Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

محمد رضا تابش عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و عضو شورای پول و اعتبار در خصوص موضوع معافیت مالیاتی افزایش سرمایه شرکت ها از محل تجدید ارزیابی که امروز در صحن علنی صحبت شد به خبرنگار بورس ٢۴ گفت: مالیات افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها برای شرکت های زیان ده صفر شد. وی افزود: در صورتی که شرکت ها زیان انباشته داشته باشند ، برای خروج از زیان می توانند تجدید ارزیابی بدهند و از زیان خارج شوند و افزایش سرمایه بدهند ، حال آن که مالیات به آن ها تعلق نمی گیرد...

شرکت های مشمول ماده ١۴١ از پرداخت مالیات تجدید ارزیابی معاف شدند / تائید اخبار و گمانه زنی ها توسط دو نماینده مجلس

بورس24 : بازهم صحبت از معافیت مالیاتی شرکت ها برای افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی هاست.بعد از پایان برنامه پنجم توسعه ، بنگاه های اقتصادی امتیاز برخورداری از معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از این محل را از دست دادند و تنها می توانستند تجدید ارزیابی خود را معاف از مالیات کنند و اگر عدد تحصیل شده از محل تجدید ارزیابی به سرمایه ثبتی شرکت منتقل می شد 25 درصد مالیات به آن تعلق می گرفت.در چند ماه گذشته خبرهای زیادی در این باره منتشر شده است.سخنگوی دولت گفته بود که افزایش سرمایه از این محل معاف می شود.چندی بعد رئیس اتاق بازرگانی گفت که موضوع منتفی شده و از بودجه خارج شده است.رئیس سازمان بورس هم در نشست خبری چندی پیش خود از تلاش برای گنجاندن این مهم در بودجه سالانه خبر داده بود اما امروز صبح خبر آمد که افزایش سرمایه برای شرکت های مشمول ماده 141 معاف از مالیات شده است.

محمد رضا تابش عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و عضو شورای پول و اعتبار در خصوص موضوع معافیت مالیاتی افزایش سرمایه شرکت ها از محلتجدید ارزیابی که امروز در صحن علنی صحبت شد به خبرنگار بورس24 گفت: مالیات افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها برای شرکت های زیان ده صفر شد.

وی افزود: در صورتی که شرکت ها زیان انباشته داشته باشند ، برای خروج از زیان می توانند تجدید ارزیابی بدهند و از زیان خارج شوند و افزایش سرمایه بدهند ، حال آن که مالیات به آن ها تعلق نمی گیرد.

تابش گفت: بر اثر این مصوبه تجدید ارزیابی به قیمت روز انجام خواهد شد و سطح سرمایه اغلب این شرکت ها افزایش خواهد یافت و از ورشکستگی و انحلال نجات پیدا می کنند.

به گفته وی، این شرکت ها مالیات پرداخت نمی کنند و درآمد ناشی از تجدید ارزیابی را به حساب سرمایه اضافه کرده و این موضوع برای اینگونه شرکت ها بسیار حیاتی و مهم است و آن ها را به چرخه تولید و فعالیت بر می گرداند و می توانند از وام و تسهیلات و مشارکت های خارجی برخوردار شوند.

الیاس حضرتی، نماینده مجلس شورای اسلامی در تهران و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس هم در خصوص موضوع معافیت مالیاتی شرکت ها از مجل تجدید ارزیابی به خبرنگار بورس24 گفت: بر اساس مصوبه امروز شرکت های مشمول زیان انباشته برای خروج از زیان می توانند تجدید ارزیابی داشته و از این محل افزایش سرمایه داده و معاف از مالیات شوند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24