Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

خلبان بالگردی که قطعاتی از هواپیما را مشاهده کرده است گفت: هواپیما به پایین نوک قله برخورد کرده است.

هواپیما به سخت‌ترین جای کوه برخورد کرده است؛ ۳۰متر پایین‌تر از قله/ امکان فرود هلی‌کوپتر وجود ندارد

به گزارش بورس24 ؛ کاپیتان سهیلی اظهار داشت: هواپیما در مسیر پروازی خود به حدودا ۳۰ متر پایین تر از نوک قله برخورد کرده است.

وی بیان کرد: هواپیما دقیقا در مسیر پروازی خود بوده و به نوک قله برخورد کرده و قطعه قطعه شده است و تنها بخشی از بدنه که آرم شرکت آسمان بود مشاهده می شود.

سهیلی گفت: شیب این قسمت از کوه بسیار زیاد است و امکان نشست بالگرد به هیچ وجه وجود ندارد و تنها کوهنوردان می توانند اجساد را منتقل کنند.

وی گفت: از صبح جستجو را آغاز کردیم و پس از ۱.۵ ساعت پرواز در مسیر پروازی هواپیما لاشه مشاهده شد.

تلاش هلال احمر برای ورود امدادگران به منطقه سقوط هواپیما تا بعد ازظهر

مدیرمرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر روند ادامه عملیات جست‌وجوی محل لاشه هواپیمای تهران-یاسوج را تشریح و اعلام کرد که این منطقه نزدیک شهر یاسوج و در ارتفاع 4000 متری این منطقه قرار دارد و امیدواریم تا بعداز ظهر تیم‌های امدادی و جست‌وجوگران بتوانند وارد این منطقه شوند و آن را مورد ارزیابی اولیه قرار دهند.

ایسنا نوشت: حسن درخشان- مدیرمرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر- درباره روند ادامه عملیات جست‌وجو توسط نیروهای هلال احمر توضیح داد و گفت: طی جلساتی که شب گذشته داشتیم استراتژی‌های جست‌وجو به دو منطقه تقسیم شد. با توجه به این استراتژی تیم‌هایی از سمت جنوب رشته کوه دنا؛ یعنی ازسمت "سی سخت" و تیم‌هایی از سمت شمالی و سمیرم جست‌وجو را ادامه داده‌اند.

وی ادامه داد: امروز صبح با پرواز بالگردها و پهبادها، منطقه‌ای مشخص شد که احتمالا لاشه هواپیما دیده شده است. از این مناطق عکسبرداری شد و مورد تجزیه و تحلیل قرارگرفت. این منطقه نزدیک شهر یاسوج و در ارتفاع 4000 متری این منطقه قرار دارد. این مناطق رشته‌ کوههایی سخت و صعب العبور دارد و امیدواریم تا بعداز ظهر تیم‌های امدادی و جست‌وجوگران بتوانند وارد این منطقه شوند و آن را مورد ارزیابی اولیه قرار دهند.

درخشان تاکید کرد: این منطقه راه عبوری ندارند و تیم‌ها مجبور هستند به صورت زمینی و هوایی پیاده شوند تا جست‌وجوی اصلی را انجام دهند و اجساد و پیکرها را به مناطق پایین‌تر ادامه دهند. در حال حاضر نمی‌توان گفت امکان فرود بالگردها در این منطقه صفر است و باید ارزیابی دقیق‌تری انجام شود. بالگردها در منطقه حضور دارند و در حال ارزیابی هستند. سپاه و هلال احمر خلبان‌های خوبی را در اختیار دارد که امیدواریم بتوانند در این منطقه فرود آیند.

یک تیم هوایی به محل سقوط هواپیما اعزام شده

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: کاپیتان گودرزی، خلبان امداد ونجات هلال احمر و شاهین فتحی معاون عملیات سازمان امدادونجات با بالگرد به منطقه اعزام شده اند

او افزود: هواپیما به سخت ترین جای ممکن برخورد کرده است و نیازمند بررسی های بیشتر برای انتقال اجساد است

گودرزی گفت:به محض اینکه سناریوی پیش بینی شده از سوی تیم اعزامی تایید شود کار انتقال اجساد را آغاز می کنیم بسکت هایی برای بسته بندی اجساد و انتقال به پایین آنها از دیروز مهیا شده است

رئیس هلال احمر: امیدواریم تا یک ساعت به محل برسیم

همچنین رئیس هلال احمر گفت:‌امکان شب ماندن در قله برای تیم‌های امداد و نجات فراهم است

او افزود: امیدواریم کمتر از 1 ساعت به محل برسیم و در اولین فرصت اجساد را با بالگرد انتقال دهیم

منبع: مهر

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24