Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مجمع شرکت سرمایه گذاری صنعت و معدن امروز برگزار شد که در این مجمع به ازای هر سهم ٢٠ تومان سود نقدی برای سهامداران درنظر گرفته شد.

مجمع آرام «وصنعت» ٢٠ تومان سود تقسیم کرد

به گزارش خبرنگار بورس24 ؛ شرکت سرمایه گذاری صنعت و معدن امروز به مجمع رفت. این مجمع آرام و بی حاشیه 20 تومان سود نقدی به ازای هر سهم تقسیم کرد.

در این مجمع که با حضور بیش از ٩٠ درصد از سهامداران تشکیل جلسه داد، با توجه به تغییرات سهامداری شرکت، سهامداران حقیقی سوالاتی در خصوص برنامه های جدید "وصنعت" داشتند.

تجریشی مدیر عامل شرکت گفت: برنامه فروش شکلر، غگل و شیران را داشتیم و مذاکراتی برای فروش داشتیم که سهامدار عمده جدید نیز با این اقدام موافق است و مذاکرات همچنان ادامه دارد.

در مجمع به ازای هر سهم ٢٠٠ ریال تقسیم شد که این رقم ٩٠ درصد سود محقق شده سال مالی ٩٦ شرکت بوده است.

خبر تکمیلی...

مجمع عادی به طور سالانه شرکت سرمایه گذاری صنعت و معدن امروز با حضور بیش از 90 درصد از سهامداران تشکیل جلسه داد.

سرمایه گذاری صنعت و معدن یکی از شرکت های تحت مدیریت بانک صنعت و معدن بود که حدودا یک ماه پیش با موفقیت واگذار شد و شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعتی وارد ترکیب سهامداری این شرکت شد.

امیر تقی خان تجریشی مدیر عامل «وصنعت» در مجمع امروز این شرکت به بررسی مسائل اقتصادی ایران و جهان پرداخت و گفت: در سال مالی مورد گزارش شاهد رشد قیمت کامودیتی ها نفت و طلا بودیم و این روند بر اقتصاد جهانی تاثیر گذار بود از طرفی تاثیر برجام بر ایران هم در این دوران با توجه به تهدید های آمریکا کاسته شد، انتخابات ایران و کاهش نرخ سود بانکی از دیگران اتفاقات رخ داده در کشور در این مدت بود.

وی با اشاره به حجم 1400هزار میلیارد تومانی نقدینگی در کشور گفت: تورم در کشور کنترل شده است اما در صورتی که این حجم از نقدینگی در کشور به جریان بیفتد شاهد رشد تورم در کشور خواهیم بود.

تجریشی پس از بررسی این موارد در مورد اهم اقدامات صورت گرفته در شرکت نیز گفت: در سال مالی مورد گزارش سرمایه شرکت از 300 به 450 میلیارد تومان محقق شد و بانک صنعت و معدن 51 درصد از سهام تحت مدیریت خود را در راستای قانون واگذار نمود. از طرفی ارزش سهام غیر بورسی شرکت نیز تا محدوده 40 میلیارد تومانی کاهش داشت.

وی ادامه داد: سهام شرکت های دارای ارز آوری ر ا جذب کردیم و 34 درصد به بهای تمام شده این شرکت ها اضافه شد. در سال مالی 96 ارزش بازار پرتفوی بورسی شرکت در محدوده 746 میلیاردتومانی و بهای تمام شده آن در محدوه 540 میلیارد تومانی قرار داشت.

تجریشی ادامه داد: از دیگر اقداماتی که عملیاتی کردیم بحث افزایش ظرفیت شرکت تحت مدیریت ما نیروکلر بود که این امر هم در دست اجراست و به زودی به طور رسمی اعلام خواهیم کرد.

بندهای گزارش حسابرس این شرکت به بدهی های مالیاتی اشاره داشت که مدیر عامل در این خصوص گفت: از سال 91 تا 94 مالیات بر ارزش افزوده ای معادل 2.5 میلیارد تومان برای مجموعه احراز شده بود که توانستیم با فعالیت های صورت گرفته این رقم را به 11 میلیون تومان کاهش دهیم.

 همچنین پرونده مالیاتی شرکت با رقم 390 میلیون تومان مفتوح است که این رقم مورد قبول ما نیست و در حال رایزنی برای کاهش آن هستیم.

مجمع «وصنعت» با توجه به تغییرات سهامداری در این شرکت با سوالات زیادی در خصوص برنامه های سهامدار عمده جدید همراه بود:

در خصوص بازارگردانی سهام «شیران» و «وآتی» سوالاتی مطرح شد که مدیر عامل اینطور پاسخ داد: تا پیش از این که مدیریت شرکت با بانک صنعت و معدن بود قاعدتا تعهداتی در راستای بازرگردانی ایفا می نمودیم  اما در حال حاضر هم بانک سبد گردان دارد و هم اینکه دیگر نیازی به این کار نیست .

سهامداران در خصوص برنامه فروش سهام شرکت های «شکلر»، «غگل» و شیران نیز سوالاتی مطرح کردند که مدیر عامل گفت: با اینکه عملا یک ماه از واگذاری سهام عمده شرکت می گذرد جابه جا یی ها با سرعت عملیاتی شده است و در گذشته برنامه فروش این دارائی ها بود و با ورود سهامدار جدید و اعلام مواضع سهامدارجدید برنامه همچنان وجود دارد و مذاکراتی که از قبل در خصوص واگذاری ها صورت  گرفته ادامه دارد.

سهامداران در خصوص لیزینگ صنعت معدن و بلوک 14 درصدی آن نیز سوال کردند که مدیر عامل گفت: قاعدتا هر سهامی که خریدار خوب داشته باشد واگذار می کنیم و زمینه کاری ما سرمایه گذاری است و با هیچ سهمی پیمان نبسته ایم که تا ابد با آن باشیم این بلوک هم با توجه به اینکه بلوک مدیریتی محسوب می شود نوع فروش و مذاکره برای واگذاری آن متفاوت است.

در پایان مجمع بحث تقسیم 90 درصد از سود محقق شده سال 96 شرکت مطرح شدو  نهایتا 20 تومان سود نقدی در این مجمع تقسیم شد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24