Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

شاپور محمدی با اشاره به اینکه شرکت‌های بورسی زمانی قیمت سهامشان معنا پیدا می‌کند که متکی به ارزش و خلق ارزش باشند، افزود: تحولاتی که در کشور ما اتفاق می‌افتد نویدبخش آن است که تکیه ما به ارزش‌های خلق شده در تابلو سهام باشد.

شاپور محمدی: پیوند سرمایه‌گذاران بورسی و صاحبان ایده، سود دو طرفه است

به گزارش بورس24 ؛ در دومین نشست مخترعان منتخب بازار دارایی فکری که با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار و طی آن ۸ قرارداد سرمایه‌گذاری (خرید اختراع) منعقد شد، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار بیان کرد: امروز برای بازار سرمایه ایران پیام مهمی دارد و گام‌های اثرگذاری در راه توجه به فکر ناب و عدم تکیه صرف به تولید سنتی و استخراج منابع زیرزمینی برداشته شده است.

شاپور محمدی در این نشست در خصوص اهمیت توجه ویژه به اختراعات و ایده‌های نو گفت: خوشبختانه ما در بازار سرمایه به اختراع‌ها از نظر مبالغ ریالی نگاه نمی‌کنیم؛ چرا که این اختراعات فارغ از مزایای مالی، در آینده دوام شرکت‌های بزرگی را در پی خواهند داشت.

دکتر محمدی با اشاره به اینکه شرکت‌های بورسی زمانی قیمت سهامشان معنا پیدا می‌کند که متکی به ارزش و خلق ارزش باشند، افزود: تحولاتی که در کشور ما اتفاق می‌افتد نویدبخش آن است که تکیه ما به ارزش‌های خلق شده در تابلو سهام باشد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون در کشور ما منابع طبیعی، مزیت نسبی بوده است گفت: در صورت استفاده از دانش پژوهشگران و دانشمندان کشور و همچنین استفاده از طرح‌ها و اختراعات آن‌ها می‌توانیم مزیت نسبی خود را به سمت این توانایی‌ها ببریم و به آن افتخار کنیم.

دکتر محمدی در ادامه به انجام مکاتباتی با شرکت‌های بزرگ بورسی با همکاری فرابورس ایران اشاره کرد و گفت: ما قصد داریم تا با همکاری فرابورس از شرکت‌های بزرگ بورسی کمک بگیریم تا مشارکت ما صرفا در قیمت‌گذاری این اختراعات نباشد و این شرکت‌ها بتوانند در خرید و سرمایه‌گذاری برای این اختراعات نیز مشارکت کنند.

وی با بیان اینکه پیوند سرمایه‌گذاران بورسی و صاحبان ایده موجب سود دو طرفه می‌شود، خطاب به شرکت‌های بورسی گفت: این شرکت‌ها باید آگاه باشند سود معاملاتی که با تجاری‌سازی ایده‌ها انجام می‌شود تنها متعلق به مخترعان نیست و سرمایه‌گذاران و خریداران نیز از انجام این معامله منتفع می‌شوند.

منبع: سنا

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24