Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

در مهلت دو هفته ای بانک مرکزی برای انتشار اوراق گواهی سپرده با نرخ ۲۰ درصد دو تغییر قابل تامل و مثبت در ترکیب دارایی­‌های صندوق­‌های سرمایه­‌گذاری رخ داد.

سپرده‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری در دو هفته ۲۲۲ هزار میلیارد ریال کم شد

به گزارش بورس24 ؛ موضوع اول افزایش سرمایه گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت توسط صندوق‌های سرمایه‌گذاری به میزان ۸۱،۸۷۲ میلیارد ریال بود. با تصمیم یکباره بانک مرکزی اوراق با درآمد ثابت با کاهش قیمت حدود ۳ درصدی مواجه شدند و اطلاعات موجود نشان می دهد که صندو‌‌‌‌ق های سرمایه‌گذاری هم برای استفاده از فرصت ایجاد شده و هم برای کنترل بازار اوراق با درآمد ثابت، حجم خریدهای خود از این بازار را افزایش داده اند. این آمار نشان‌دهنده افزایش فعالیت صندوق ‌های سرمایه گذاری در بازار سرمایه است. در روز ۱۱ اسفندماه صندوق­‌های سرمایه گذاری ۴۱۱،۹۲۷ میلیارد ریال اوراق بهادار با درآمد ثابت و ۱۰۳،۹۷۳ میلیارد ریال سهام در پرتفوی خود داشته اند.

موضوع دوم کاهش ۲۲۲،۳۳۱ میلیارد ریالی حجم سپرده و گواهی سپرده‌ بانکی است که نشان می ‌دهد که صندوق ‌های سرمایه گذاری برای پاسخگویی به خروج منابع در این دو هفته بخشی از سپرده های خود را کاهش داده ‌اند.

نتیجه عملکرد جمعی صندوق های سرمایه گذاری در این دو هفته نشان می دهد که صندوق ‌های سرمایه گذاری وابستگی پرتفوی سرمایه ‌گذاری ‌های خود را به سپرده بانکی کم کرده اند و نسبت سپرده ‌های بانکی خود را از ۷۲٫۵ درصد به ۶۴٫۳ درصد کاهش داده اند. در صورت حفظ و تداوم این روند می ‌توان انتظار داشت که بازار بدهی نیز عمق و گسترش بیشتری در آینده پیدا کند و رویداد بسیار مثبتی برای بازار سرمایه خواهد بود.

منبع: مجله خبری صندوق های سرمایه گذاری

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24