Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

تراز مالی صدرا در دو سال اخیر از ۱۶۷۱ میلیارد تومان منفی به ۱۵۶۱ میلیارد تومان مثبت تغییر یافت مدیر عامل شرکت صدرا با بیان اینکه همه سکوهایی که در صدرا در حال ساخت است، تا پایان سال ۹۷ تکمیل، بارگیری و حمل می‌ شود، گفت: با حمایت قرارگاه خاتم تراز مالی صدرا در دو سال اخیر از ۱۶۷۱ میلیارد تومان منفی به ۱۵۶۱ میلیارد تومان مثبت تغییر یافت...

مدیر عامل صدرا: سکوی فاز ٢٢ پارس جنوبی که ما ساختیم، امروز دریایی می شود

بورس24 : مدیر عامل شرکت صدرا با بیان اینکه همه سکوهایی که در صدرا در حال ساخت است، تا پایان سال ۹۷ تکمیل، بارگیری و حمل می‌ شود، گفت: با حمایت قرارگاه خاتم تراز مالی صدرا در دو سال اخیر از ۱۶۷۱ میلیارد تومان منفی به ۱۵۶۱ میلیارد تومان مثبت تغییر یافت.

ساخت 10 سکوی نفتی در جزیره صدرای بوشهر در حال انجام است که امروز با اتمام ساخت یک فروند از این سکوها عملیات انتقال این سکو که مربوط به فاز 22 پارس جنوبی است، با حضور فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌ الانبیاء آغاز می‌ شود.

در ابتدای این مراسممدیر عامل شرکت صدرا اظهار داشت: سکوی فاز 22 پارس جنوبی که در صدرا ساخته شد، از مهندسی تا راه‌ اندازی کاملاً توسط متخصصان داخلی مدیریت شد و امروز پس از بازدیدی برای نفت به دریا می‌ رود.

دهقانی ادامه داد: صدرا نشان داد که لایق اعتماد مسئولان نظام است و صدرا نتیجه اعتماد مسئولان نظام به متخصصان و فرزندان این مرز و بوم است.

وی گفت: 10 سکوی پارس جنوبی که شامل 40 سازه بزرگ دریایی است، در جزیره صدرا ساخته می‌ شود، در حالی که این سکوها پیش از این توسط شرکت‌ های بزرگ نفتی آمریکایی و اروپایی ساخته می‌ شد.

دهقانی اضافه کرد: در فازهای اولیه پارس جنوبی صدرا پیمانکار جزء شرکت‌ های توتال، دوو، شل و غیره بود اما این سکوها به صورت EPC توسط شرکت صدرا اجرا می‌ شود.

مدیر عامل شرکت صدرا با بیان اینکه این ده سکو پیشرفت 76 تا 96 درصدی دارد، گفت: دو سکو پیشرفت بالای 95 درصد، 4 سکو پیشرفت بیش از 90 درصد، دو سکو پیشرفت بالای 80 درصد و 2 سکوی دیگر پیشرفت بیش از 85 درصد دارد.

وی تأکید کرد: در سال آینده همه این سکوها بارگیری، نصب و بهره‌ برداری می‌ شود.

دهقانی اظهار داشت: عایدی این سکوها روزانه 125 میلیون مترمکعب گاز شیرین، 187 هزار بشکه میعانات گازی، هزار تن گوگرد در روز و 2.5 میلیون تن بوتان و پروپان در سال است.

مدیر عامل شرکت صدرا ادامه داد: رشد 120 درصدی در دو سالی که قرارگاه خاتم مدیریت صدرا را بر عهده گرفت محقق شد.

وی با بیان اینکه بارگیری، حمل، ساخت و نصب همه سکوها در کشور توسط مجموعه صدرا انجام می‌ شود، گفت: در کشور شرکت‌ های فعال دیگر در حوزه سکوسازی داریم، اما اینکه 10 سکو هم زمان ساخته شود. در مهندسی، حمل، بارگیری، نصب و راه‌ اندازی توسط یک شرکت انجام شود، در حیطه تخصص صدرا است.

دهقانی ادامه داد: هزار کیلومتر لوله‌ گذاری، ترخیص 250 میلیون دلار کالا از گمرکات کشور و تأمین کالای مورد نیاز سکوها در دو سال اخیر در صدرا انجام شد و در این دو سال 12 میلیون نفر ساعت کار بدون حادثه داشتیم.

مدیر عامل شرکت صدرا ادامه داد: تسویه بدهی‌ های 15 سال گذشته بانکی صدرا در این دو سال انجام شد، 2388 میلیارد تومان بدهی داشتیم که با احتساب سود در حال افزایش بود اما با حمایت قرارگاه خاتم 1138 میلیارد بخشودگی گرفته شد و مابقی بدهی به طور کامل تسویه می‌ شود، ضمن آن که آزادسازی اموال، املاک و تجهیزات از گرو بانک، انجام شد.

وی ادامه داد: تراز مالی صدرا در دو سال اخیر از 1671 میلیارد تومان منفی به 1561 میلیارد تومان مثبت تغییر یافت.

دهقانی ادامه داد: سهم صدرا نیز طی دو سال اخیر از 157 تومان به 1160 تومان افزایش یافت و ارزش سهام صدرا 1510 میلیارد تومان اضافه شده است.

منبع: فارس

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24