Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

وزیر اقتصاد با اشاره به سهم ٧٠ واگذاری‌ها به بخش خصوص واقعی گفت: سود سهام عدالت تمامی مشمولین تا پایان سال واریز می‌‎شود.

وزیر اقتصاد خبر داد؛ واریز سود سهام عدالت تمامی مشمولین تا پایان سال

به گزارش بورس24 ، مسعود کرباسیان در آیین نکوداشت ساماندهی سهام عدالت بیان کرد: سامانه الکترونیک ایجاد شده و ۴۹ میلیون نفر دارنده سهام عدالت، سود سهام خود را در دو مرحله دریافت کردند؛ این در حالی است که مهم سود سهام نیست، سهام عدالت را نباید به سود تقلیل داد، چراکه یک میلیون تومان سهم واگذار شده بدون اینکه پولی از فردی گرفته شود.

وی در ادامه افزود: در شورای عالی اصل ۴۴ سهام شرکت‌های سودآور به سهام عدالت اختصاص یافت، پس سود

شرکت‌های مشمول این سهام، ۳۵۰۰ میلیارد تومان است؛ پس امیدواریم با نقل و انتقال سهام بتوانیم کار را به نحو بهتری پیش بریم.

وزیر اقتصاد با اشاره به اهمیت واریز سود سهام عدالت تصریح کرد: سود سهام پرداخت شده دارنده سهام را بر سهمی که در اختیار دارد، تثبیت کرد و سهم را از بلاتکلیفی بیرون کرد. البته هنوز مدیریت این واحد‌ها به دارندگان سهام واگذار نشده است و با لایحه‌ای که از سوی دولت به مجلس ارایه شده، حتما این کار انجام می‌شود.

کرباسیان تاکید کرد: سود سهام دهک‌های پایین درآمدی به صورت کلی واریز شده است و امیدواریم تا پایان سال، مابقی نیز سود خود را به صورت کامل دریافت کنند.

وی با بیان اینکه برای مردمی سازی اقتصاد و اجرای اصل ۴۴ واگذاری بنگاه‌ها از سوی دولت در دستور کار قرار گرفته است، گفت: از دولت یازدهم و در دولت دوازدهم بیش از یک تا دو بنگاه فقط به صورت رددیون واگذار شده که آن هم در قالب قانون بودجه بوده است. رد دیون جزو سیاست‌های دولت نیست.

وزیر اقتصاد با اشاره به سهم 70 واگذاری‌ها به بخش خصوص واقعی اظهار کرد: سهم واگذاری به بخش خصوصی واقعی در دولت یازدهم و دوازدهم بیش از ۷۰ درصد بوده، این در حالی است که بزرگترین مزایده‌ها و واگذاری‌ها در چند روز آینده انجام خواهد شد که نقطه عطفی در حوزه واگذاری‌ها خواهد بود. بر این اساس قرار است که طی روز‌های آینده انجام شود.

وی واگذاری دارایی مازاد بانک‌ها و بنگاه‌های غیرمرتبط بانک‌ها را از جمله دستورکار‌های وزارت اقتصاد دانست و خاطر نشان کرد: تاکنون ۱۰ هزار میلیارد تومان در قالب قانونی از اموال بانک‌ها واگذار شده است تا دولت بتواند جایگاه حاکمیتی خود را داشته باشد و از رقابت با بخش مردمی و خصوصی اقتصاد دست بردارد.

منبع: میزان

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24