Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مدیرعامل سرمایه گذاری سمند در گفت و گو با بورس ٢۴ : مزایده جدیدی فعلا در کار نیست!

شفاف سازی فروشنده ایران خودرو : خریدار سهم خارجی بود ولی تائید نشد

بورس24 : ایران خودروست دیگر!غول خودروسازی ایران که دوست دارد بیشتر در حاشیه باشد تا در متن!بیش از یک ماه پیش فراخوان ایران خودرو برای فروش حدود 16 درصد از سهام این غول خودروسازی سبب شد تا این سهم 260 تومانی بعد از مدت ها رشدی به خود ببیند و خود را تا 340 تومان هم بالا بکشد.مثل همیشه در زمان فراخوان فروش توسط سرمایه گذاری سمند (در این عرضه سرمایه گذاری سمند به وکالت از شرکت نگار نصر فروشنده سهم بود؛ هر دو شرکت از زیرمجموعه های ایران خودرو هستند) ، شایعه سازان آسمان و ریسمان بافتند که حسن روحانی پشت ماجراست و به شریعتمداری وزیر صنعت ؛ معدن و تجارت دستور داده تا سهام ایران خودرو زودتر واگذار شود ، البته شایعه سازان توضیح نداده بودند که فروش حدود 16 درصد ایران خودرو توسط زیرمجموعه های ایران خودرو چه ربطی به دولت دارد!؟باری؛ 15.85 درصد از سهام گروه خودروسازی ایران خودرو دو هفته پیش برای عرضه در روز چهارشنبه 11 بهمن ماه آگهی شد.خیلی ها گفتند برای این بلوک مشتری خارجی آمده اما در نهایت مثل همیشه ایران خودرو سهامداران را سرکار گذاشت!

حال فروشنده سهم در این باره اقدام به شفاف سازی کرده است.

علی شیخی مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری سمند در خصوص واگذاری سهام ایران خودرو در روز های گذشته و عدم صلاحیت خریدار به خبرنگار بورس24 توضیح داده: سازمان بورس و اوراق بهادار به هر دلیل مستدل برای خود، با این معامله موافقت نکرده است.

وی ادامه داد: خریدار بلوک ایران خودرو یک شرکت سرمایه گذاری ایرانی خارج از بورس بوده که مبنع سرمایه از خارج بوده و سرمایه گذار خارجی تلقی می شد که شرکت بورس اوراق بهادار تهران صلاحیت خریدار را تایید کرده، ولی سازمان ملاحظات دیگری داشته که بنده از آن مطلع نیستم.

وی در خصوص وجود کنسریوم دیگری متشکل از سهامداران بانک کارآفرین و شرکت خارج٬ به عنوان خریدار این بلوک گفت: در مورد کنسرسیوم مورد نظر بنده اطلاعی ندارم و چیزی نشنیده ام.

شیخی در خصوص احتمال مزایده دیگری از سوی سمند برای بلوک ایران خودرو گفت: در مورد مزایده آینده؛ باید ببینیم خریدار دیگری وجود دارد؟ و یا آیا این خریدار کنونی واجد شرایط برای خرید خواهد شد یا خیر؟

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • fereidoon agazadeh
    fereidoon agazadeh

    اقدامات سرمایه‌گذاری سمند نخ نما شده ،حالا کی می رود ببیند که این خارجی کیست و چه نامی دارد؟؟

    6 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24