Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

روز پنجشنبه قیمت نفت آمریکا نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز چهارشنبه نسبتا ثابت ماند. از دلایل ثبات نسبی قیمت نفت در روز جاری اختلال در خط لوله ی صادراتی دریای شمال و افزایش میزان تقاضای نفت خام توسط چین علیرغم افزایش میزان تولید این محصول از سوی آمریکا عنوان شده است...

ثبات نسبی قیمت نفت آمریکا علیرغم اختلال در خط صادراتی دریای شمال

بورس24 : روز پنجشنبه قیمت نفت آمریکا نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز چهارشنبه نسبتا ثابت ماند. از دلایل ثبات نسبی قیمت نفت در روز جاری اختلال در خط لوله ی صادراتی دریای شمال و افزایش میزان تقاضای نفت خام توسط چین علیرغم افزایش میزان تولید این محصول از سوی آمریکا عنوان شده است. 

به گزارش رویترز، امروز قیمت آتی نفت خام برنت بین الملل نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز چهارشنبه ثابت ماند و این نفت در بازار بشکه ای ۶۵.۵۱ دلار معامله شد. این در حالی است که معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت با کاهشی ۳ سنتی بشکه ای ۶۱.۷۳ دلار صورت گرفت.

در روز جاری صادرات ۴۵۰،۰۰۰ بشکه ای نفت از خط لوله ی فورتیس بریتانیا در دریای شمال با اختلال مواجه شده است. این در حالی است که شرکت اینوز (متصدی نفت فورتیس) مدعی شده است که امروز صادرات نفت از این خط لوله از سر گرفته خواهد شد.

علیرغم اختلالات به وجود آمده در صادرات نفت دریای شمال، افزایش میزان تقاضای نفت توسط چین و افزایش تولید این محصول توسط آمریکا از افزایش قیمت ها جلوگیری کرده است. بر اساس آمارهای منتشر شده، میزان تقاضای نفت خام توسط چین در ماه ژانویه ی سال جاری به ۹.۵۷ میلیون بشکه در روز افزایش یافته است.

همچنین، بنابر آخرین اطلاعات منتشر شده، میزان تولید نفت آمریکا به ۱۰.۲۵ میلیون بشکه در روز رسیده است. این یکی از تند ترین شیب های افزایش میزان تولید نفت در آمریکا در طول تاریخ این کشور بوده است.

لازم به ذکر است که از اواسط سال ۲۰۱۶ تا کنون تولید نفت آمریکا ۲۰ درصد افزایش یافته است. در حال حاضر آمریکا در خصوص سطح تولید نفت از عربستان سعودی پیشی گرفته و پس از روسیه در رتبه ی دوم بزرگترین صادرکنندگان این محصول قرار دارد. اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی کرده بود که میزان تولید نفت خام توسط این کشور در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ میلادی به ترتیب به ۱۰.۵۹ و ۱۱.۱۸ میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

گفتنی است، همچنین، موجودی نفت خام آمریکا در هفته ی منتهی به ۲ فوریه به میزان ۱.۹ میلیون بشکه کاهش یافته و به مجموع ۴۲۰.۲۵ میلیون بشکه رسیده است.

منبع: تابناک

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24