Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

خبرنگار بورس ٢۴ با مراجعه به بانک ملی شعبه خجسته جزئیاتی از پیش فروش سکه به دست آورده است،شامل این که : هر خریدار ملزم است تا در بانک ملی حساب داشته باشد. قبل از سر رسید سکه به مشتری ارائه نمی شود. حق نقل و انتقال خرید از مشتری اسقاط می گردد. در صورت انصراف قبل از سررسید فقط اصل مبلغ مسترد می گردد. تعداد خرید نامحدود است...

اگر به خرید سکه در پروژه «پیش فروش» فکر می کنید ؛ بخوانید...

بورس24 : تا چند ماه قبل که خیلی هم دور نیست ، همه از رکود مسکن شکایت داشتند، نرخ سود های بانکی هم آن قدر جذاب بود که خیلی از افراد حقیقی و حقوقی سپرده گذاری در بانک ها را به هر چیز دیگر ترجیح بدهند.

نرخ سود های بانکی ٢٠ درصد به بالا بود و بسیاری از سرمایه های سرگردان در بانک ها بودند.این رقابت برای جذب نقدینگی به قدری بالا بود که بانک ها یکی پس از دیگری صورت های مالی سرخ رنگ به بازار سرمایه ارائه دادند چون هم بازار مسکن در رکود بود و هم نرخ تجهیز منابع مالی یا همان تسهیلات بالا،اما دولت که تمام تلاشش کنترل تورم بود با دیدن این شرایط طبق معمول همیشه نسخه های درمانی خود که پایه همه آن ها مسکن است را برای تسکین شرایط ارائه داد.

دستور کاهش نرخ سود بانکی ارائه شد اما این نسخه در ابتدای امر خیلی جدی گرفته نشد، با برخورد جدی وزارت اقتصاد و بانک مرکزی بانک ها خواه ناخواه مجبور به اجرای دستورالعمل کاهش سود بانکی شدند.

باز هم به دستور تصمیم گیران بازار پول کاملا باید از بازار سرمایه جدا می شد و بانک ها اجازه ورود به صندوق های بادرآمد ثابت را نداشتند زور بازار پول به جایی رسید که صندوق های با درآمد ثابت بورسی هم می بایست اقدام به کاهش نرخ سود های بانکی می کردند و حتی صندوق های بانکی هم باید از بانک مرکزی مجوز می گرفتند.

این شرایط بازتابی نداشت به جز هجوم نقدینگی به سمت بازار ارز، شرایط بی رونق اقتصادی، عدم گشایش در روابط بانکی بین الملل، مشکلات ورود ارز به ایران همگی منجر به جذاب تر شدن بازار ارز و دلار برای ورود دلالان و سرمایه های سرگردان فراری از بانک ها شد.

برخی معتقدند : این رشد ارزش دلار در شرایطی که دولت با مشکلات کسری بودجه روبرو بود برای دولت هم جذاب بود دلار ٣٧٠٠ تومان کجا و دلار ٤٦٠٠ تومان کجا؟ به هر ترتیب پس از گذار دلار از محدوده ٤٠٠٠ تومانی و نزدیک شدن آن به مرز روانی ٥٠٠٠ تومان مسئولان را بر آن داشت تا سامانی به این بازار جایگزین برای سپرده ها بدهند، بازاری که تغییرات در آن کل اقتصاد کشور را در گیر می کند و قطعا تمام تلاش های ٤ ساله ضد تورمی را زیر سوال می برد.

به هر حال دلار حداقل ارزش خود را در محدوده٤٥٠٠ تومان تثبیت کرد و اکنون وقت رو کردن مسکن های جدید اقتصادی بود تا هم توانمندی دولت در کنترل ارزش دلار به رخ کشیده شود و هم سرمایه ها باز در راستای اهداف دولتی استفاده شود.

چون بازار بعدی برای سرمایه های سرگردان سکه بود ، مسئولان هدف گذاری خود را بر بازار سکه قرار دادند و بحث پیش فروش سکه مطرح شد و باز هم نقش موثر و غیرتورمی بازاری به نام بازار سرمایه برای جذب نقدینگی مغفول ماند و بانک ملی مسئول پیش فروش سکه شد. در حالی که تمام سازوکار آن در بازاری به نام آتی سکه با نقد شوندگی بالا شفاف و مطمئن وجود داشت ، تصمیم بر آن شد پروژه پیش فروش قطعی سکه در بازار پول که شریک و پر کننده خلا مالی دولتی است اجرا شود ، اما شرایط این فرصت جدید سرمایه گذاری چیست؟

خبرنگار بورس24 با مراجعه به بانک ملی شعبه خجسته جزئیاتی از پیش فروش سکه به دست آورده است،شامل این که :

هر خریدار ملزم است تا در بانک ملی حساب داشته باشد.

قبل از سر رسید سکه به مشتری ارائه نمی شود.

حق نقل و انتقال خرید از مشتری اسقاط می گردد.

در صورت انصراف قبل از سررسید فقط اصل مبلغ مسترد می گردد.

تعداد خرید نامحدود است.

قیمت پیش خرید در تعهد شش ماهه یک میلیون و چهارصد هزار تومان به طور قطعی است.

قیمت پیش خرید در تعهد یک ساله یک میلیون و سیصد هزار تومان به طور قطعی است.

قرارداد پیش فروش فقط مشمول سکه تمام بهار آزادی است.

هیچ عوارض و مالیات ارزش افزوده ای بر قرارداد پیش فروش قطعی سکه مترتب نیست.

مشتری باید با کارت ملی و تکمیل فرم تعهد نامه اقدام به طی مراحل نماید.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24