Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

سامسونگ به ورزشکاران دو کشور ایران و کره شمالی موبایل نداد! خبرگزاری یونهاپ به نقل از کمیته ملی المپیک کره جنوبی گزارش داد که ورزشکاران دو کشور ایران و کره شمالی از دریافت تلفن‌ های همراه هوشمند در طول بازی‌ های المپیک زمستانی منع شدند...

رفتار تعجب‌ برانگیز کره جنوبی با ورزشکاران ایرانی المپیک زمستانی

بورس24 : کره جنوبی در رفتاری تعجب‌ برانگیز با ورزشکاران ایرانی المپیک زمستانی، بدترین توهین را نسبت به ایران که بیشترین سهم از بازار رقابتی‌ اش را در اختیار دارد، روا داشته است، اما مسئولان ایرانی تاکنون واکنشی نشان نداده‌ اند.

خبرگزاری یونهاپ به نقل از کمیته ملی المپیک کره جنوبی گزارش داد که ورزشکاران دو کشور ایران و کره شمالی از دریافت تلفن‌ های همراه هوشمند در طول بازی‌ های المپیک زمستانی منع شدند. 

در حالی که مشخص نیست، چطور صادرات گوشی سامسونگ به ایران و کسب سود هنگفت از این بازار مشمول تحریم‌ ها نشده، ولی هدیه چند دستگاه گوشی به ورزشکاران المپیکی ایران آن هم در روز‌هایی که برجام برقرار است، با ممنوعیت مواجه می‌ شود، اما واکنش‌ ها نسبت به این اقدام بسیار بوده است.

جالب است، المپیک با شعار صلح برگزار می‌ شود، اما کره جنوبی در رفتاری تحقیرآمیز با بهانه کردن تحریم‌ های سازمان ملل علیه ایران و کره شمالی، از اهدای گوشی‌ های هوشمند سامسونگ به ورزشکاران این کشور سرباز زده است.

پیش از این توسط رسانه‌ های رسمی اعلام شده بود که شرکت سامسونگ چهار هزار دستگاه گوشی هوشمند به کمیته المپیک زمستانی کره جنوبی اهدا کرده تا در اختیار ورزشکاران و مقامات رسمی المپیک قرار گیرد.

متأسفانه در حالی که هنوز واکنشی را از سوی مسئولان دولتی درباره این موضوع شاهد نبودیم، اما در شبکه‌ های اجتماعی برخی افراد مردم را به تحریم خرید محصولات این کشور تشویق کرده‌ اند.

برخی رسانه‌ ها نیز با همراهی این موج گفته‌ اند که مسئولان کره جنوبی و شرکت‌ های این کشور که سالانه میلیارد‌ها دلار از فروش محصولات خود در ایران سود می‌ برند، نباید این چنین با عزت ایرانیان بازی کنند.

با توجه به اینکه دولت و حاکمیت در آستانه اجرای طرح ملی رجیستری گوشی‌ های تلفن همراه هستند، بسیاری از کارشناسان و مردم که تحت تأثیر این رفتار زشت قرار گرفته‌ اند، از مسئولان خواسته‌ اند تا مانع از اجرای رجیستری سامسونگ و دیگر گوشی‌ های کره‌ ای در کشور شوند تا شاید از این طریق بفهمند که چطور باید به مردم یک کشور احترام بگذارند.

البته هنوز ماجرای عجیب چند ماه پیش شرکت خودروسازی ژاپنی تویوتا را فراموش نکرده‌ ایم؛ این شرکت به دلیل فروش یک دستگاه خودرو به سفارت ایران در هند از امریکا عذرخواهی کرد که گفته شد دلیل این عذرخواهی زیر پا گذاشتن تحریم ایران بوده است.

فرصت آن نرسیده که مسئولان نسبت به چنین اقدامات توهین‌آمیزی واکنش نشان داده و حداقل درصدد مقابله با آن برآیند؟!

منبع: تسنیم 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • محسن دائی
    محسن دائی

    این کار سامسونگ مسبوق به سابقه است. در دوران تحریم ها هم بدترین برخورد را با کشور داشته. در آن زمان نیز کوچکترین حرکتی در مقابلش انجام نشد.!

    6 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24