Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

ششم اسفند ماه مدیریت نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس اوراق بهادار ابلاغیه ای را به کلیه ناشران ثبت شده نزد سازمان بورس اوراق بهادار ارسال کرد.موضوع این ابلاغیه دستورالعمل اجرایی نحوه تغییر سرمایه شرکت های مشمول ماده ١۴١ لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت بود و بر این موضوع تاکید داشت که کلیه شرکت های مشمول که در نظر دارند نسبت به تغییر سرمایه اقدام کنند از تاریخ این ابلاغیه موظف هستند تغییرات سرمایه ای خود را با رعایت این دستورالعمل اجرایی نمایند. بورس ٢۴ با مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس اوراق بهادار تماس گرفت تا درخصوص ویژگی های این دستورالعمل توضیحات شفافی به بازار ارائه شود...

شرط و شروط های بورس برای افزایش و کاهش سرمایه شرکت ها اعلام شد....

بورس24 : ششم اسفند ماه مدیریت نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس اوراق بهادار ابلاغیه ای را به کلیه ناشران ثبت شده نزد سازمان بورس اوراق بهادار ارسال کرد.موضوع این ابلاغیه دستورالعمل اجرایی نحوه تغییر سرمایه شرکت های مشمول ماده 141 لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت بود و بر این موضوع تاکید داشت که کلیه شرکت های مشمول که در نظر دارند نسبت به تغییر سرمایه اقدام کنند از تاریخ این ابلاغیه موظف هستند تغییرات سرمایه ای خود را با رعایت این دستورالعمل اجرایی نمایند. بورس24 با مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس اوراق بهادار تماس گرفت تا درخصوص ویژگی های این دستورالعمل توضیحات شفافی به بازار ارائه شود.

دو شرط برای کاهش و یک شرط برای افزایش سرمایه

علی بیگ زاده مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت و گو با خبرنگار بورس24 درباره جزئیات دستورالعمل اجرایی نحوه تغییر سرمایه شرکت های مشمول ماده 141 اعلام کرد: این دستورالعمل مربوط به شرکت های مشمول ماده 141 است. در صورتی که این شرکت ها قصد تغییر سرمایه داشته باشند باید برخی از نکات را رعایت کنند.

وی افزود: این تغییر سرمایه هم کاهش و هم افزایش سرمایه را در برمی گیرد.کاهش سرمایه که در قانون تجارت تاکید شده و افزایش سرمایه نیز در اختیار مجمع شرکت ها قرار دارد. بر همین اساس و با توجه به این که پیش از این دستورالعملی در این خصوص وجود نداشت هیات مدیره سازمان تصمیم گرفت دستورالعملی را تهیه و تدوین نماید تا نقشه راهی باشد برای شرکت هایی که قصد تجدید ساختار سرمایه ای خود را دارند.

او در ادامه با اشاره به نکات مهم این دستورالعمل ابراز داشت: آن دسته از شرکت های مشمول ماده 141 که قصد کاهش سرمایه دارند باید دو نکته مهم و اساسی را در نظر داشته باشند. نخست این که کاهش سرمایه از طریق کاهش تعداد سهام باشد و دوم این که در انجام روند کاهش سرمایه نباید حقوق سهامداران جزء تضییع شود.

وی اضافه کرد: نکته مهمی که برای افزایش سرمایه وجود دارد این است که مجوز افزایش سرمایه به شرکت هایی داده می شود که با این افزایش سرمایه بتوانند از ماده 141 خارج شوند.

در پایان از بیگ زاده پرسیدیم که آیا این دستورالعمل در راستای قانون افزایش سرمایه شرکت های مشمول ماده 141 از محل مازاد تجدید ارزیابی شرکت ها که اخیرا در مجلس به تصویب رسید، ابلاغ شده است؟ وی تصریح کرد: خیر. قانونی که اخیرا در مجلس مصوب شد تنها به معافیت مالیاتی افزایش سرمایه شرکت ها از محل مازاد تجدید ارزیابی شرکت ها اشاره داشت اما دستورالعمل سازمان برای تغییر سرمایه شرکت های مشمول ماده 141 جامع تر است و شامل انواع افزایش سرمایه می شود. در این دستورالعمل افزایش سرمایه می تواند از هر محلی که مورد نظر شرکت است صورت گیرد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24