Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

مجلس در این شرایط بایستی به وظیفه قانونی خود عمل کند بیگی نماینده تبریز گفت: وزارت راه و شهرسازی یکی از نقاطی است، که آتش به خرمن اعتماد مردم، بر کارآمدی و پاسخگویی کارگزاران نظام انداخته و قرینه ها و شواهد متعددی از راه می‌‌ رسد که این ناتوانی و عدم کارآمدی را اثبات می‌ کند...

یک نماینده موافق استیضاح وزیر راه و شهرسازی: ناکار آمدی باعث به مخاطره افتادن جان، مال و آبروی مردم شده است

بورس24 : بیگی نماینده تبریز گفت: وزارت راه و شهرسازی یکی از نقاطی است، که آتش به خرمن اعتماد مردم، بر کارآمدی و پاسخگویی کارگزاران نظام انداخته و قرینه ها و شواهد متعددی از راه می‌‌ رسد که این ناتوانی و عدم کارآمدی را اثبات می‌ کند. 

احمد علیرضا بیگی نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی عصر امروز(سه شنبه 22 اسفند) در موافقت با استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی یکی از نقاطی است که آتش به خرمن اعتماد مردم بر کارآمدی و پاسخگویی کارگزاران نظام انداخته و قرینه ها و شواهد متعددی از راه می‌‌ رسد که این ناتوانی و عدم کارآمدی را اثبات می‌ کند.

وی با بیان اینکه این عدم کارآمدی باعث به مخاطره افتاده جان مردم و آبرو و مال آنها شده تصریح کرد: در این شرایط مجلس شورای اسلامی باید به وظیفه قانونی خود خود عمل کند.

بیگی ادامه داد: یکی از موضوعات جدی که بر روح و جان مردم در آذربایجان خراش می‌اندازد حادثه قطار تبریز- مشهد است که یک جلسه استیضاح را هم در مورد آن پشت سر گذاشتیم و این حادثه به واسطه ناکارآمدی و عدم پیش بینی های لازم بود که باعث شد 50 نفر جان خود را از دست دهند.

وی با بیان اینکه به دستگاه قضایی ایراد جدی وارد است که هنوز بعد از 16 ماه تکلیف رسیدگی به این حادثه را مشخص نکرده اظهار داشت: از سوی دیگر انتظار از قوه مجریه و وزارت راه این بود که با کسانی که در مسیر انجام وظیفه خود دچار سستی و تعلل شده بودند برخورد کند اما اقدام مشخصی رخ نداد.

بیگی خاطرنشان کرد: در حادثه قطار شاهد این بودیم که قطاری با 1400 کیلومتر سرعت و 800 تن بار و صدها مسافر بدون اینکه از ایمنی لازم برخوردار باشد با قطار دیگری تصادف و در نتیجه منجر به جان باختن مردم شد.

وی با بیان اینکه در قطار حتی یک چکش هم وجود نداشت که مردم بتوانند جان خود را نجات دهند اظهار داشت: بدیهی است وقتی که صاحب کار بالای سر کار نباشد به ویژه در وزارتخانه‌ای چون وزارت راه که ستادی است و بخش عمده فعالیت‌های آن اجرایی و عملیاتی است این اتفاق رخ می‌دهد.

بیگی ادامه داد: وزیر باید در هفته سفر و سرکشی کند و با تمرکز، تصمیم‌ گیری کند. وقتی این اتفاق رخ نمی‌ دهد معلوم است که تصمیم‌ گیری‌ های ذهنی و فضایی فاقد مبنای اجرایی خواهد شد و منجر به سرخوردگی ملی می‌ شود. 

بیگی با اشاره به حوادث غیر مترقبه اخیر اظهار داشت: اتفاقاتی که در این حوادث افتاد به واسطه همین عدم توجه و سوءمدیریت اتفاق افتاد. حوادث بعد از زلزله و بارش‌های اخیر و سانحه هواپیما باعث شده که مردم حس کنند که اقدامات لازم در مورد پیشگیری انجام نشده و وقتی اتفاق رخ داده و جان مردم به مخاطره افتاده وزیر در کمیسیون عمران، متأسفانه مسئولیت مدیریت بحران را متوجه وزارت کشور می‌داند ولی آنچه هزینه شده، ضایع شدن اعتماد مردم است.

وی با اشاره به حادثه برف اظهار داشت: همه شاهد بسته شدن اتوبان‌های منتهی به پایتخت بودیم و فلج شدن چرخ زندگی مردم و بسته شدن فرودگاه‌ها را دیدیم. قطار گرمسار به تهران 13 ساعت به مقصد نرسید که همه این موارد حاکی از حال و روز اداره امور جاری است.

بیگی ادامه داد: در مورد پیشرفت پروژه‌ها نیز هر کدام از ما نمایندگان، پروژه‌های متعددی را می‌توانیم بشماریم که حکایت از این دارد که سرکشی، توجه و برنامه ریزی لازم در مورد آن اتفاق نیفتاده و همین موجب ناامیدی و سرخوردگی مردم شده است.

وی موضوع مسکن را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: دو و نیم میلیون مطالبه و نیاز انباشته در حوزه مسکن داریم و دو میلیون واحد خالی هم داریم که به درد ضعفا هم نمی‌خورد. با روش‌های مختلف می‌توانیم این دو میلیون واحد را در بازار عرضه کنیم. از طریق فروش نقد و اقساط و نهادهای واسط مالی تا هم خریدار به خانه خود برسد و هم فروشنده به پول خودش. اما کسی نیست این کارها را انجام دهد و وزیر حتی در حوزه ستادی خودش هم کارآمدی لازم را نشان نداده است.

نماینده تبریز با بیان اینکه کشور هنوز طرحی جامع برای مسکن ندارد تصریح کرد: صحبت از دو میلیون نیاز می‌کنیم. پراکندگی این نیاز و تأمین منابع مالی، ساماندهی تقاضاهای واقعی، احیای بافت فرسوده مسائلی است که وجود دارد و هیچ مدلی هم برای احیای بافت های فرسوده وجود ندارد.

بیگی ادامه داد: سیاست گذاری مسکن بر چه مبنایی است و برنامه ما برای مسکن جوانان چیست. آقای وزیر شما از مسکن اجتماعی حرف می‌ زنید؛ در این پنج سال اگر یک واحد مسکن اجتماعی ساخته شده، آن را نشان دهید.

وی خطاب به آخوندی با بیان اینکه شما از صندوق یکم صحبت می‌کنید که می‌گوید 40 میلیون تومان را یکسال سپرده گذاری کنید و 80 میلیون وام دریافت کنید تصریح کرد: طبق بررسی‌های بانک مرکزی، ارزش سپرده گذاری یکساله، تنها پاسخگوی سی درصد همان وام است و هفتاد درصد باقی مانده باید از محل بازگشت اقساط مسکن مهر تأمین شود.

وی افزود: این یکی از دلایل نیمه تمام ماندن مسکن مهر است. چرا که منابع مسکن مهر صرف صندوق یکم شده و برای همین امروز شاهد 400 هزار واحد مسکن مهر نیمه تمام هستیم و به دلیل نیمه تمام ماندن آنها، دفترچه قسط برای آنها صادر نشده؛ یعنی واحد باید تکمیل شود بعد دفترچه صادر شود. پس این واحدها اساساً تکمیل نشده‌اند. ضمن اینکه تعدادی از واحدهای تکمیل شده، برای آنها دفترچه قسط صادر شده. درواقع، مردم هم اجاره خانه می‌دهند هم قسط پرداخت می‌ کنند.

وی با بیان اینکه تکمیل کردن این 400 هزار واحد مسکن مهر، یک میلیون شغل ایجاد می‌کند خاطرنشان کرد: سند اظهارات من در مورد این 400 هزار واحد، مصاحبه آقا مهرآبادی قائم مقام وزیر در مسکن مهر است.

نماینده تبریز خطاب به آخوندی گفت: شما از همان ابتدا در حوزه مسکن ناتوان بودید. بلاتکلیفی بافت‌ های فرسوده تا جایی است که رئیس جمهور شخصاً ورود کردند و آقای ترکان را به عنوان مشاور خود در بافت‌های فرسوده قرار می‌دهند.

بیگی با بیان اینکه حضور شما در دولت به واسطه زد و بند فامیلی است و نتوانسته‌ایدعملکری از خود نشان دهید تصریح کرد: شما سهم یک آقا از دولت هستید. چرا باید مردم تاوان ناکارآمدی شما را بدهند. مردم کرمانشاه و روستاهای ویران چه گناهی دارند که وقت شما صرف شرکت‌ های خودتان و فرزندانتان است.

وی افزود: تعجب می‌ کنم از دولت که آبروی خود را در سبد چنین فردی که ناکارآمدی خود را با قربانی کردن معاونانش جبران می‌ کند قرار می‌ دهد. ان‌ شاء الله مجلس به رسالت خود که پاسخ به مطالبات مردم است عمل کند.

منبع: فارس 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24