Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

یک عضو هیات مدیره بورس کالا تاکید کرد: بورس کالا یک مکانیسم و سیستمی را طراحی کرده که عرضه کننده و متقاضی با کارگزاری های مختلفی کالای مورد نیاز را خریداری می کنند که کاملا صحیح بوده است. نمی توان از عملکرد بورس کالا به دلیل این که برخی به دنبال تقاضای کاذب به نفع خود هستند خرده گرفت!ضمن این که بورس کالای ایران از طرف چند نهاد نظارتی کارا و مسلط رصد می شود و اگر ضعفی داشت به طور قطع تاکنون در بازرسی ها و جلسات نظارتی که برگزار شده مورد اشاره قرار می گرفت ، حال آن که در بیشتر اظهار نظرها شاهد آن هستیم که همواره از نقش بورس کالا در شفاف شدن قیمت ها و تعادل در بازار مبادلات کالا سخن گفته می شود...

معاون فروش فولاد مبارکه : بورس کالا محور تنظیم بازار فولاد است

بورس24 : روز گذشته جلسه ستاد تنظیم بازار فولاد با حضور معاونین وزارت صنعت ، معدن و تجارت و چند تشکل مربوطه برگزار شد.

در این جلسه تفاهم نامه ای برای احصاء مشکلات و راهکارها بین وزارت صمت و انجمن تولیدکنندگان فولاد و صنایع پایین دستی تنظیم و امضاء شد.در این جلسه جمع بندی حاضران این بود که بورس کالا به عنوان محور تنظیم بازار فولاد قرار گرفته و نقش آن پررنگ تر شود و این که بورس کالا به عنوان محور تنظیم بازار فولاد و سایر کالاهای واسطه ای، همیشه به عنوان بستری متشکل در مورد قیمت گذاری کالا معیارهای شورای رقابت، بازارهای جهانی، عرضه کننده و متقاضی را رعایت کرده است و بر مبنای سیستمی نظام مند و منطبق بر عرضه و تقاضا در تلاش بوده شفافیت در عرصه معاملاتی به عنوان اولویت نخست قرار بگیرد.

محمود اکبری معاون فروش فولاد مبارکه و عضو انجمن تولید کنندگان فولاد درباره جلسه روز گذشته ستاد تنظیم بازار فولاد به خبرنگار بورس24 گفت:خبری که از این جلسه دارم این است که در این جلسه تاکید شده زیرساخت های بورس کالا ایران به عنوان بازاری شفاف و مبتنی بر مکانیسم عرضه و تقاضا باید تقویت شود.در واقع جمع بندی حاضران این بوده که عرضه و تقاضا در بورس کالا بر اساس روند موجود و دستور العمل ها به درستی در حال انجام است.

وی در خصوص این که میزان تقاضا و عرضه چقدر در بورس کالا متناسب با هم هستند ، گفت: در مورد عرضه ورق فولاد تمام کارخانجات مملو از ورق فولادی هستند و شرایط به گونه ای است که تولید داخلی به خصوص در بخش لوله و پروفیل نیازی به واردات ندارد.

به گفته وی، بازار به اندازه کافی تولیدات داخلی دارد و موجودی انبار ها کافی است و تقاضای واقعی «نه تقاضای کاذب» برای محصولات وجود دارد. در مورد فولاد مبارکه و محصولات آن هم مشکلی وجود ندارد.

ساختار ایرادی ندارد، نظرات کارشناسی نبوده...

اکبری با اشاره به برخی اظهار نظرها درباره مشکل داشتن ساختارهای معاملاتی موجود در بورس کالا هم گفت: ما بر اساس فرمولی که بورس اعلام کرده قیمت پایه خود را به بورس اعلام می کنیم و قیمت ها بر اساس عرضه و تقاضا کشف می شود و حتی قیمت پایه ای که درهفته های اخیر در بورس کالا رقم خورد، از قیمت تعیین شده در شورای رقابت کمتر بوده است.

وی ادامه داد: این نوع سیاست گذاری در بورس کالا نشان می دهد ، بورس کالا کارکرد خوبی داشته ، به هر حال به نظر می رسد که برخی اظهار نظرها نسبت به ساختار بورس کالا کارشناسی نبوده است و به شکل جهت داری مطرح شده است.

عضو هیات مدیره بورس کالا تاکید کرد: بورس کالا یک مکانیسم و سیستمی را طراحی کرده که عرضه کننده و متقاضی با کارگزاری های مختلفی کالای مورد نیاز را خریداری می کنند که کاملا صحیح بوده است. نمی توان از عملکرد بورس کالا به دلیل این که برخی به دنبال تقاضای کاذب به نفع خود هستند خرده گرفت!ضمن این که بورس کالای ایران از طرف چند نهاد نظارتی کارا و مسلط رصد می شود و اگر ضعفی داشت به طور قطع تاکنون در بازرسی ها و جلسات نظارتی که برگزار شده مورد اشاره قرار می گرفت ، حال آن که در بیشتر اظهار نظرها شاهد آن هستیم که همواره از نقش بورس کالا در شفاف شدن قیمت ها و تعادل در بازار مبادلات کالا سخن گفته می شود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24