Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

نشست خبری عرضه اولیه سهام شرکت مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر برگزار شد...

نشست خبری مدیرعامل «شوینده» / داراب وکیلی: خریداران امروز خرید شیرینی خواهند داشت

بورس24 : به مناسبت عرضه اولیه سهام شرکت مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر، مدیر عامل این شرکت در نشست خبری با حضور خبرنگاران شرکت کرد.

به گزارش خبرنگار ما در ابتدای این جلسه حسینی مقدم معاون ناشران و اعضاء بورس اوراق بهادار تهران گفت: بخشی از زیر مجموعه های شرکت مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر در بازار سرمایه عرضه شده است و مجموعه از نظر شفافیت شرایط مطلوبی دارد.

او گفت: همچنین قیمت گذاری این شرکت هم با توجه به شرایطی که دارد بر اساس خالص ارزش دارایی ها قیمت گذاری شده است وامیدواریم عرضه اولیه خوبی را شاهد باشیم. 

داراب وکیلی مدیر عامل «شوینده» هم در این نشست گفت: بسیاری از محصولات مجموعه قدمت بالایی دارند و نسل های مختلف از آن استفاده کرده اند. زیر مجموعه ها نیز اقداماتی را در راستای به روز بودن محصولات انجام داده اند و در حال حاضر ۵ محصول از شرکت های گروه مانند صابون، خمیر دندان، شامپو، مایعات دستشویی و ظرفشوئی جز برندهای اول تا پنجم در بازار هستند.

او گفت: سقف قیمت سهام «شوینده» امروز حدودا ۶۰ درصد NAV مجموعه است و خریداران امروز خرید شیرینی خواهند داشت و این سهام ارزنده است. 

تکمیلی: 

امروز «شوینده» کشف نرخ شد و در بازار بورس عرضه شد، نشست خبری پیش از عرضه اولیه «شوینده» امروز  با حضور مدیران این شرکت و مدیران بورس تهران برگزار شد.  

روح اله حسینی مقدم معاون ناشران و اعضای بورس تهران در خصوص این عرضه اولیه گفت: یکی دیگر از عرضه های اولیه بورس تهران امروز به روی تابلو خواهد آمد و معاملات نماد شوینده در بورس تهران آغاز می شود. 

او گفت: قطعا با توجه به ورود این هلدینگ به بورس اعتبار و خوش نامی آن افزون خواهد شد و خوشبختانه شرکت تاکنون با کمترین حاشیه و شفاف عرضه شده است. مدیران باید در تلاش باشند تا این شفافیت حفظ شود. شرکت های پاکسان گلتاش و ساینا که از زیر مجموعه های هلدینگ شوینده هستند در بورس و فرابورس عرضه شده اند.

به گفته او این شرکت سهام کنترلی خارج از بازار سرمایه هم دارد، باید تلاش شود که اطلاعات مالی این شرکت ها هم افشا شود به منظور نوع شرکت قیمت گذاری برای نماد «شوینده» متفاوت بود و بر اساس خالص ارزش دارائی ها قیمت گذاری شد.

وی ادامه داد: سایر شرکت ها هم عمدتا بر اساس ارزش گذاری قیمت گذاری می شوند که با توجه به نوع این شرکت بر اساس خالص ارزش دارائی ها قیمت گذاری شد.

داراب وکیلی مدیر عامل «شوینده» در این نشست در جمع خبرنگاران گفت: شرکت در حال حاضر سرمایه ای 100 میلیارد تومانی دارد و سهامدار عمده شرکت توسعه صنایع بهشهر است.

به گفته او شرکت های گلتاش، پاکسان، ساینا، مروارید هامون، آلی شیمی قم، یاران توسعه و پاکسان ایروان زیر مجموعه های هلدینگ هستند که از گذشته تا کنون برندهای مطرح محصولات شوینده را به بازار عرضه کرده اند. 

وی ادامه داد: اقدامات مهمی در دست اجراست، تا حجم صادرات را افزایش دهیم و زیر ساخت ها را برای تولید بر اساس معیار های روز بازار را آماده کرده ایم.

او ادامه داد: در برنامه داریم، تا حجم تجارت با عراق و افغانستان بیشتر شود و فردا برای بررسی وضعیت باز راه اندازی پاکسان ایروان به ارمنستان می رویم. 

وی تصریح کرد: در برنامه داریم تا با راه اندازی مجددا واحد ارمنستان بازارهای اورآسیا را به طور گسترده در اختیار بگیریم، تا از این محل سود آوری شرکت افزایش یابد. بنابراین در حوزه صادرات برنامه ریزی های حساب شده ای صورت گرفته است .

وکیلی در خصوص پاکسان ایروان گفت: این شرکت سال 2000 تاسیس شده است و تا سال 2014 فعال بوده است، امسال شرایط خاصی به وجود آمد و توجه ویژه ای به ارمنستان شد، این کشور به 5 کشور حوزه اورآسیا دسترسی دارد.

وی خاطر نشان کرد: در قزاقستان، قرقیزستان، روسیه، بلاروس و خود ارمنستان تسهیلات خوبی برای سرمایه گذاری در این حوزه اعظا می شود؛ کارخانه ایروان پاکسان نیز ظرفیت عملیاتی 7700 تن در سال را دارد و ظرفیت اسمی این شرکت 13 هزار تن است.

او گفت: در بحث محصولات صنعتی در پاکسان برنامه های توسعه را در دست اقدام داریم و یکی از مزیت های ما تکمیل بودن زنجیره تولید دسترسی آسان به حمل و نقل  ریلی، ابزارها و آزمایشگاه های مجهز است. 

وی گفت: سقف قیمت امروز حدودا معادل 60 درصد NAV شرکت است و عرضه ارزنده و سود دهی را برای سهامداران تازه وارد انتظار داریم. همچنین در خصوص برنامه عرضه سهامدار عمده نیز مواردی در این نشست خبری مطرح شد. 

گفتنی است، 10 درصد از سهام هلدینگ عرضه می شود و به زودی برنامه ای برای عرضه مازاد از سوی سهامدار عمده وجود ندارد.  

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24