Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

عظیم ثابت مدیر صندوق های شرکت تامین سرمایه تمدن در گفت و گو با بورس ٢۴ در خصوص افزایش میزان حداقلی برخی از صندوق های سرمایه گذاری گفت: صندوق های سرمایه گذاری باید براساس اساسنامه و امیدنامه خود فعالیت کنند، تعیین میزان حداقل سرمایه برای خرید یونیت نیز مشخص است و صندوق ها نمی توانند هر زمان بخواهند و بنا بر منافع خود آن را تغییر دهند...

شایعه «فیکس اینکام» ها تائید نشد ؛ تعیین کف برای خرید یونیت و سرمایه گذاری

بورس24 : شایعه ای در بازار سرمایه وجود دارد مبنی بر این که برخی از صندوق های سرمایه گذاری حداقل میزان سرمایه گذاری خود را افزایش دادند و از این موضوع برای افزایش نرخ سود خود استفاده کرده اند، تا از این طریق اقدام به افزایش جذب میزان نقدینگی خود نمایند، این در حالی است که صندوق های سرمایه گذاری باید براساس امیدنامه و اساسنامه خود حرکت کنند و هرگونه اقدامی بر خلاف آن غیر قانونی بوده و می تواند با جریمه هایی همراه باشد. صندوق ها معمولا تعداد یونیت را برای حداقل میزان سرمایه گذاری تعیین می کنند که برای استفاده از آن می توانند شیوه ها یا محدودیت هایی داشته باشند.

عظیم ثابت مدیر صندوق های شرکت تامین سرمایه تمدن در گفت و گو با بورس24 در خصوص افزایش میزان حداقلی برخی از صندوق های سرمایه گذاری گفت: صندوق های سرمایه گذاری باید براساس اساسنامه و امیدنامه خود فعالیت کنند، تعیین میزان حداقل سرمایه برای خرید یونیت نیز مشخص است و صندوق ها نمی توانند هر زمان بخواهند و بنا بر منافع خود آن را تغییر دهند.

وی ادامه داد: معمولا میزان حداقلی برای خرید یونیت ها ، حداقل 10 عدد بوده اما محدودیت هایی را می توان برای برداشت ها یا استفاده از دستگاه های پوز در نظر گرفت که این ها براساس قانون اعمال شده بر صندوق ها و براساس اساسنامه هر یک از صندوق های سرمایه گذاری است، محدودیت های خاص اعمال شده می تواند قانونی باشد اما اگر بر خلاف این محدودیت ها عمل شود ، غیرقانونی خواهد بود.

وی تاکید کرد: قانون جدیدی از طرف نهاد مربوطه برای افزایش حداقل میزان سرمایه گذاری خرید یونیت ها به صندوق ها ابلاغ نشده و چنانچه صندوقی این کار را انجام می دهد یا باید براساس اساسنامه خود آن را لحاظ نماید و یا قانون جدیدی را دریافت کرده باشد و اگر این گونه نباشد خلاف قانون بوده و درست نیست.

وی افزود: این موضوع اگر عملیاتی هم شود منجر به کاهش جذب نقدینگی صندوق ها خواهد شد، محدودیت های بی اساس موجب بازدارندگی و فرار سرمایه ها از صندوق ها می شود. فعلا از طرف نهاد مربوطه محدودیت خاصی اعمال نشده است. اما به هر صورت صندوق ها براساس قوانین موجود باید عمل کنند.البته برخی از صندوق ها مثلا صندوق های بازارگردانی می توانند میزان حداقلی خود را البته با توجه به اساسنامه خود تغییر دهند. همان طور که گفته شد هیچ صندوقی بر خلاف اساسنامه خود حرکت نمی کند و اگر این کار را انجام دهد قانونی نیست.

وی در خصوص نرخ سود صندوق های با درآمد ثابت گفت: نرخ سودهای این صندوق ها تغییر نکرده و همان نرخ های گذشته است، نرخ سود بانکی همان 15 درصد اعلام شده و متعاقبا نرخ سود صندوق های با درآمد ثابت نیز تغییری نکرده است. نرخ جدیدی از طرف بانک مرکزی اعلام نشده و به همین دلیل انتظار نمی رود که نرخ سود صندوق های با درآمد ثابت تغییری کند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24