Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

یورو ، یوان و روپیه ارزهای جایگزین دلار برای واردات ماده موثره دارویی ها شد...

با حذف دلار از مبادلات ارزی ، دارویی ها روی سه ارز دیگر شیفت کردند...

بورس24 : بانک مرکزی اعلام کرد : از روز چهارشنبه 9 اسفند ماه ثبت سفارش واردات با ارز دلار آمریکا امکان پذیر نخواهد بود. البته تاکید شده که این ابلاغیه شامل درخواست هایی که پیش از این تاریخ مجوز ثبت سفارش خود را دریافت نموده اند نخواهد شد.

می دانیم که صنعت دارو به عنوان یکی از بزرگ ترین واردکنندگان مواد اولیه به داخل کشور شناخته شده است. این در حالی است که برخی از مسئولان و مدیران این صنعت همواره اعتقاد دارند که بخش عمده ای از داروهای مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود اما واقعیت چیز دیگری است!

تنها در صورتی می توان گفت که عمده داروهای مورد نیاز کشور تولید داخلی است که عمده آن ها به صورت تمام و کمال در کارخانه های ایران تولید شوند. یعنی از تولید مواد اولیه تا مرحله بسته بندی و توزیع باید در داخل کشور و توسط تولیدکنندگان داخلی صورت گیرد. اما واقعیت این است که بخش عمده ای از داروهای تولیدی کشور با مواد اولیه خارجی در ایرن تولید می شود. بنابراین اینکه صنعت دارو را به عنوان یکی از عمده ترین صنایع واردکننده در کشور بشناسیم، کاملا بجاست.

دو سال است که خود را با خواسته های دولت هماهنگ کرده ایم

مهدی محمد زاده رئیس هیات مدیره انجمن علمی مدیریت و اقتصاد دارویی ایران در گفت و گو با خبرنگار بورس24 درباره ممنوعیت ثبت سفارش با دلار و تاثیر آن بر صنعت دارو به عنوان یکی از بزرگترین واردکنندگان کشور اعلام کرد: صنعت دارو حدود دو سال است که هیچ کالایی را بر اساس دلار وارد کشور نمی کند. برنامه خروج دلار از واردات ارزی کشور از زمان آقای احمدی نژاد مطرح شده بود و در سال های گذشته همواره بیان می شد. اما از زمانی که رفتار دولت در این زمینه تغییر کرد صنعت دارو خود را با شرایط موجود هماهنگ ساخت.

وی افزود: از دو سال قبل تاکنون واردات محصولات دارویی بر اساس یورو و برخی از ارزهای مخصوص کشورهایی مانند هندوستان و چین وارد می شود اما عمده ترین ارزی که محصولات دارویی بر اساس آن وارد کشور می شود یوروست.

او تاکید کرد: با توجه به این موضوع که صنعت دارو از دو سال پیش واردات محصولات را بر اساس دلار انجام نمی دهد بنابراین ممنوعیت ثبت سفارش انواع کالا بر اساس دلار هیچ ضرری به گروه دارویی نمی رساند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24