هزینه های مالی حدود ۱۸ تا ۲۱ درصد تخمین زده می شود.

مجموعه تبرک در خاورمیانه رقیب ندارد و به لحاظ تنوع بسیار موفق عمل کرده است.

مجموعه تبرک به هیچ‌ارگانی وابسته نیست و مستقل عمل می کند.

*هدف تبرک از عرضه در فرابورس ورود به بازار بورس است.

*هزینه های مالی و اداری و تشکیلاتی تبرک از سایر رقبای خود کمتر است.

*رقم سودی که برای سال ۹۷ پیش بینی شده به اندازه ۲۵۶ ریال به ازای هر سهم است‌. بنا به درخواست خبرنگاران و مجوز سازمان این رقم اعلام شد.

تکمیلی: 

جلسه یک دیدار یک عرضه شرکت کارخانجات صنعتی تبرک با حضور اصحاب رسانه و مسئولین این شرکت در فرابورس ایران برگزار شد.

در ابتدای جلسه سید مهدی علم الهدی معاون پذیرش فرابورس با ارائه اخباری مبنی بر پذیرش برخی شرکت ها در فرابورس گفت: در سال ۹۶ حدود ۷۵ تا ۷۶، متقاضی پذیرش در فرابورس وجود داشت که در ۱۰ جلسه پذیرش از بین ۳۰ شرکت متقاضی پذیرش ۲۱ شرکت پذیرفته شدند.

وی ادامه داد: در سال جاری با عرضه گروه کارخانجات تبرک در روز دوشنبه ۲۸ اسفند، ۷ عرضه در بازار فرابورس صورت گرفت.  همچنین باید گفت ۱6 شرکت به بورس تهران منتقل شدند و یک شرکت از بازار اصلی به پایه آمدند.

وی خبر داد: در بازار SME، تاکنون ۱۷ شرکت متقاضی پذیرش شدند، که ۸ شرکت تقاضایشان مورد بررسی قرار گرفت، که تا به حال هیچ کدام پذیرفته نشده اند. دوشنبه این هفته ماداکتیو استیل کرد در بازار SME عرضه خواهد شد.

علم الهدی خبر داد: گروه کارخانجات تبرک دوشنبه 28 اسفند عرضه می شود و حداکثر سهام هر کد حقیقی ۲۲۰۰ سهم و به روش ثبت سفارش در بازه قیمتی ۱۳۳۵ تا ۱۳۹۵ ریال خواهد بود.

او گفت: عرضه بر عهده کارگزاری بانک ملی و متعهد آن شرکت تامین سرمایه امین خواهد بود. در ادامه علیرضا بوستانی سهامدار و موسس شرکت کارخانجات صنعتی تبرک گفت: هسته مرکزی مجموعه تبرک در سال ۷۷ با احداث شرکت شهداب ناب خراسان و تولید ۱۲۰ تن گوجه فرنگی برای تبدیل به رب شکل گرفت که به تدریج از طریق توسعه و احداث شرکت ‌های تولیدی غذایی، کشاورزی و دامپروری به ۹ واحد زیر مجموعه تولیدی افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: گروه کارخانجات تبرک یک برند بسیار آشنا در خاورمیانه است، این شرکت افتخار این را دارد که در کشور رقیب ندارد و تمامی محصولاتش را خود این مجموعه تولید می کند، حتی کشاورزی محصول انجام داده و سپس اقدام به تولید انواع محصولات برای مشتریان می کند.

وی ادامه داد: گروه کارخانجات تبرک تنوع پذیری بسیار بالایی دارد که بی نظیر است. این گروه در نظر دارد تا با استفاده از شرکت های زیر مجموعه خود اقدام به راه اندازی انواع طرح های توسعه نماید و روز به روز بر قدرت و توسعه خود بیافزاید.

او گفت: بازارهای جدید صادراتی هر ساله به این مجموعه اضافه خواهد شد. هر آنچه در صادرات مواد غذایی مهم است، ذائقه مشتریان بوده و ما باید در خور ذائقه مشتریان در انواع کشورها تولیدات خود را ارائه دهیم.

وی درباره محصولات جدید این مجموعه گفت: هر ساله محصولات جدید به سبد تولیدات این مجموعه افزوده می شود که پس از تولید روانه بازار می شود، طرح های توسعه ای که عنوان شد، نیز برای تولید انواع محصولات جدید و با کیفیت است.

او تاکید کرد: سال آینده بازار مواد غذایی شاهد تولید چند محصول جدید خواهد بود. در ادامه رضا اسدی معاون مالی شرکت گروه کارخانجات تبرک خبر داد: شرکت گروه کارخانجات صنعتی تبرک در سال 96 توانسته به تعهد خود به سهامداران عمل کند.

وی تصریح کرد: این گروه سود هر سهم پیش بینی شده خود معادل 202 ریال را محقق کرده و این موفقیتی است که هر ساله برای شرکت به ارمغان خواهد آمد.

وی در خصوص هزینه های مالی این مجموعه گفت: هزینه های مالی تبرک در حدود 18 تا 21 درصد بوده از کل هزینه ها مالی سال جاری بوده و حدود 5 میلیارد آن در نیمه دوم سال جاری اخذ شده است.

وی ادامه داد: مجموعه تبرک این هزینه ها را به خوبی مدیریت می کند. ضمن اینکه هزینه های مالی و اداری تبرک از سایر هم نوعان خود در صنعت پایین تر است.

بوستانی در خصوص وابستگی این شرکت به ارگانی خاص گفت: گروه کارخانجات صنعتی تبرک متاسفانه یا خوشبختانه به هیچ ارگانی وابسته نیست و کاملا مستقل عمل می کند.

وی خاطر نشان کرد: این سوتفاهم برای همه وجود دارد و ما باید بگوییم کاملا مستقلیم و برندسازی این مجموعه کاملا حرفه ای و با تلاش های زیاد صورت گرفته است.

اسدی در پاسخ به این سوال که چه زمانی وارد بورس می شوید، بیان داشت: مسلما هر شرکتی که هدفمند وارد فرابورس می شود با هدف ورود به بورس تهران است، مجموعه تبرک نیز برای این هدف تلاش می کند و به گونه ای برنامه ریزی شده که در نهایت در بازار بورس تهران وارد شود، چرا که این پتانسیل در این مجموعه وجود دارد.

خسروی مدیر بازرگانی گروه کارخانجات تبرک در پاسخ به سوال هدف های صادراتی این مجموعه گفت: عراق، اقلیم کردستان، پاکستان و سایر کشورهای همسایه عمده ترین بازارهای صادراتی این مجموعه محسوب می شوند.

اسدی همچنین در خصوص سود هر سهم این مجموعه برای سال 97 خبر داد: سود هر سهم برای سال ۹۷ طبق گزارش پیش بینی مورخ ۲۹ اسفند ۹۷ مورد مصوب در گروه کارخانجات تبرک ۲۵۶ ریال اعلام شده است. این رقم رشد سود هر سهم تبرک را در سال 97 نشان می دهد.

وی همچنین با اشاره به موفقیت شرکت شهداب ناب خراسان گفت: شرکت شهداب ناب خراسان با نماد غشهداب در سال جاری توانسته بازدهی 180 درصدی را برای سهامداران خود به ارمغان آورد. 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24