Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

یک کارشناس اقتصاد مسکن با تاکید بر اینکه بازار ملک یک بازار همگن محسوب نمی شود اعلام کرد: تحولات مربوط به قیمت و معاملات در بازار مسکن تهران، با شیب و دامنه های متفاوت در مناطق و محله­ های مختلف شهر اتفاق افتاده است...

بازار مسکن در کدام شهرها به حرکت درآمده است؟

بورس24 : یک کارشناس اقتصاد مسکن با تاکید بر اینکه بازار ملک یک بازار همگن محسوب نمی شود اعلام کرد: تحولات مربوط به قیمت و معاملات در بازار مسکن تهران، با شیب و دامنه های متفاوت در مناطق و محله­ های مختلف شهر اتفاق افتاده است.

بر اساس اطلاعات بانک مرکزی، متوسط نرخ رشد قیمت مسکن شهر تهران در بهمن ماه سال ۹۶ نسبت به بهمن سال ۹۵، رشد ۲۲ درصدی را تجربه کرده است.

بهروز ملکی با بیان اینکه بدیهی است رشد قیمت مسکن در همه مناطق تهران به یک میزان نبوده است افزود: منطقه ۵ با ۳۸ درصد، بیشترین و منطقه ۲۰ با ۱۳ درصد، کمترین رشد قیمت مسکن در میان مناطق ۲۲گانه تهران را داشته اند. حتی محلات مختلف در یک منطقه نیز رشدهای یکسانی را تجربه نکرده اند بطوریکه براساس مشاهدات میدانی، رشد قیمت محلات مختلف تهران در یکسال اخیر از ۵ تا ۵۰ درصد، متغیر بوده است.

این کارشناس اقتصاد مسکن تصریح می کند: اگر چه معاملات مسکن در تهران رونق گرفته اما در بسیاری از شهرها، خبر چندانی از این بازار پُررونق نیست. باید توجه داشت که تهران، شهر پیشتاز در بازار مسکن کشور است و رخدادهای تهران، باوقفه، به سایر شهرها سرایت می کند.

اطلاعات این کارشناس در عین حال مشخص می کند به دنبال افزایش حجم معاملات و قیمت مسکن در تهران طی سال ۹۶، در برخی از شهرها همچون رشت، کرج، قزوین و اراک بازار مسکن به حرکت درآمده و انتظار می رود بازار مسکن سایر شهرها نیز به تدریج، روند اخیر بازار مسکن تهران را (البته با طول و عرض متفاوت) تجربه کند. منظور از طول رونق، دوره زمانی رونق معاملات مسکن است و عرض رونق نیز میزان افزایش قیمت را مشخص می کند.

ملکی به متقاضیان مصرفی بازار مسکن شهرهایی همچون تبریز، مشهد، اصفهان، شیراز و سایر شهرهای بزرگ توصیه می کند از فرصتی که تسهیلات خرید مسکن در اختیارشان قرار داده برای خرید استفاده کنند و به دنبال کاهش بیشتر قیمت مسکن نباشند چرا که با رونق گرفتن معاملات، احتمال کاهش قیمت به صفر می رسد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24