Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

در پایان مجمع وتوسم سهامداران که منتظر تقسیم حداکثر ٥٠ تومانی سود نقدی بودند با تقسیم سود ٧٨ تومانی یعنی حدود ٨٠ درصد بالاتر از سود تحقق یافته شوکه شدند و مدیر عامل با اعلام خبر پرداخت سود حقیقی ها در کوتاه ترین زمان ممکن خوشحالی سهامداران را بیشتر کرد.گفتنی است، این تقسیم سود معادل ۴۵ درصد از قیمت سهم در تابلوی اصلی بورس تهران بود...

سهامداران «وتوسم» پولدار شدند...

بورس24 : مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی با حضور بیش از ٩٣ درصد از سهامداران عصر امروز در تهران تشکیل جلسه داد. 

به گزارش خبرنگار بورس24 ، ابوالفضل خراسانی و علی ملکی ناظرین این مجمع بودند و عباس نعیمی معاون سرمایه گذاری وبانک، ریاست مجمع را به عهده داشت. 

در این جلسه پژمان شعبانپور فرد مدیر عامل "وتوسم" در خصوص عملکرد سال مالی ٩٦ شرکت در سخنانی به مجمع گفت: با توجه به آمار منتشر شده، اقتصاد جهانی در سال ٢٠١٧ به نسبت سال ٢٠١٦ با رشد بهتری همراه بوده و پیش بینی های سال ٢٠١٨ هم حاکی از ادامه رشد ها است. 

وی ادامه داد: خوشبختانه در سال ٩٦ شرکت توانست، علاوه بر تحقق سود پیش بینی شده خود ١٤٨ میلیارد تومان هم اضافه ارزش پرتفو داشته باشد.

به گفته او شرایط سرمایه گذاری های شرکت در بازار سرمایه هم به نحوی بوده است، که میزان سهام خریداری شده با ارزش افزوده بالا بیش از سایر دارایی هاست و سود خالص محقق شده نسبت به سال گذشته رشدی ٢٠ درصدی داشته است. 

وی ادامه داد: این مهم از ١٨٤ میلیارد تومان به ٢٢١ میلیارد تومان افزایش داشته است. همچنین جمع دارایی های شرکت از ١٠٧٦ میلیارد تومان به ٨٦٣ میلیارد تومان رسیده و جمع بدهی ها نیز از ٢٤٣ میلیارد تومان به ١٢ میلیارد تومان کاهش داشته است.

شعبانپور فرد ادامه داد: ٤٣ درصد از دارایی ها در سال قبل با دارایی های دیگر جا به جا شده است. 

به گفته او ترجیح مجموعه این است، در سهامی سرمایه گذاری کند که بازده نقدی خوبی بری شرکت به ارمغان می آورد و در سال ٩٦ بازده شاخص کل ١٩.٢ درصد بود و NAV شرکت نیز در این سال ٣٠ درصد بازده داشته است.

وی خاطر نشان کرد: افزایش ثروت سهامداران در صورت خرید سهم از پایان آذر ماه ٩٥ تا پایان آذر ماه ٩٦ در حدود ٣٣ درصد بوده است و این میزان از مجمع تا مجمع نیز به ٤٤ درصد رسیده است.

این مقام مسئول در وتوسم در خصوص به نتیجه رسیدن پروژه برزیل هم گفت: آتش نشانی سخت گیری هایی داشت که خوشبختانه بر طرف شده و در آینده نزدیک پایان کار پروژه اخذ می شود.

به گفته او رشد اقتصادی کشور در سال ٩٥ معادل ١٢.٥ درصد بود و ادامه این روند منجر به تحقق رشد ٥.٦ درصدی در نیمه نخست سال ٩٦ شد. همچنین رشد اقتصادی کشور در این برهه طوری بود که به عنوان بیستمین اقتصاد پر شتاب جهان در سال ٢٠١٧ لقب گرفت که این منجر به بهبود عملکرد شرکت شد. 

شعبانپور فرد در خصوص وضعیت سرمایه گذاری ها گفت: تغییرات سال مالی ١٣٩٦شامل ١٨٤٥میلیارد ریال کاهش بهای تمام شده سرمایه گذاری ها و ١٢٩٥ میلیارد ریال کاهش ارزش بازاری سرمایه گذاری ها به دلیل پرداخت بدهی های شرکت بابت سود سهامی، پرداختی بوده است.

وی همچنین در خصوص گردش معاملات و گردش سبد سهام شرکت گفت: نرخ گردش معاملات شرکت در سال مالی ٩٦ معادل ٨٥.٣٥ درصد بوده است . همچنین ثبت مربوط به حق تقدم حاصل از افزایش سرمایه شرکت های سرمایه پذیر نیز در محاسبه گردش معاملات شرکت لحاظ شده است. 

گفتنی است، در پایان سهامداران که منتظر تقسیم حداکثر ٥٠ تومانی سود نقدی بودند، با تقسیم سود ٧٨ تومانی یعنی حدود 80 درصد بالاتر از سود تحقق یافته شوکه شدند و مدیر عامل با اعلام پرداخت سود حقیقی ها در کوتاه ترین زمان ممکن خوشحالی سهامداران را بیشتر کرد.  

   

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 3 نظر دارد.

  • fereidoon agazadeh
    fereidoon agazadeh

    دم مدیران شرکت گرم.

    6 سال پیش
  • فرشاد صالحی وند شهنی
    فرشاد صالحی وند شهنی

    سلام وخداقوت خدمت مسولین شرکت وتوسم، خداییش مدیران سایر سرمایه گذاری ها باید یه دوره آموزش مدیریتی سودآوری رو نزد مدیران وتوسم پاس کنند

    6 سال پیش
  • عفت طالبی
    عفت طالبی

    خداوند مهربان به شما در این شب عیدی خیرتان دهد.

    6 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24