Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

​صنایع پتروشیمی خلیج فارس بر مبنای موجودی ارزی که دارد به صورت هفتگی و حتی روزانه ارز خود را در بازار عرضه می کند. ارزهای هلدینگ براساس مزایده در بازار و از طریق موسسات یا بانک و صرافی های مجاز بانک مرکزی عرضه می شود. سپس گزارشی از عرضه های ارز را هر روزه به بانک مرکزی اعلام می کنیم.

پاسخ مدیر مالی بزرگ ترین هلدینگ پتروشیمی ایران به یک پرسش مهم؛ کنترل بازار ارز توسط پتروشیمی ها دستوری است؟

بورس24 : با توجه به تلاطمی که در بازار ارز موجود است و تقاضا در این بازار زیاد شده، برخی از اهالی این بازار معتقدند که به پتروشیمی ها در این خصوص دستور داده شده که برای تعادل و آرامش در بازار ارز پتروشیمی ها ارز خود را به بازار عرضه نمایند تا از هیجان این بازار کاسته شود. اما گویا این طور نیست.

علی نیازی مدیرمالی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در گفتگو با بورس24 در خصوص عرضه ارز توسط شرکت های پتروشیمی برای ایجاد تعادل در بازار ارز گفت: شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس براساس میزان ارزی که دارد ارزها را در بازار عرضه می کند. شرایط این شرکت به گونه ای است که نمی تواند ارزها را نگه داشته و عرضه نکند.

وی ادامه داد: صنایع پتروشیمی خلیج فارس بر مبنای موجودی ارزی که دارد به صورت هفتگی و حتی روزانه ارز خود را در بازار عرضه می کند. ارزهای هلدینگ براساس مزایده در بازار و از طریق موسسات یا بانک و صرافی های مجاز بانک مرکزی عرضه می شود. سپس گزارشی از عرضه های ارز را هر روزه به بانک مرکزی اعلام می کنیم.

وی بیان داشت: گزارش عرضه ارز به بانک مرکزی تحویل داده می شود تا این نهاد بتواند نظارت داشته باشد اما تا کنون دستوری از طرف این نهاد برای ما در خصوص اینکه اجباری برای عرضه داشته باشیم، صادر نشده و ما طی استراتژی های خودمان عرضه ارز را در بازار کشور انجام می دهیم.

مدیرمالی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در خصوص میزان فروش این شرکت در مقایسه با سال گذشته و جذب ارز این شرکت بیان داشت: شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس به نسبت سال گذشته خود فروش صادراتی بیشتری داشته و در نتیجه درآمد ارزی این مجموعه با رشد رو به رو بوده است. به همین دلیل انتظار می رود که عرضه ما به بازار ارز به نسبت گذشته بیشتر شود.

وی تاکید کرد: البته این رشد درآمد ارزی دلیلی بر دستور حاکمیتی برای عرضه ارز نیست. همان طور که گفته شد ما طبق استراتژی های خود اقدامات عرضه ارز را انجام می دهیم. پتروشیمی ها معمولا عرضه ارز خود را با هماهنگی بانک ها انجام می دهند. ضمن اینکه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس ارزهای خود را در چندین گروه تقسیم کرده و بر عرضه آن ها نظارت دارد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: صنایع پتروشیمی خلیج فارس فارغ از هر گونه مسائل خاص منطقه ای و بر مبنای میزان ارز موجود در شرکت عرضه ارز دارد. ضمن اینکه چون شرایط وصول ارز سخت شده ما نیز باید ریسک را بپذیریم و نسبت به عرضه اقدام نمائیم.

نیازی تصریح کرد: به محض اینکه فروش صادراتی ما وصول می شود، در همان مقطع اقدام به تبدیل به ریال می کنیم و براساس نرخ عرضه و تقاضای بازار این تبدیل کردن به ریال صورت می گیرد.

وی تاکید کرد: البته ما می توانیم براساس نیاز بازار و کاهش التهاب به عرضه ارز اقدام کنیم اما مطمئنا در راستای اهداف جامعه و بانک خواهد بود که تاکنون دستوری از طرف نهاد خاصی به ما صادر نشده است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24