Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

تجار بین المللی: کاهش قیمت نفت به دلیل نگرانی از تضعیف اقتصاد جهانی است و لاغیر... روز چهارشنبه قیمت نفت نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز سه شنبه تغییر چندانی نیافت. به گزارش رویترز این در حالی ست، که در اواخر روز گذشته قیمت ها نسبتا کاهش یافته بود. آمار ها نشان می دهند، که فعالیت ها در کشور های صنعتی ای که بالاترین میزان مصرف نفت خام را دارند، کاهش یافته است و این امر موجب شده تا کاهش قیمت نفت به خصوص در آمریکا که شدیدا تولید خود را افزایش داده است، دور از انتظار نباشد...

بررسی عوامل کاهش قیمت نفت در طی روز های اخیر

بورس24 : روز چهارشنبه قیمت نفت نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز سه شنبه تغییر چندانی نیافت.

این در حالی ست که در اواخر روز گذشته قیمت ها نسبتا کاهش یافته بود. آمار ها نشان می دهند که فعالیت ها در کشور های صنعتی ای که بالاترین میزان مصرف نفت خام را دارند، کاهش یافته است و این امر موجب شده تا کاهش قیمت نفت به خصوص در آمریکا که شدیدا تولید خود را افزایش داده است، دور از انتظار نباشد.

به گزارش رویترز، امروز قیمت آتی نفت خام برنت لندن نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز سه شنبه ۵ سنت افزایش یافت و این نفت در بازار بشکه ای ۶۶.۵۷ دلار معامله شد. این در حالی است که معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با کاهشی ۵ سنتی بشکه ای ۶۲.۹۶ دلار صورت گرفت.

تجار می گویند که کاهش قیمت نفت به دلیل نگرانی از تضعیف اقتصاد جهانی است که با گزارش هایی مبنی بر کاهش فعالیت صنعتی کشور هایی نظیر چین، هند و ژاپن که بیشترین میزان مصرف نفت خام را دارند، صورت گرفته است.

چین به عنوان بزرگترین وارد کننده ی نفت خام، در روز چهارشنبه اعلام کرده است که در ماه فوریه میزان فعالیت کارخانه هایش به پایین ترین سطح از ماه جولای سال ۲۰۱۶ رسیده است.

از عوامل دیگری که موجب کاهش قیمت نفت در روز های اخیر گشته، افزایش تولید نفت آمریکا بوده است. این در حالی است که تولید کنندگان اصلی نفت، من جمله روسیه و اعضای خاورمیانه ای سازمان کشور های صادر کننده نفت (اوپک)، در تلاش اند که با کاهش میزان تولید، قیمت این محصول را افزایش دهند.

مدیر عامل آژانس بین المللی انرژی در روز سه شنبه گفته است که میزان تولید نفت آمریکا حداکثر تا سال ۲۰۱۹ از میزان تولید نفت روسیه پیشی خواهد گرفت و بیشتر خواهد شد.

او به رویترز گفته است که :’’ نفت شیل آمریکا رشد بسیار قوی ای دارد و با سرعت بسیار زیادی افزایش می یابد.. ایالات متحده آمریکا به زودی بزرگترین تولید کننده نفت جهان خواهد شد.’’

بر اساس گزارش های دولت آمریکا که پنجشنبه هفته گذشته منتشر شد می زان تولید نفت این کشور روزانه ۱۰.۲۷ میلیون بشکه بوده است که این میزان از میزان تولید نفت عربستان به عنوان بزرگترین صادر کننده نفت جهان بیشتر و تنها اندکی کمتر از میزان تولید نفت روسیه است.

این در حالی ست که در روز های گذشته اظهارات خالد الفلیح وزیر نفت عربستان سعودی راجع به ادامه ی پایبندی عربستان به قرارداد کاهش تولید نفت اوپک موجب افزایش قیمت ها شده بود.

به گفته ی وزیر نفت عربستان، تولید نفت خام این کشور برای ماه های ژانویه تا مارچ کمتر از حداقل میزان تعیین شده توسط قرارداد کاهش تولید نفت اوپک خواهد بود. وی گفته است که صادرات نفت خام عربستان در این بازه ی زمانی به طور متوسط کمتر از ۷ میلیون بشکه در روز خواهد بود.

این در حالی است که وی احتمال افزایش مجدد تولید نفت در سال ۲۰۱۹ میلادی را رد نکرده است.

افزون بر این، باید خاطر نشان گردد که زلزله ی ۷.۵ ریشتری در پاپوآگینه نو باعث شده است که شرکت های نفتی فعال در این کشور تمامی فعالیت های خود را متوقف کنند.

علاوه بر این، شرکت ملی نفت لیبی اعلام کرده است که با وقوع اعتراضات نیروهای امنیتی میدان نفتی El Feel تولید ۷۰،۰۰۰ بشکه ای نفت در این میدان نفتی به طور کامل متوقف شده است.

منبع: تابناک اقتصادی

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24