Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

معاون فروش فولاد مبارکه : بورس محل تلاقی عرضه و تقاضا است ؛ روز دوشنبه عرضه بر تقاضا غلبه کرد و قیمت ها نزولی شد... این رخداد نشان داد مکانیزم های معاملاتی در بورس درست کار می کند و به عرضه و تقاضا حساس است...

علت کاهش قیمت ورق گرم در بورس کالا چه بود؟

دلایل کاهش قیمت محصولات فولاد مبارکه بررسی شد.

محمود اکبری معاون فروش شرکت فولاد مبارکه اصفهان در گفت و گو با بورس24 در خصوص افت قیمت های ورق های تولیدی فولاد مبارکه در معاملات روز دوشنبه بورس کالا گفت: طی معاملات روز دوشنبه در بورس کالا ما شاهد افت قیمت ها بودیم، این افت قیمت ها به دلیل کاهش تقاضا و افزایش عرضه یا همان فزونی عرضه بر تقاضا بود. این موضوع نشان از مکانیزم درست عرضه و تقاضا در بورس کالا دارد، مسلما هر زمان عرضه بر تقاضا غلبه کند ، قیمت ها با افت مواجه می شود.بورس کالا نیز که محل تلاقی عرضه و تقاضا است این موضوع را پوشش می دهد ، اما فولاد مبارکه به تولید و فروش خود توجه بیشتری دارد تا قیمت محصولات خود و برنامه و اولویت اول ما فروش تولید و فروش محصولات است.

وی افزود: قیمت پایه عرضه شده محصولات ما در بورس کالا حتی با افزوده شدن مالیات و سایر موارد کمتر از قیمت نمونه های وارداتی بوده و این نشان از شرایط شفاف عرضه و تقاضا دارد. فولاد مبارکه اصفهان ماهانه حدود 550 تا 650 هزارتن از محصولات خود را به فروش می رساند، این در حالی است که میزان عرضه ما در بورس کالا حدود 60 تا 80 هزار تن برآورد می شود و بعضا به 90 هزار تن هم رسیده است. ما تلاش می کنیم که تولیدات خود را به فروش برسانیم، روز دوشنبه هم در معاملات بورس کالا شاهد کاهش قیمت ها بودیم.

وی تاکید کرد: وارادات ورق های فولادی طی سال های گذشته کاهش داشته و همزمان با آن شاهد افزایش عرضه محصولات فولاد مبارکه در بورس کالا بودیم. این به این معنا است که مجموعه فولاد مبارکه اصفهان از صنایع داخلی حمایت می کند، ما از تولیدات داخل حمایت می کنیم و با کارخانه های پایین دستی یک همکاری دو جانبه مفید را راهبری می نمائیم.

اکبری بیان داشت: شرایط فروش فولاد مبارکه بسیار مناسب است ، به گونه ای که ما محصولات خود را غیر نقدی و براساس معاملات سلف انجام می دهیم، این شرایط به گونه ای است که مصرف کنندگان محصولات فولادی که به طور حرفه ای کار می کنند متعرض نیستند.

وی با اشاره به میزان عرضه محصولات فولاد در طی سال های گذشته گفت: عرضه محصولات فولاد مبارکه در سال 94 به اندازه 3300000 تن بوده که در سال 95 با 42 درصد افزایش به 4718000 تن رسید و پیش بینی می شود که در سال 96 با افزایش حدود 25 درصدی به رقم 5700000 تن برسد. در مقابل این موضوع ما شاهد کاهش واردات ورق های فولادی بوده ایم.به گونه ای که واردات ورق های تخت در سال 94 به اندازه 3700000 تن بوده و در سال 95 به رقم 2800000 تن کاهش یافت و امید می رود این میزان در سال 96 به زیر 2 میلیون برسد. لازم به ذکر است که بخش عمده ای از وارداتی که صورت می گیرد مربوط به محصولاتی است که جزء تولیدات فولاد مبارکه نیست. این مجموعه تلاش می کند تا به سمتی پیش برود که واردات محصولات فولادی را به صفر برساند و از تولیدات داخلی نیز حمایت شود.

وی خاطر نشان کرد: نگاه و هدف ما توجه به تولید داخل و افزایش اشتغال است و بسیاری از وارد کننده ها نیز با این موضوع مشکلی ندارند، فولاد مبارکه برای کاهش واردات و توجه به اشتغال و تولید ، گام های بزرگی برداشته و این روند ادامه خواهد یافت. برنامه سال آتی ما تامین ورق های فولادی زیر 2 میلی متر است که می توانیم تمام نیاز داخل را پوشش دهیم.

گفتنی است ، طی معاملات روز دوشنبه در بورس کالا شاهد افت قیمت محصولات فولاد مبارکه اصفهان بودیم.قیمت پایه ورق های فولادی در بورس کالا براساس فرمول محاسبه اعلام شده از سوی شورای رقابت تعیین می شود و پس از آن و با معامله در بورس در اثر افزایش تقاضا قیمت ها رشد می کند و بالعکس. قیمت پایه ورق های فولادی در روز دوشنبه گذشته 2560 تومان بود ، این در حالی است که به علت کاهش تقاضا و فزونی عرضه قیمت ورق گرم فولاد به محدوده 2507 تومان هم رسید.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24