تحلیل ، خبر و سیگنال عیدی بگیرید

من را عوض کنند، به نفع خودروسازی کشور است مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: خودروهای بنز و هیوندای استانداردهای جدید را پاس نمی‌ کنند و با آنها که صحبت می‌ کنیم، می‌ گویند این استانداردها را نمی‌ توانیم پاس کنیم. آن وقت ما بتوانیم...!

بورس۲۴ : مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: خودروهای بنز و هیوندای استانداردهای جدید را پاس نمی‌ کنند و با آنها که صحبت می‌ کنیم، می‌ گویند این استانداردها را نمی‌ توانیم پاس کنیم.

هاشم یکه‌ زارع در پنجمین همایش بین‌ المللی صنعت خودروی ایران اظهار کرد: اینگونه نمی‌ شود که همه کارها را جهشی انجام دهیم و باید برنامه‌ ریزی منطقی داشته باشیم.

وی با بیان این که نمی‌ شود خودروهایی که در آلمان و کره تردد می‌ کنند نتوانند استانداردهای جدید را پاس کنند، اما ما بتوانیم، خاطرنشان کرد: ایران خودرو و سایپا مخالفتی با ایجاد قطب سوم خودروسازی ندارد و اگر بتوانیم به ایجاد آن کمک می‌ کنیم. البته یک شبه نمی‌توان قطب سوم را ایجاد کرد.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو ادامه داد: به والله قسم خصوصی‌ سازی صنعت خودرو را نجات خواهد داد، بنابراین نباید در این راه مانعی ایجاد شود. اگر همین امروز سه سرمایه‌ گذار پیدا شوند و صندلی ایران خودرو و سایپا را بگیرند و حتی بنده و مدیر عامل سایپا را نیز عوض کنند، به نفع صنعت خودرو است. 

وی لفزود: وقتی در حال حاضر ظرفیت تولید یک میلیون و ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو را داریم، چرا خودروسازان تحت فشار قرار می گیرند که خط تواید جدید ایجاد شود.

یکه‌ زارع افزود: پلت‌فرم ملی ایران خودرو در حال طراحی است و طبق برنامه‌ ریزی صورت گرفته طی ۱۰ سال ۲۳ مدل خودرو از جمله خودروهای برقی و هیبریدی بر روی آن تولید خواهد شد.

وی ادامه داد: در سال ۲۰۲۱، یک درصد از تولیدات ایران خودرو مختص خودروهای برقی خواهد بود و این میزان در سال ۲۰۲۵ به هفت درصد می‌رسد. البته در حال حاضر نیز نمونه‌های خودروی برقی تولید شده اما ابتدا باید زیرساخت‌ها و دستگاه‌های شارژ آن ایجاد شود.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو اظهار کرد: برخلاف آنچه که گفته می‌شود در حال حاضر کل سهم خودروهای برقی در صنعت خودروی جهان برابر با سه درصد تولیدات است و نباید اینگونه تلقین کنیم همه در جهان خودروی برقی تولید می‌کنند و ما جا مانده‌ ایم.

یکه‌ زارع افزود: در سال ۲۰۲۵ تقریبا خودروهای فعلی دیگر وجود نخواهند داشت. همچنین از اواخر ۲۰۱۹ یا ۲۰۲۰ اولین خودروی تولیدی بر روی پلت‌فرم جدید تولید خواهد شد.

منبع: ایسنا