Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

داراب وکیلی مدیر عامل شرکت مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر در گفت و گو با بورس ٢۴ در خصوص آخرین وضعیت این هلدینگ پیش از عرضه گفت: در سال مالی ٩۶ شرکت توانسته است که طبق پیش بینی و فراتر از آن سود محقق کند و در نهایت ۶٩٣ریال سود به ازای هر سهم ساخت...

آخرین شفاف سازی «شوینده» قبل از عرضه اولیه

بورس24 : شرکت مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر امروز خود را برای ورود به تابلو بورس آماده می کند.

روز سه شنبه تعداد 100 میلیون سهم معادل 10 درصد از سهام شرکت مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر برای اولین بار پس از پذیرش و درج در نماد «شوینده» به شیوه ثبت سفارش جهت کشف قیمت در بورس تهران عرضه خواهد شد.

سهام این شرکت با توجه به پیش بینی ها در محدوده 300 و زیر 300 تومان بر روی تابلو خواهد رفت و با توجه به در اختیار داشتن شرکت های مطرحی همچون پاکسان، ساینا، گلتاش و ... این هلدینگ پتانسیل های سود سازی خوبی را خواهد داشت.

سود عملیاتی انحرافی نداشته...

داراب وکیلی مدیر عامل شرکت مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر در گفت و گو با بورس24 در خصوص آخرین وضعیت این هلدینگ پیش از عرضه گفت: در سال مالی 96 شرکت توانسته است که طبق پیش بینی و فراتر از آن سود محقق کند و در نهایت 693ریال سود به ازای هر سهم ساخت.

وی ادامه داد: پیش بینی سال  97 شرکت حدودا 422 ریال خواهد بود.در سال 96 هم سود ناشی از عملیات آن در محدوده 442 ریال بود و مابقی آن سود عملیاتی نبود در نتیجه در سود عملیاتی شرکت انحراف شایان توجهی رخ نداده است و فاصله 442تا 692 ریال در سال 96 ناشی از عملیات نبوده و ناشی از فروش سرمایه گذاری ها بوده است.

وکیلی گفت: اصلی ترین برنامه های شرکت فعال کردن پاکسان ارمنستان است که رایزنی های آن در حال انجام است. افزون بر این ، کاهش هزینه و توسعه بازار هم در دست اقدام است و در عراق و افغانستان اقدامات خوبی در حال انجام است تا سهم بیشتری از این بازار ها در اختیار «شوینده» باشد.

پاکسان هم از جمله شرکت های گروه است که در توسعه محصولات و توسعه بازارهای خارجی و داخلی اقداماتی را در دست اقدام دارد. سایر شرکت های گروه از جمله گلتاش و ساینا هم برنامه عرضه برندهای جدید را به منظور توسعه بازار را در دستور کار دارند.

تاثیرات نوسان دلار؟

مدیر عامل هلدینگ شوینده بهشهر در پاسخ به این سوال که آیا رشد قیمت دلار تهدید خاصی برای مجموعه است ، گفت:  قاعدتا افزایش قیمت دلار در تمام بازارها اثر گذار است و این موضوع تمام رقبا را درگیر می کند و با توجه به این شرایط قطعا تیم برنامه ریزی شرکت اهرم ها و روش های خاص خود را برای کنترل ریسک دارد.برای مثال در گذشته بخشی از صادرات ما ریالی تسویه می شد که در حال حاضر این رویکرد در حال اصلاح است و ارزی می شود که اثر نوسانات نرخ ارز را تا حدی پوشش دهد. سعی بر این داریم که تهدید تغییر نرخ ارز را از طریق صادرات جبران کنیم به هر حال نرخ ارز بر مواد اولیه ای که وارد می کنیم اثر گذار است و زمانی که حجم صادرات افزایش می یابد این هزینه ها کنترل می شود، ضمن این که ما مواد اولیه وارد می کنیم و فرآورده نهایی صادر می کنیم که می تواند تاثیر مثبت در درآمد و کنترل هزینه داشته باشد.

وکیلی در خصوص نرخ کالاها گفت: قیمت گذاری کالاها هم بر اساس سیاست هایی که از سوی انجمن اعمال می شود ، تعیین می شود و ما سعی می کنیم قیمت ها همواره متعادل باشد و در راستای صرفه و صلاح شرکت و جلوگیری از شوک احتمالی در بازار این افزایش عملیاتی شود.

وی گفت: هلدینگ شوینده ، شرکت های زیر مجموعه مطرح صاحب نام و خوبی دارد که توسعه بازار آن ها در دستور کار است و  به زودی برای راه اندازی پروژه ارمنستان راهی آنجا خواهیم بود تا از تمام فرصت های در اختیار  استفاده کنیم.

وکیلی در خصوص قیمت عرضه هم گفت: قاعدتا این قیمت و سهمیه هر کد معاملاتی امروز مشخص خواهد شد ، لکن بنای ما عرضه در قیمت تعادلی و سودرساندن به شرکای جدید در بازار سرمایه است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24