Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل خبر داد که این شرکت در سال اول طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی ١۴ هزار خودرو تولید می کند.

تولید ١۴ هزار دستگاه خودرو در سال اول طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی توسط «خاور»

به گزارش خبرنگار بورس24 ؛ مجمع شرکت ایران خودرو دیزل امروز به منظور انتخاب اعضای هیات مدیره برگزار شد که در این مجمع ساجی، مدیرعامل این شرکت نکات مهمی درباره وضعیت ایران خودرو دیزل اعلام کرد. مهم ترین مسائل مطرح شده توسط ساجی به شرح زیر است:

*قرار داد با بنز قرار بود سال ۹۶ انجام شود که به دلایلی به سال ۹۷ موکول شد و احتمالا در اردیبهشت و خرداد بسته می شود.

*از نظر استاندارد مشکل داشتیم. عمده مشکل ما عدم قرار داد با بنز و هیوندای بوده که سعی کردیم این شرکت ها را برگردانیم.

*۱۰۰ محصول از هیوندای تولید شده و ۲۰۰ محصول در گمرک است.

*با توجه به زیان انباشته ۱۸۰۰میلیارد تومانی؛ به سرعت رشد نداریم اما امیدواریم به آرامی این اتفاق بیفتد.

*تا آبان ماه به دلیل استاندارد های ۸۵ گانه؛ هیچ محصولی را تولید نکردیم. دلیل اصلی زیان ۹۶ همین بوده است. شرایط تولید با شرایط استاندار همخوانی نداشت.

*در طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل، سهم ایران خودرو دیزل از همه بیشتر است. در سال 97 برای این طرح ۱۴هزار دستگاه توسط ایران خودرو دیزل تولید خواهد شد.

*در مورد خرید چرخشگر توسط زد اف آلمان گفت نمی توان نظری داد چراکه مشخص نیست مناسبات کشورها چگونه خواهد بود. مشخص نیست چه کسی چرخشگر را می خرد. امیدواریم زد اف آلمان باشد ما هم خوشحال می شویم.

*شرکت با تجدید ارزیابی از زیان انباشته خارج نمی شود ما باید از راه تولید و مذاکرات و تسهیلات بانکی  از زیان خارج شویم. به هر حال این موضوع کمی زمان نیاز دارد. افزایش سرمایه باید از چند محل و در چند مرحله اتفاق بیفتد  چرا که به هر حال ۴هزار میلیارد تومان نقدینگی نیاز دارد.

*در مورد عدم حمایت سرمایه گذاری سمند هم نمی توان گفت بفروش یا بخر. سیاست خود شرکت است. ولی ما به عنوان مدیر عامل و هیات مدیره نقشی در خرید و فروش سهام نداریم.

*ساجی در پاسخ به این سوال که آیا قول می دهید به سرنوشت پلی اکریل دچار نشوید و تا تیر ماه به تعلیق  نروید؟ گفت: ما امین شما هستیم و تلاش می کنیم این اتفاق رخ ندهد.

در پایان این مجمع، اعضای هیات مدیره قبلی دوباره انتخاب شدند.

خبر تکمیلی...

مجمع امروز شرکت ایران خودرو دیزل با حضور 57 درصد از سهامدارن برای انتخاب اعضای هیات مدیره، در سالن اجتماعات شرکت ایران خودرو دیزل برگزار شد.

هیات رییسه:

عبدالعلی صالحی به‌عنوان رئیس مجمع

مرتضی الهویی به‌عنوان ناظرمجمع

محمد نیکفر ناظرمجمع

غلامرضا چنانه  به‌عنوان منشی مجمع

دلیل زیان سال 96 به روایت مدیرعامل

علیرضا ساجی مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل در جلسه مجمع عمومی فوق العاده به منظور انتخاب اعضای هیات مدیره در جمع سهامدارن شرکت گفت: قرار بر این بوده که قرار داد همکاری با شرکت بنز در سال ۹۶ انجام شود که به دلایلی به سال ۹۷ موکول شد و احتمالا در اردیبهشت و خرداد منعقد می شود.

وی گفت: سال 96 تفاهم نامه ای امضا شده است که البته به منزله امضای قرار داد نیست.

ساجی در مورد مشکلات سال 96 شرکت و دلایل عدم انعقاد قرار داد در شرکت گفت: به طور کلی ما از نظر استاندارد مشکل داشتیم  که عمده مشکل ما در جهت عدم قرار داد با بنز و هیوندای بوده که سعی کردیم این شرکت ها را برگردانیم.

وی گفت: در همین راستا نیز 100محصول از هیوندای تولید شده و۲۰۰محصول در گمرک است.

ساجی در مورد  خروج از ماده 141 نیز توضیح داد: با توجه به زیان انباشته ۱۸۰۰میلیارد تومانی، به سرعت نمی توانیم مراحل رشد سود را طی کنیم اما، امیدواریم به آرامی این اتفاق بیفتد.

ساجی گفت: شرکت با تجدید ارزیابی از زیان انباشته خارج نمی شود، ما باید از راه تولید و مذاکرات و تسهیلات بانکی از زیان خارج شویم. به هر حال این موضوع کمی زمان نیاز دارد. افزایش سرمایه از چند محل باید اتفاق بیفتد چرا که به هر حال ۴هزار میلیارد تومان نقدینگی نیاز دارد.

او گفت: تا آبان ماه سال جاری به دلیل عدم وجود استاندارد های ۸۵ گانه؛ هیچ محصولی را تولید نکردیم. دلیل اصلی زیان سال  ۹۶ همین بوده و شرایط تولید با شرایط استاندار همخوانی نداشته است.

ساجی در مورد طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل کشوری گفت: در طرح ناوگان حمل و نقل ، سهم ایران خودرو دیزل از همه بیشتر است. سال اول یعنی سال 97 معادل  ۱۴هزار دستگاه تولید خواهد شد.

وی در مورد خرید «چرخشگر» توسط شرکت زد اف آلمان  توضیح داد: در مورد خرید چرخشگر توسط زد اف آلمان ، نمی توان نظری داد چراکه مشخص نیست مناسبات  کشورها چگونه خواهد بود.

وی افزود: مشخص نیست چه کسی چرخشگر را می خرد، ما هم اطلاعی نداریم. امیدواریم زد اف آلمان باشد، ما هم خوشحال می شویم.

ساجی گفت: در مورد عدم حمایت سرمایه گذاری سمند هم نمی توان گفت بفروشید یا بخرید. این برنامه سیاست خود شرکت است ولی ما به عنوان مدیر عامل و هیات مدیره نقشی در خرید و فروش سهام نداریم.

ساجی در پاسخ به این سوال که آیا قول می دهید به سرنوشت پلی اکریل دچار نشوید و تا تیر ماه به تعلیق نروید؟ گفت: ما امین شما هستیم و تلاش می کنیم این اتفاق رخ ندهد.

پرسش سهامداران و پاسخ مدیران شرکت

*منابع مالی برای طرح نوسازی ناوگان فرسوده در "خاور" از چه محلی تامین می شود؟

قرار است 50درصد از طریق دولت تامین شود و 50درصد هم توسط خریدار تامین می شود . همچنین قرار است از طریق صندوق ذخیره ارزی کمک هایی انجام شود که باید مصوبه مجلس در این خصوص دریافت شود.

*آیا برای سال97سهامداران خاور با اجرای این طرح می توانند خوشبین به سودآور شدن شرکت باشند؟

به زودی شاهد سود آوری نخواهیم بود اما تلاش می کنیم با دریافت تسهیلات و سایر روش ها از زیان خارج شویم.

*آیا زد اف المان واقعا برای خرید چرخشگر وارد مذاکره شده بود و به خاطر تهدید ترامپ کنسل شد؟

هیچ چیز مشخص نیست امیدواریم که زد اف آلمان خریدار باشد. ما فعلا فقط عرضه کننده هستیم .

مصوبات مجمع

در این جلسه اعضای هیات مدیره قبل  دوباره انتخاب شدند.

شرکت ایران خودرو، شرکت سرمایه گذاری سمند، شرکت مهندسی خدمات صنعتی ایران خودرو(سهامی خاص)، مهندسی و تامین قطعات ایران خودرو دیزل وشرکت تاپ سرویس  اعضای حقوقی گذشته  ایران خودرو دیزل بودند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24