Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

علیرضا عسگری مارانی خبره بازارهای مالی : سرمایه گذاری به روش آنلاین باید آرام آرام و بیشتر از گذشته به سیستم سرمایه گذاری های ایران افزوده شود چرا که این شیوه کمک بسزایی به پیشرفت اقتصاد خواهد کرد و در این خصوص تامین سرمایه ها گام های خوبی را برداشته اند و به نظر می رسد که ما در حال پوست انداختن در این حوزه هستیم...

سرمایه گذاری آنلاین در ایران پوست می اندازد...

بورس ایران به عنوان نمادی برای سرمایه گذاری به روش غیر فیزیکی به اقتصاددانان معرفی می شود، این بازار در ایران محدودیت ها و مزایایی دارد که نیاز است آن ها را بشناسیم، وقتی در مقایسه با سایر کشورها برمی آییم می بینیم که بازار سرمایه ایران جای پیشرفت بسیاری دارد و جاهای خالی آن باید پر شود. علیرضا عسگری مارانی به عنوان کارشناس ارشد بازار سرمایه درباره سرمایه گذاری آنلاین اظهار نظر کرده است.

علیرضا عسگری مارانی خبره بازار سرمایه در گفت و گو با بورس24 در خصوص سرمایه گذاری آنلاین و شیوه های آن در ایران گفت: رویکرد سرمایه گذاری در بورس های پیشرفته از سال ها پیش عمدتا به سمت الکترونیکی شدن تغییر یافته است، در ایران هم در سال های اخیر رویکرد سرمایه گذاری به روش های آنلاین گرایش یافته و احتمالا تا چند سال آینده سرمایه گذاری به روش های فیزیکی همچون سایر کشورها منسوخ خواهد شد، اما باید بدانیم که قوانین هم باید طوری طراحی شوند که بتوانند این خدمات را پشتیبانی کنند، به این معنا که عملیاتی به صورت آنلاین انجام می شود که با مصادیق خود همخوانی داشته باشد، در دنیا به این صورت است که برای خدمات الکترونیکی و یا آنلاین ابتدا قانون و مقرراتی را وضع می نمایند.

وی ادامه داد: پس از وضع قوانین ضمانت اجرایی آن نیز مطرح می شود، خدماتی همچون امضای دیجیتال از جمله شیوه های آنلاین برای سرمایه گذاری به حساب می آید که ایران از آن بی بهره است. در ایران ابتدا کارها را اجرایی می کنیم و سپس قوانین می گذاریم برای سرمایه گذاری به روش آنلاین نیز به همین گونه عمل شده یعنی ما در اجرا کردن، سریع تر از تدوین قانون عمل کرده ایم. باید یاد بگیریم که ابتدا قوانین را نهادینه کنیم و سپس عمل نمائیم.

سرمایه گذاری آنلاین ما پیشرفت کرده....

وی افزود: در ایران از زمانی که در بازار بورس روش های سرمایه گذاری آنلاین راه اندازی شده، پیشرفت های خوبی را شاهد بوده ایم. اما نکته ای که در این جا به میان می آید، این است که مردم چقدر با این شیوه سرمایه گذاری آشنا هستند، اگر آشنا نیستند باید آموزش های لازم را ببینند. این آموزش ها هنوز فراهم نشده و باید کم کم شرایط آن به وجود آید.

عسگری مارانی گفت: کشورهای خارجی شرایط گسترده تری برای سرمایه گذاری ها و خدمات آنلاین خود فراهم می آورند، این ها همه به دلیل سیستم قوی و قانون های سازماندهی شده در این کشورها است، در دنیا عملا اقدامات فیزیکی منسوخ شده و این در حالی است که در ایران هنوز اقدامات فیزیکی وجود دارد، سرمایه گذاری ها نیز کم کم باید به سمت آنلاین شدن پیش برود.

این خبره بازار سرمایه در خصوص بازار سرمایه و محدودیت های این بازار به عنوان یک روش سرمایه گذاری آنلاین هم توضیح داد: مسلما بازار بورس ایران محدودیت هایی دارد که باید رفع شود، به عنوان مثال سیستم اتوماسیون بورس ایران توسط نهاد ناظر اداره می شود در حالی که در سایر کشورها توسط خود بورس ها اداره می شود، ما باید یوزرهای قوی تر و قوانین سازماندهی شده تری را ایجاد کنیم.

وی گفت: سرمایه گذاری به روش آنلاین باید آرام آرام و بیشتر از گذشته به سیستم سرمایه گذاری های ایران افزوده شود چرا که این شیوه کمک بسزایی به پیشرفت اقتصاد خواهد کرد و در این خصوص تامین سرمایه ها گام های خوبی را برداشته اند و به نظر می رسد که ما در حال پوست انداختن در این حوزه هستیم.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24