Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مطابق تماسی که وزارت اقتصاد با نمایندگان سهامداران کنتورسازی داشته قرار است ساعت ۶ امروز جلسه ای با حضور مشاور ارشد وزیر اقتصاد آقای دکتر آقایی و نمایندگان سهامداران کنتورسازی برگزار گردد. امیدواریم این جلسه نتایج قابل قبول و اخبار خوشی را برای سهامداران آکنتور به دنبال داشته باشد...

درخواست سهامداران کنتورسازی چیست ؟ چرا آن ها بعد از بازخرید سهام بازهم دست به اعتراض زدند؟؟

بورس24 : نماد آکنتور بیش 16 ماه است که متوقف شده است. در این مدت سهامداران کنتورسازی تلاش های زیادی را جهت احقاق حقوق خود انجام داده اند اما هنوز هم از چگونگی روند این پرونده راضی نیستند. طی یک سال و 4 ماه گذشته سازمان بورس نیز پا به پای سهامداران کنتورسازی در حل مشکلات آن ها قدم برداشته اما به نظر می رسد پیچیدگی های این پرونده از سرعت پیشرفت آن کاسته است.

شورای عالی بورس چندی پیش تصمیم گرفت تا راه جدیدی را برای سهامداران کنتورسازی در نظر گیرد. بر اساس این مصوبه مقرر شد از بیستم دی ماه امسال اشخاص حقیقی دارنده سهام شرکت کنتورسازی بتوانند برای فروش سهام خود مطابق شرایط اعلامی با مراجعه به یکی از شرکت های کارگزاری عضو شرکت بورس اوراق بهادار و ارایه دستور فروش و تکمیل تعهدنامه واگذاری سهام اقدام کنند.

البته استفاده از این شرایط به مدت 5 روز کاری فراهم شد. یعنی از بیستم دی ماه تا بیست و پنجم دی ماه سهامداران کنتورسازی می توانستند در صورت تمایل بخشی از سهام خود را در این شرکت بفروشند. شرایطی که سازمان برای فروش سهام آکنتور در نظر گرفت از این قرار بود که دارندگان سهام تا 20 هزار سهم مجاز به فروش حداکثر 2 هزار سهم هستند و دارندگان سهام بیش از 20 هزار سهم می توانند حداکثر تا 10 درصد موجودی سهام خود را بفروشند. قیمت خرید سهم نیز مبلغ 2 هزار و 107 تومان در نظر گرفته شد.

محدودیت زمانی فروش و سقف پایین در نظر گرفته شده برای فروش سهام از یک سو و قیمت کمی که سازمان برای بازخرید آکنتور در نظر گرفته بود از سوی دیگر موجب نارضایتی سهامداران متضرر این شرکت شد و آن ها را بار دیگر به برگزاری تجمع های اعتراضی واداشت. بر اساس خبرهای رسیده سهامداران کنتورسازی صبح امروز مقابل تالار سازمان بورس تجمع کردند و عده ای هم جلوی درب وزارت اقتصاد ایستادند. اعتراض اصلی آن ها به قیمت بازخرید سهامشان است. آن ها می خواهند سهامشان با قیمت 8 هزار تومان خریده شود نه 2 دوهزار تومان.

با تجمع موافق نیستم اما نگرانی سهامداران باید برطرف شود

یکی از نمایندگان سهامداران کنتورسازی در گفت و گو با خبرنگار بورس24 گفت: سهامداران از نحوه پیشرفت پرونده کنتورسازی ناراضی هستند. به اعتقاد آن ها روند این پرونده آنطور که باید به پیش نرفته است. زیرا تعداد سهام بخشی از این سهامداران بالاست و با توجه به اینکه خرید سهام کنتورسازی به منظور جبران خسارت های وارد شده به سهامداران این شرکت به تعداد 2 تا 3 هزار سهم آن هم با قیمت 2000 تومان تقلیل یافته که نسبت به بهای تمام شده سهامداران بسیار پایین تر است به زمان زیادی نیاز دارد.

وی افزود: تعداد سهامداران آکنتور کم نیست و با خرید 2 هزار و 3 هزار سهم از سهام این افراد مشکل آن ها حل نخواهد شد.

او ادامه داد: سهامداران متضرر کنتورسازی نگرانی های دیگری نیز دارند. آنها بابت عدم تعیین تکلیف اعضا هیات مدیره بانک پاسارگاد نیز نگرانند. حدود سه ماه قبل بانک پاسارگاد مجمع انتخاب اعضا هیات مدیره را برگزار کرد اما تا کنون اعضا هیات مدیره جدید به ثبت نرسیده اند. با توجه به اینکه بانک پاسارگاد به منظور حمایت از سهامداران کنتورسازی ماه ها قبل آمادگی خود را اعلام کرده ثبت اعضا جدید هیات مدیره این بانک برای سهامداران کنتورسازی اهمیت بسزایی دارد.

نماینده سهامداران کنتورسازی در ادامه به یکی یدیگر از دغدغه های سهامداران کنتورسازی اشاره کرد و گفت: به گفته مسئولان شرکت کنتورسازی 500 میلیارد تومان به وزارت اقتصاد و سازمان امور مالیاتی بدهی مالیاتی دارد که همین امر موجب شده تا دفتر مرکزی شرکت کنتورسازی از ماه ها قبل پلمپ شود. بر اساس کارگروهی که حدود 3 ماه قبل برگزار شده بود وعده بخشودگی بدهی های مالیاتی شرکت کنتورسازی داده شد تا دست کم یکی از مشکلات این شرکت مرتفع شود اما تا امروز این امر محقق نشده است. سهامداران کنتورسازی از بلاتکلیفی و وعده های محقق نشده ناراحت هستند.

وی بیان داشت: افزون بر این مسایل شرکت کنتورسازی با مشکل عدم تولید نیز مواجه است. با توجه به این که گمرک زیر نظر وزارت اقتصاد قرار دارد مواد اولیه کارخانه کنتورسازی همچنان در گمرک باقی مانده و سهامداران انتظار دارند که این مواد اولیه سریعتر به کارخانه تحویل داده شود تا تولیدات کنتورسازی از سر گرفته شود تا شاید بخشی از مشکلات از این طریق برطرف شود.

او تاکید کرد: از طرفی انتظار سهامداران کنتورسازی این است که سهام بانک اقتصاد نوین در شرکت کنتورسازی باطل شود. بانک اقتصاد نوین 55 میلیارد تومان سهام وثیقه در شرکت کنتورسازی داشت که قبل از توقف نماد آن را در قیمت های بالا فروخت.

وی اضافه کرد: البته من با ایجاد تجمع های اعتراضی مخالف هستم و مانند بسیاری از سهامداران این شرکت انتظار دارم که مشکلات این پرونده از طریق گفت و گو حل و فصل شود. تا کنون سازمان بورس و به خصوص بخش حقوقی سازمان همکاری های زیادی را با سهامداران کنتورسازی انجام داده و جلسات متعددی را در این زمینه با حضور نمایندگان سهامداران برگزار کرده است. کدهای بورسی برخی از افراد و کارگزاران متخلف از طریق سازمان شناسایی شده و معاونت حقوقی سازمان آن ها را به جبران خسارت سهامداران آکنتور وادار کرده است.

او تاکید کرد: مطابق تماسی که وزارت اقتصاد با نمایندگان سهامداران کنتورسازی داشته قرار است ساعت 6 امروز جلسه ای با حضور مشاور ارشد وزیر اقتصاد آقای دکتر آقایی و نمایندگان سهامداران کنتورسازی برگزار گردد. امیدواریم این جلسه نتایج قابل قبول و اخبار خوشی را برای سهامداران آکنتور به دنبال داشته باشد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24