Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

در اقتصادهای پیشرفته می کنند، از این کارها! نایب رییس اتاق بازرگانی ایران و چین ضمن موافقت با اخذ مالیات از سفته بازان گفت: به باور بنده مالیات‌ ستانی نه تنها از ارز، بلکه تمامی تراکنش‌ های بانکی باید صورت پذیرد، همان طور که در اقتصادهای پیشرفته و به سامان رایج است...

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران و چین: از سفته بازان مالیات‌ گرفته شود / از خریداران ارز هم همچنین / تمامی تراکنش‌ های بانکی هم ایضا!

بورس24 : نایب رییس اتاق بازرگانی ایران و چین ضمن موافقت با اخذ مالیات از سفته بازان گفت: به باور بنده مالیات‌ ستانی نه تنها از ارز، بلکه تمامی تراکنش‌ های بانکی باید صورت پذیرد، همان طور که در اقتصادهای پیشرفته و به سامان رایج است. 

وی گفت: دولت باید به حساب‌ های آحاد مردم دسترسی داشته و آن را رصد کند. دولت تقریبا در مورد حساب‌ های مربوط به فعالیت‌ های اقتصادی و تجاری اطلاعات لازم جهت اخذ مالیات را دارد، اما در مورد حساب‌ های شخصی که گردش مالی سالانه آنها غیر طبیعی است از جمله بسیاری از سوداگران بازار ارز، باید اهتمام مضاعفی به خرج دهد تا اطلاعات لازم در اختیار مراجع مالیاتی قرار بگیرد.

وی ادامه داد: طبیعی است، کسی که ارز مسافرتی تقریبا پنج - شش هزار دلاری نیاز دارد ترسی از رصد حساب خود ندارد، اما کسی که میلیاردها دلار ارز کشور را در جهت نفع شخصی برای خرید مسکن و آپارتمان انتقال می‌ دهد و از چرخه اقتصادی خارج می‌ کند باید پاسخگو باشد. عملی که به مراتب زیان بارتر از قاچاق است که حداقل کالایی را وارد کشور می‌ کند.

این کارشناس بازرگانی خواستار سیاست زدایی از رویکردهای اقتصادی شد و گفت: واقعیت این است که اتفاقات اقتصادی ما با وجود داشتن شکل اقتصادی، ریشه و منشا سیاسی دارند. با وجود اینکه از صدر تا ذیل مسئولین کشور از مشکلات اقتصادی کشور آگاه هستند و حل مشکلات اقتصادی آحاد مردم را در اولویت می‌ دانند اما اهتمام لازم در راستای زدودن آنها صورت نمی گیرد.

وی گفت: با وجود رویکرد سیاسی به اقتصاد کشور، اقتصاد فی نفسه ضعیف ما تبدیل به نقطه ضعف کشور شده که می تواند در بلند مدت کشور را با مشکلات جدی روبه رو کند.

این رویکرد باعث گسترش فساد در اقتصاد و عدم شفافیت جهت فعالیت اقتصادی سالم شده است.

منبع: ایلنا 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24