Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

مدیر موزه ملی ایران گفت: همزمان با پنجاهمین سالگرد فعالیت بازار سرمایه ایران، شیء باستانی واقعی که الگوی نشان‌واره (لوگو) بورس اوراق بهادار تهران است، در محموله آثار نمایشگاه لوور فرانسه به تهران آمده است.

نشان باستانی بورس تهران از فرانسه به ایران آمد

به گزارش بورس24 ؛ جبرئیل نوکنده اظهار کرد: در میان 56 اثری که در قالب اشیای موزه لوور فرانسه برای اولین بار به ایران آمده تا با عنوان نمایشگاه لوور در تهران به نمایش دربیاید، یک شیء فلزی 3 هزار ساله از لرستان هم وجود دارد که این شیء نشان‌واره (لوگو)ی بورس بهادار تهران است.

وی افزود: همانند موزه ملی ایران که از دو بخش تشکیل شده، مجموعه لوور نیز از هشت موزه تشکیل شده که از همه بخش های هشتگانه آن، آثاری از تمدن های مصر، بین النهرین، آناتولی، ترکیه، یونان، ایتالیا و بخش هایی از فرانسه و دو شیء ایران باستان (تبر مفرغی کتیبه دارعیلامی از چغازنبیل) با قدمت 1250سال پیش از میلاد و (شیء فلزی 3 هزار ساله از لرستان) در این محموله است.

مجموعه آثار نمایشگاه «موزه لوور در تهران» صبح دوشنبه 30 بهمن از کشور فرانسه همراه با کارشناسان این موزه به فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) وارد و پس از ساعاتی در امنیت کامل به موزه ملی ایران منتقل شد.

به گفته مدیر موزه ملی ایران با ورود این مجموعه به موزه ملی عملیات چیدمان آثار در محل نمایشگاه که از پیش به این منظور آماده شده آغاز می شود و روز دوشنبه 14 اسفندماه شاهد گشایش این نمایشگاه کم نظیر با حضور مقامات سیاسی و چهره های فرهنگی و هنری کشور خواهیم بود.

به گفته نوکنده قرار است در این رویداد، آثار موزه لوور با عنوان «شکوه تمدن های جهان» به مدت چهار ماه در موزه ملی ایران به نمایش درآید.

محمدرضا کارگر مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول تارخی کشور پیش تر به خبرنگار ایرنا درباره چرایی علت انتخاب این آثار گفته بود: ما بیشتر علاقه‌مندیم نمایشگاه‌هایی از آثار کشورهایی مانند مصر، رم و چین را برگزار کنیم؛ چون صاحب تمدن کهن و دیرینه‌تر نسبت به سایر کشورها هستند.

نوکنده مدیر موزه ملی ایران نیز به ایرنا می گوید: نمایشگاه های مختلفی از جمله نمایش آثار باستانی از ارمنستان در مهرماه، آثاری از کره جنوبی در آبان ماه و بیش از 60 اثر متعلق به موزه لوور فرانسه در اسفند ماه در موزه ملی برنامه هایی به مناسبت 80 سالگی این موزه طراحی و برگزار شده است.

به گزارش ایرنا موزهٔ ملی ایران، معروف به «موزه مادر ایران»، مهم‌ترین موزهٔ کشور و ویژه نگهداری، نمایش و پژوهش مجموعه‌های باستان‌شناختی ایران است.

گستردگی و تنوع مجموعه اشیای این موزه با حدود 300 هزار شیء باستانی به گستردگی جغرافیایی کشور و دورانهای متعدد پیش از تاریخی، تاریخی و اسلامی است که کهن‌ترین آثار آن حدود هشتصد هزار سال قدمت دارد.

این موزه شامل دو ساختمان مجزا به نام‌های موزهٔ ایران باستان با تاریخ گشایش 1318 و موزه دوران اسلامی با تاریخ گشایش 1323 و بازگشایی در تاریخ 1394است.

موزه ملی ایران در تهران، خیابان امام خمینی، مجموعه تاریخی باغ ملی، نبش خیابان پروفسور رولن و خیابان سی تیر واقع شده است.

موزه لوور ( du Louvre) نیز در مرکز شهر پاریس در کشور فرانسه واقع شده و بیش از 35 هزار اثر هنری در هشت بخش مختلف این موزه نگهداری می‌شود و این موزه با بیش از 9٫5 میلیون بازدیدکننده در سال، پربازدیدترین موزه جهان است.

لوور از سال 1793 میلادی تا امروز به عنوان موزه عمومی فعال بوده‌ است و تمرکز آثار آن روی هنر، تاریخ بشر و فرهنگ است و آثار بسیاری در این زمینه‌ها در این موزه جای گرفته‌ است که از آن جمله می‌توان به لوح حمورابی، تابلوی بانوی صخره‌ها و تابلوی مونالیزا اثر لئوناردو داوینچی اشاره کرد.

آثاری از تمدن ایران نیز در این موزه مشهور جهان در معرض بازدید قرار دارد که از آن جمله می توان به گاو بالدار آشوری، دیواره هایی از تخت جمشید، سنگ نگاره کمان داران کاخ آپادانا و کاشی دختر ایرانی اشاره کرد.

منبع: ایرنا

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24