Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

نام پژو ۲۰۰۸ از آمار تولید هم آب رفت، مثل آب خوردن! دو سال قبل، بعد از برجام بود که قرارداد همکاری مشترک ایران و فرانسه برای تولید خودروهای جدید امضا شد و بر مبنای آن، ایران خودرو و شرکت ایکاپ، خودروهای جدید فرانسوی را پیش فروش کردند؛ اما در مهر ماه امسال تنها ۴ دستگاه از این خودرو در فهرست تولید ایران خودرو قرار گرفته بود و اکنون هم آمار منتشر شده درباره تولید بهمن ماه از سوی وزارت صنعت نشان می دهد که تولید پژو ۲۰۰۸ از آمار تولید خودروسازان حذف شده است...!

شک و شبهه فراوان در آمار عملکردی شرکت مشترک ایران خودرو و پژو فرانسه

بورس24 : اگر چه قراردادهای خودرویی با فرانسه پس از برجام با سر و صدای زیاد امضا شد اما اکنون تولید خودروهای تازه‌ وارد فرانسوی متوقف و آمار تولید آنها از گزارش وزارت صنعت حذف شده است. 

به گزارش مهر، دو سال قبل بعد از برجام بود که قرارداد همکاری مشترک ایران و فرانسه برای تولید خودروهای جدید امضا شد و بر مبنای آن، ایران خودرو و شرکت ایکاپ، خودروهای جدید فرانسوی را پیش فروش کردند؛ اما در مهر ماه امسال تنها ۴ دستگاه از این خودرو در فهرست تولید ایران خودرو قرار گرفته بود و اکنون هم آمار منتشر شده درباره تولید بهمن ماه از سوی وزارت صنعت نشان می دهد که تولید پژو ۲۰۰۸ از آمار تولید خودروسازان حذف شده است.

برخی معتقدند تهدیدات ترامپعاملی برای عقب نشینی دوباره و عهدشکنی خودروسازان فرانسوی در قراردادهایشان با ایران بوده و بر این باورند که میزان تولید و پیگیری اجرای مفاد قرارداد خودروسازان فرانسوی با شرکای ایرانی بهکندی پیش می رود.

به هرحال اما، آمار عملکردی شرکت مشترک ایران خودرو و پژو فرانسه و میزان تولید آن، در شک و شبهه های بسیاری وجود دارد و هنوز هیچ آمار رسمی برای میزان تولیدات آن منتشر نشده است.

بررسی آمار تولید خودرو طی ۱۰ ماهه امسال نشان می‌دهد در این مدت یک میلیون و ۲۵۳ هزار و ۲۳۱ دستگاه انواع خودرو در کشور به تولید رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۵.۲ درصدی را نشان می‌دهد. در این مدت تولید سواری به یک میلیون و ۱۷۴ هزار و ۸۹۸ دستگاه رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۶.۲ درصدی را نشان می‌دهد.

آمار تولید خودرو در دی امسال نیز نشان می‌ دهد، در این ماه ۱۵۱ هزار و ۱۷۹ دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شده که نسبت به دی ۹۵، رشد ۹.۵ درصدی را تجربه کرده است. در این ماه تولید سواری با رشد ۹.۲ درصدی به ۱۴۱ هزار و ۷۲۰ دستگاه رسیده است.

منبع: مهر  

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24