Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

بورس ٢۴ : هر چند در روزهای گذشته شایعه ورشکستگی بانک صادرات ایران به طور گسترده منتشر و البته بلافاصله تکذیب شد اما بررسی گزارش تفسیری مدیریت این بانک که در اختیار بازار سرمایه و سهامداران قرار گرفته نشان می دهد که حجم سپرده های این بانک ٩ درصد رشد کرده است! این رشد نشان می دهد که بانک صادرت ایران همچنان به عنوان یک برند قدیمی و معتبر در میان مردم شناخته می شود چرا که رشد ٩ درصدی سپرده های آن در مقایسه با سایر بانک ها عدد معناداری به شمار می رود...

چند نکته با اهمیت از گزارش تفسیری مدیریت / سپرده های بانک صادرات ٩ درصد رشد کرد!

بورس24 : هر چند در روزهای گذشته شایعه ورشکستگی بانک صادرات ایران به طور گسترده منتشر و البته بلافاصله تکذیب شد اما بررسی گزارش تفسیری مدیریت این بانک که در اختیار بازار سرمایه و سهامداران قرار گرفته نشان می دهد که حجم سپرده های این بانک 9 درصد رشد کرده است!

این رشد نشان می دهد که بانک صادرت ایران همچنان به عنوان یک برند قدیمی و معتبر در میان مردم شناخته می شود چرا که رشد 9 درصدی سپرده های آن در مقایسه با سایر بانک ها عدد معناداری به شمار می رود.

نکته با اهمیت دیگر گزارش تفسیری مدیریت اخیرا منتشر شده بانک صادرات ایران عملکرد مطلوب 9 ماهه امسال به نسبت سال قبل است که سبب اصلی کاهش زیان بانک خواهد بود.طبق گزارش مزبور این بانک با افزایش درآمد ها همراه شده است اما در مقابل هزینه اصلی بانک یعنی سود پرداختی به سپرده ها به دلیل کنترل هزینه دریافت منابع یا همان سود پرداختی و کاهش هزینه پول تغییری نداشته و همین امر سبب شده تا شاهد کاهش زیاندهی بانک در 9 ماهه امسال به نسبت دوره مشابه سال قبل باشیم.

اما یک نکته مهم دیگر در جدول ذیل یعنی جدول شرکت های خارج بورسی بانک نهفته است و آن این که بانک صادرات تصمیم به فروش بعضی از این شرکت ها گرفته که این امر دو تاثیر مثبت خواهد داشت.

اول باعث شناسایی سود فروش حاصل از فروش سرمایه گذاری ها و کاهش بیش از پیش زیان بانک می شود و دوم این که منابع مالی ارزان قیمتی در اختیار بانک قرار گرفته که می تواند وارد چرخه تسهیلات دهی شده و سود خوبی را برای بانک به ارمغان بیاورد.

طبق جداول ذیل سهام شرکت های توسعه سپهر فارس ، انرژی سپهر ، توسعه ساختمان سپهر تهران ، خدمات گردشگری جم و توسعه سپهر ماندگار خراسان برای فرروش در دستور کار قرار گرفته اند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24