Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

مدیرعامل بورس تهران گفت: از سال ۱۳۸۰ مجموع واگذاری‌های دولت در اجرای خصوصی سازی بالغ بر ۱۴۴ هزار میلیارد تومان بوده که ۹۷ هزار میلیارد تومان آن معادل ۶۷ درصد از طریق بازار سرمایه انجام شده است.

قالیباف خبر داد؛ ۶۷ درصد خصوصی‌سازی‌ها از طریق بورس انجام شد

به گزارش بورس24 ؛ حسن قالیباف اصل گفت: بورس با زیرساخت‌های فنی مناسب و گستردگی جغرافیایی کشوری، طی 16 سال گذشته در انجام برنامه های گسترده خصوصی سازی و واگذاری های اصل 44 بسیار موثر بوده و از آمادگی لازم برای میزبانی سهام صدها شرکت زیرمجموعه بانک ها، بنیادها و صندوق های بازنشستگی برخوردار است.

مدیرعامل بورس تهران افزود: کارنامه بورس اوراق بهادار تهران در فرایند خصوصی سازی شرکت های مشمول اصل 44 و پذیرش شرکت های خصوصی بیانگر ارتقا سطح تامین مالی از درگاه بورس تهران، رشد و توسعه عمق بازار در سطح کشور است.

وی اضافه کرد: تالارهای منطقه ای نیز که توسط بورس تهران ایجاد، حمایت و توسعه یافته‌اند، بازوی اجرایی قوی برای افزایش ضریب نفوذ در سطح کشور و مشارکت در عرضه و تامین مالی شرکتهای فوق و هلدینگ‌های آنها می‌باشد.

مدیرعامل بورس تهران در ادامه به آمار واگذاری ها در 16 سال گذشته از طریق بازار سرمایه اشاره کرد و افزود: از سال 1380 مجموع واگذاری های دولت در اجرای خصوصی سازی بالغ بر 144 هزار میلیارد تومان بوده که 97 هزار میلیارد تومان آن معادل 67 درصد از طریق بازار سرمایه انجام شده است.

قالیباف اصل افزود: جایگاه منحصر به فرد بورس تهران در فرآیند خصوصی سازی معیار مناسبی برای سنجش جایگاه و توانمندی بورس اوراق بهادار تهران برای عرضه و تامین مالی شرکت های دولتی و غیردولتی و زیرمجموعه های بانکها، بنیادها و صندوق های بازنشستگی است.

مدیرعامل بورس تهران با اشاره به سخنان وزیر اقتصاد در مورد اولویت دولت در خصوصی سازی از طریق بورس تاکید کرد: با توجه به فراهم بودن زیرساختهای مناسب در بورس، بورس تهران آماده میزبانی از صندوق ها و شرکت های تابعه وزارت رفاه است و این امر می تواند به تامین مالی و شفاف سازی و ارتقا عملکرد شرکت های تابعه منجر شود.

قالیباف اصل همچنین به تفاهمنامه همکاری مشترک در راستای نقش آفرینی و حضور فعال تر تامین اجتماعی در بازار سرمایه کشور در سال 94 اشاره کرد و اظهار داشت: مهم ترین مسئله این تفاهمنامه ایجاد هماهنگی و ارتباط بیشتر در پذیرش شرکت های گروه تامین اجتماعی در بورس است. همچنین انجام همکاری ها و هماهنگی های لازم جهت بهره برداری از خدمات 22 تالار منطقه ای، برگزاری نشست های تخصصی و کارگاه های تخصصی به منظور ارتقاء دانش مالی، مقررات بازار سرمایه، فرصت های حضور در بازار های سهام داخلی و بین المللی، همکاری به منظور توسعه حضور بیشتر سرمایه گذاران خارجی برای تامین مالی طرح ها و پروژه های گروه تامین و رفع موانع سرمایه گذاری و حضور فعال در بورس در چارچوب این تفاهمنامه صورت می گیرد.

منبع:‌تسنیم

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24