Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

شاهد حرکت انتحاری برای سرکوب قیمت ارز هستیم / افزایش نرخ سود دوباره کلید می خورد! وحید شقاقی اقتصاددان و تحلیلگر مسائل اقتصادی در سخنانی گفت: اقدامات بانک مرکزی برای مهار نرخ ارز کوتاه مدت است، افزایش نرخ سود گواهی سپرده نیز می‌ تواند تمام برنامه دولت برای کاهش نرخ سود را به هم بزند، که...

یک تحلیل گر مسائل اقتصادی: افزایش نرخ سود گواهی سپرده می‌ تواند، تمام برنامه دولت برای کاهش نرخ سود را به هم بزند

بورس24 : وحید شقاقی اقتصاد دان و تحلیلگر مسائل اقتصادی در سخنانی با اشاره به راهکار‌های دولت و بانک مرکزی برای کنترل نرخ ارز گفت: «انتشار گواهی سپرده با نرخ ۲۰ درصد برای این است، که اجازه ندهد، نقدینگی از نظام بانکی به بازار سوداگری ارز سرریز شود. 

وی ادامه داد: اقدامات پلیسی هم برای مبارزه با دلالی در بازار ارز بود. نامه رییس کل بانک مرکزی به سازمان امور مالیاتی برای وضع مالیات بر خرید فروش دلار برای مبارزه با دلالی‌ های کلان افراد و برخی نهاد‌ها در بازار بود.» 

به گفته او "این اقدامات بانک مرکزی کوتاه مدت است، افزایش نرخ سود گواهی سپرده می‌ تواند، تمام برنامه دولت برای کاهش نرخ سود را به هم بزند.

وی تصریح کرد: دولت به سختی توانست نرخ سود را به ۱۰ درصد روز شمار و ۱۵ درصد کوتاه مدت تبدیل کند. با اقدام تازه بانک مرکزی به نظر می‌ رسد، نظم کاهش نرخ سود به هم خواهد خورد و دوباره نظام بانکی روی افزایش نرخ سود می‌ رود.»

شقاقی گفت: «راهکار‌های کنونی دولت بانک مرکزی، صرفا نوعی سرکوب قیمت ارز است و راهکار اصولی نیست و اقدامات بانک مرکزی تنها حرکتی انتحاری برای سرکوب قیمت ارز است.»

منبع: فرارو 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24