یک مسافر سرگردان استانبول: اینجا برف آمده / هوا سرد است / صدها مسافر سه شب و چهار روز است، گرفتارند! صدها مسافر از شب یکشنبه تا امروز سه شنبه با بارش برف در فرودگاه ها استانبول معطل مانده اند. شرکت های هواپیمایی ایرانی نیز هیچ مسئولیتی را قبول نمی کنند و صدها مسافر به خاطر بی مدیریتی این شرکت ها که در فرودگاه های استانبول شعبه دارند، سه شب و چهار روز است که در استانبول و فرودگاه های آن گرفتار شده اند. بعضی از مسافران دو شب بدون آنکه سرپناه داشته باشند و شرکت های هواپیمایی، طبق تعهداتشان برای آن ها هتل اختیار کنند، در فرودگاه استانبول سرگردان بودند و پس از اعتراض و دعوا که در تلویزیون های ترکیه هم پخش شد، در هتلی اسکان داده شدند، که وضعیت هتل ها هم اصلا قابل تعریف نیست...
بورس24 : صدها مسافر از شب یکشنبه تا امروز سه شنبه با بارش برف در فرودگاه ها استانبول معطل مانده اند. شرکت های هواپیمایی ایرانی نیز هیچ مسؤولیتی را قبول نمی کنند و صدها مسافر به خاطر بی مدیریتی این شرکت ها که در فرودگاه های استانبول شعبه دارند، سه شب و چهار روز است که در استانبول و فرودگاه های آن گرفتار شده اند.
بعضی از مسافران دو شب بدون آنکه سرپناه داشته باشند و شرکت های هواپیمایی، طبق تعهداتشان برای آن ها هتل اختیار کنند، در فرودگاه استانبول سرگردان بودند و پس از اعتراض و دعوا که در تلویزیون های ترکیه هم پخش شد، در هتلی اسکان داده شدند، که وضعیت هتل ها هم اصلا قابل تعریف نیست.
سه روز پس از بارش برف با از دور خارج شدن مهم ترین فرودگاه های بین المللی ایران، شمار زیادی از مسافران ایرانی در استانبول همچنان سرگردان و بلاتکلیف مانده اند، بیآنکه پاسخ روشنی از شرکتهای هواپیمایی ایرانی دریافت کنند.
فرودگاه امام خمینی (ره) از روز یکشنبه با بارش برفی که سنگین خوانده شده از کار افتاده و تمام پروازهای آن تا امروز به حالت تعلیق درآمد، هرچند که امروز سه شنبه دهم بهمن ماه اعلام شده باند پروازی این فرودگاه باز شده اما گفته میشود؛ به خاطر ازدحام مسافران معطل ـ که در این چند روز نه راه پس داشتهاند و نه راه پیش ـ، مهمترین فرودگاه بین المللی ایران هنوز موفق نشده به مدار فعالیت باز گردد و روال کار در آن عادی نشده است.
از طرف دیگر، انجام نشدن برخی پروازها از فرودگاههای کشور سبب سرگردانی مسافران ایرانی در خارج از مرزها شده و برگشت آنها را به کشور با اختلال مواجه کرده است.
این وضعیت در استانبول حادتر گزارش شده، چرا که صدای اعتراض ایرانی ها نسبت به بی مسؤولیتی و بی مدیریتی شرکت های هواپیمایی کشورمان در قبال تعهداتی که به مسافران دارند به تلویزیونهای ترکیه رسیده است.
بابک نعمت پور ـ راهنمای رسمی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ـ که هم اکنون در جمع مسافران بلاتکلیف در فرودگاه استانبول به سر می برد درباره وضعیت موجود به خبرنگار ایسنا، گفت: صدها مسافر از شب یکشنبه تا امروز سه شنبه با بارش برف در فرودگاه ها استانبول معطل مانده اند.
شرکت های هواپیمایی ایرانی نیز هیچ مسؤولیتی را قبول نمیکنند و صدها مسافر به خاطر بی مدیریتی این شرکتها که در فرودگاه های استانبول شعبه دارند، سه شب و چهار روز است که در استانبول و فرودگاه های آن گرفتار شده اند.
وی افزود: بعضی از مسافران دو شب بدون آنکه سرپناه داشته باشند و شرکت های هواپیمایی، طبق تعهداتشان برای آنها هتل اختیار کنند، در فرودگاه استانبول سرگردان بودند و پس از اعتراض و دعوا که در تلویزیون های ترکیه هم پخش شد، در هتلی اسکان داده شدند، هر چند که وضعیت هتلها اصلا قابل تعریف نیست ولی از هیچی و سرگردانی در فرودگاه بهتر است. وضعیت پروازها پس از سه روز هنوز مشخص نیست، نمی دانیم به چه علت این شرکت ها پاسخگو نیستند.
این راهنمای تور ادامه داد: آن ها مدام وعده میدهند که قرار است، پروازی جایگزین شود و برگردیم اما تا این لحظه که صحبت میکنیم هنوز خبری نشده است. البته اعلام کردهاند پروازهایی را جاگیزین میکنند اما نبود مدیریت در این کار کاملا مشهود است. پروازهایی را جایگزین کردهاند اما جمعیت مسافران آنقدر زیاد است که مدیریت سریع تری را می طلبد.
وی ادامه داد: برخی پروازهای تُرک انجام شدهاند، اما هواپیمای ایرانی چون امکان پرواز از ایران نداشتهاند نتوانستهاند به موقع به استانبول برسند. مساله این است که نمایندگان آنها خود را موظف نمیدانند که به مردم پاسخ روشنی بدهند.
نعمتپور گفت: در بین مردم سرگردان در فرودگاههای استانبول، زن تنها و خانواده با بچه دیده میشود که چند روز معطل بودهاند، انتظار میرفت شرکتهای هواپیمایی همان ابتدا که فرودگاه امام از دور فعالیت خارج شد، به مردم علت و شرایط را توضیح میدادند و تکلیف را روشن میکردند اما اصلا جوابگو نبودند و حتما باید دعوا میشد تا مسافران را از فرودگاه به هتل ببرند.
روز گذشته سفارت ایران در استانبول نیز به این اتفاق واکنش نشان داد و در اعتراض به برخورد شرکتهای هواپیمایی ایرانی، اعلام کرد؛ با وجود پیگیریهای انجام شده از طرف نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در ترکیه، مقام مسؤولی از طرف این شرکت های چارتر برای حل مشکل مسافران در محل فرودگاه ها حاضر به پاسخگویی یا حل و فصل مشکلات مسافران حاضر نبود که متعاقبا گزارش جامعی از تخلفات و عدم مسئولیتپذیری شرکتهای مسافرتی و خطوط هوایی چارتر را برای مراجع ذیربط ارسال خواهند کرد.
بنا بر اعلام مسؤولان کنسولی ایران در ترکیه، این نوع برخورد شرکت های هواپیمایی پیشینه داشته و در شب کودتای ١٥ جولای ٢٠١٥ در این کشور نیز مسافران ایرانی به سبب کوتاهی و تعلل برخی از این شرکت ها در فرودگاه های ترکیه سرگردان ماندند.
منبع: ایسنا
نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.