Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

ابراهیم جمیلی مالک زرین معدن آسیا در گفت و گو با بورس ٢۴ : ما خریدار نیستیم! بر اساس بررسی های صورت گرفته خبرنگار بورس ٢۴ سه گروه خریدار از جمله باما، «ونیکی» و تهاتر ارکان مدارک شرکت در مزایده سهام توسعه معادن روی ایران را به بورس ارسال کرده اند و آن طور که شنیده می شود سهامدار عمده «ونیکی » علاوه بر فعالیت در گروه آلومینیوم برنامه ورود به گروه سرب و روی را نیز دارد.به هر حال باید منتظر ماند و دید تا بیست اسفند ماه چه کسی برای خرید این سهم ورود پیدا می کند و نهایتا چه می شود و آیا اساسا بورس صلاحیت خریداران را احراز می کند یا خیر!؟

مالکیت غول سرب و روی کار بورس به چه کسی می رسد!؟

بورس24 : اسفند ماه هنوز در ابتدای راه بود که اطلاعیه عرضه 50.03 درصد از سهام کنترلی شرکت توسعه معادن روی ایران در سایت بورس بارگذاری شد ، از طرفی اردشیر سعد محمدی مدیرعامل وقت گروه توسعه معادن روی هم با توجه به ورودش به ایمیدرو از این شرکت عملا خداحافظی کرد.

شرکت افق نیلی خلیج فارس اصالتا و به وکالت از شرکت های خدمات بازرگانی آینده نگر مهر، سرمایه گذاری مهر اقتصاد ایران و نگین ساحل رویال با قیمت پایه  6614ریال فروشنده سهام« کروی» شده است.تاریخ عرضه این بلوک مدیریتی در 20 اسفند ماه تعیین شده است و هنوز اخبار دقیقی در خصوص تعداد خریداران این بلوک وجود ندارد.

کروی از جمله سهم هایی است که با شناور 49 درصدی دارای سهامداران زیادی است ، اما با این وجود از ابتدای سال 96 تاکنون حدود 40 درصد بازده داشته و روند سود آوری این سهم با توجه به تعداد سهامداران خوب بوده است.

«کروی» مالک 57.31 درصد از سهام کالسیمین،56 درصد از سهام ملی سرب و روی ، 51 درصد از سهام فرآوری مواد معدنی ایران و 17.75 درصد از سهام صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود است و قاعدتا با توجه به این شرایط خرید این بلوک برای فعالان در عرصه سرب و روی کشور بسیار جذاب خواهد بود.

اما با نزدیک شدن به تاریخ معامله این بلوک شایعات متعددی در خصوص خریداران این بلوک در فضای مجازی یکی پس از دیگری اعلام  می شود، شرکت های باما، معدنی دماوند و گروه صنعتی و معدنی زرین (زرین معدن آسیا) از جمله گزینه هایی هستند که در این شایعات مطرح است.

اما آیا واقعا این بلوک خریدار دارد؟

بازار یکی از محتمل ترین گزینه ها برای خرید این بلوک را ابراهیم جمیلی سهامدار عمده گروه صنعتی و معدنی زرین می داند.

ابراهیم جمیلی سهامدار عمده گروه صنعتی و معدنی زرین در خصوص برنامه خرید بلوک «کروی» به بورس24 این طور گفت: برنامه ای برای ورود و خرید سهام «کروی» نداریم.

اما شنیده ها با این وجود نشان می دهد که بازار همچنان اصرار بر این دارد که جمیلی خریدار «کروی» است.

اما شنیده های بازار خریداران دیگری را نیز برای این بلوک محتمل می داند و آن طور که بورس24  پیگیری نموده است سه گروه اصلی خریدار این بلوک است.

بر اساس بررسی های صورت گرفته خبرنگار بورس24 سه گروه خریدار از جمله باما، «ونیکی» و تهاتر ارکان مدارک شرکت در مزایده سهام توسعه معادن روی ایران را به بورس ارسال کرده اند و آن طور که شنیده می شود سهامدار عمده «ونیکی » علاوه بر فعالیت در گروه آلومینیوم برنامه ورود به گروه سرب و روی را نیز دارد.به هر حال باید منتظر ماند و دید تا بیست اسفند ماه چه کسی برای خرید این سهم ورود پیدا می کند و نهایتا چه می شود و آیا اساسا بورس صلاحیت خریداران را احراز می کند یا خیر!؟

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24