Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

به نام بانک و مؤسسه مالی هر کاری دلشان خواست انجام دادند، هر کاری! نماینده مردم تهران و دبیر کل خانه کارگر در سخنانی گفت: نمی‌ توان احساس عدم خوشبختی مردم و یأس ناشی از سیاست‌ های اقتصادی حاکم بر کشور را نادیده گرفت، چون که...

یک نماینده مجلس: مردم احساس می کنند، خوشبخت نیستند، برای همین سیاست های اقتصادی

بورس24 : نماینده مردم تهران ودبیر کل خانه کارگر در سخنانی گفت: نمی‌ توان احساس عدم خوشبختی مردم و یأس ناشی از سیاست‌ های اقتصادی حاکم بر کشور را نادیده گرفت.

وی افزود: سیستم بانکی باید برای شرایط کنونی اقتصاد کشور پاسخگو باشد، اما حتی برای حل مشکلات خود هم راهکاری ارائه نکرده است. اصلاً عیبی ندارد، توان مدیریت کردن ندارند، استعفا دهند. امام (ره) زمانی می‌ گفت: کسی که توانایی انجام کاری را ندارد، بهتر است خود استعفا دهد. 

محجوب ادامه داد: آقایان اگر احساس می‌ کنند مشکل از اشخاص است، آنها را عوض کنند. اگر ایراد را در سیستم می‌ بینند، بیایند سیستم بازار پولی را عوض کنند. مگر می‌ شود هزاران میلیارد تومان پول و نقدینگی را بانک‌ها به عنوان پول پر قدرت وارد بازار پولی کرده باشند، اما در این شرایط بانک مرکزی حتی سپرده قانونی این وجوه را از بانک‌ ها دریافت نکرده باشد.

جالب است، در کشوری که برای هر فعالیت شناخته شده یا شناخته نشده واحدهای تولیدی، ممیزهای مالیاتی ۱۰ تا ۲۰ برابر درآمد آنها را به عنوان مالیات مطالبه می‌ کنند، چنین ولنگاری را در نظام بانکی شاهدیم.

به گفته او در قانون برنامه پنج‌ ساله، در بودجه و قانون مالیات‌ ها، تکلیف کردیم که یک بار بدون اخذ مالیات، ارزیابی جدیدی از ثروت و سرمایه واحدها انجام شود. این ارزیابی به دستگاه مالیاتی اجازه می‌ دهد، بعد از آن مالیات واقعی بگیرد و فرار مالیاتی کمتر شود، اما برای همین ارزیابی هم مالیات می‌ خواهند و به قوانین عمل نمی‌ کنند؛ یعنی این همه سخت‌ گیری و فشار بر واحدهای تولیدی در مقابل آن سهل‌ گیری برای بانک‌ ها؛ آن هم بانک‌ هایی که مدیر یک بانک خصوصی می‌ تواند از طریق یک کاغذی که با بانک دیگری مبادله می‌ کند، یک شبه هزار میلیارد تومان خلق پول کند.

وی خاطر نشان کرد: اکثریت نظام بانکی امروز ما در دست بانک‌ های خصوصی افتاده است و این ها هستند که در ایجاد و گردش هزاران هزار میلیارد نقدینگی نقش اصلی را دارند، اما برای دادن سپرده قانونی به بانک مرکزی که چندین برابر حجم قرض‌الحسنه‌ ای است که ما به مردم بابت وام‌ هایی مثل وام ازدواج بدهکاریم، اعلام می‌ کنند که نداریم.

او گفت: متأسفانه با برخی مدیران نظام بانکی رو به‌ رو هستیم که انگار در قرن هجدهم به سر می‌ برند و از این موضوع که افزایش حجم پول پرقدرت در کشور ناشی از الکترونیک شدن بازار پولی است، بی‌ خبرند.

وی تصریح کرد: در فضای فعلی، بسیاری پول‌ ها وجود دارند و خلق می‌ شوند که کسی حتی از آنها خبر ندارد و کسانی قادر به جا به‌ جایی ثروت‌ های افسانه‌ ای هستند، بدون اینکه حتی یک نفر از آن مطلع باشد. به نام بانک و مؤسسه مالی هر کاری دلشان خواست انجام دادند و این به خاطر عدم آشنایی کارشناسان و کسانی بود که مسؤول نظارت بر آنها بودند.

منبع: ایلنا 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24