معاون گروه توسعه ملی: هلدینگ شوینده گل سر سبد شرکت های ماست / در ابتدای امر با بهترین شرکت بورسی می شویم غلامرضا دلشادی مدیر عامل شرکت توسعه صنایع بهشهر و سهامدار عمده هلدینگ شوینده در آیین معارفه این هلدینگ (هلدینگ شوینده) در سخنانی گفت: تا سال ٩٥ توسعه صنایع بهشهر یکی از شرکت های پر بازده خود را بانک اقتصاد نوین می دانست، اما زمانی که بانک ها با مشکلات فعلی روبرو شدند و صنعت شوینده در شرکت توانست رشد قابل توجهی در سودآوری مجموعه داشته باشد؛ عملا از ابتدای سال جاری روی سهام بانک اقتصاد نوین حساب باز نکردیم...
بورس24 : غلامرضا دلشادی مدیر عامل شرکت توسعه صنایع بهشهر و سهامدار عمده هلدینگ شوینده در آیین معارفه این هلدینگ (هلدینگ شوینده) در سخنانی گفت: تا سال ٩٥ توسعه صنایع بهشهر یکی از شرکت های پر بازده خود را بانک اقتصاد نوین می دانست.
وی خاطر نشان کرد: اما از زمانی که بانک ها با مشکلات فعلی روبرو شدند و صنعت شوینده در شرکت توانست رشد قابل توجهی در سودآوری مجموعه داشته باشد؛ عملااز ابتدای سال جاری روی سهام بانک اقتصاد نوین حساب باز نکردیم.
زنجیره کاملی از محصول داریم
به گزارش خبرنگار بورس24 ، وی ادامه داد: شرکت در حوزه سرمایه گذاری در زنجیره مواد غذایی و شوینده دارای زنجیره کامل محصول است، و شرکت هایی که توسعه صنایع بهشهر در آن سرمایه گذاری داشتند، سهم های قابل توجهی در بازار داخلی دارند.
غلامرضا دلشادی سهامدار عمده هلدینگ شوینده اضافه کرد: شرکت توسعه صنایع بهشهر۳۲ شرکت فعال در زمینه های مختلف از جمله بانک داری و بیمه، صنایع بسته بندی و برندینگ، شوینده و بهداشتی، سرمایه گذاری، قند و شکر، بازرگانی وصنایع شیر دارد که حدود ۲۱ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاریدر این حوزه ها صورت پذیرفته است.
همچنین در این مجمع اعلام شد، پیش بینی سود شرکت مدیریت صنعت شوینده بهشهر در سال ۹۶ در محدوده ۶۹۳ ریال اعلام شده که احتمال تحقق آن با توجه به عملکرد زیر مجموعه ها قطعی است و در هفته آینده ۱۰ درصد از سهام «شوینده» به بازار عرضه خواهد شد.
بر اساس سخنانی که در این مراسم معارفه اعلام شد، قیمت عرضه با توجه به ملاحظات موجود در هفته آتی به اطلاع بازار خواهد رسید.
این هلدینگ گل سر سبد شرکت های ماست
نعیمی جانشین مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی در مراسم معارفه (شوینده)گفت: این هلدینگ گل سر سبد شرکت های ماست که وارد بازار سرمایه می شود و ترجیح دادیم در زمینه عرضه شرکت های زیر مجموعه در بورس در ابتدای امر بهترین را وارد بازار کنیم.
درباره عملکرد فروش «شوینده»
۲۹ درصد از محل گروه محصولات صابون
۲۶ درصد از محل فروش پودرها
۱۳ درصد از محل فروش شامپو
۷ درصد از محل فروش محصولات صنعتی
و ۱۵ درصد مابقی مربوط به سایر گروه هاست...
همچنین سود عملیاتی گروه در سال مالی ۹۵ بیش از ۱۴۰۰ میلیارد ریال بوده است...
سود خالص ۱۱۶۸ میلیارد ریال
ای. پی. اس ۱۱۶۸ ریال
ان. ای. وی ۵۷۴۶ میلیارد ریال
فعالیت در قالب 32 شرکت
غلامرضا دلشادی مدیر عامل توسعه صنایع بهشهر افزود: در حال حاضر فعالیت های توسعه صنایع بهشهر در ۱۰ حوزه اصلی و در قالب بیش از ۳۲ شرکت صورت می پذیرد.
او گفت: در حوزه بانک داری و بیمه ۴ شرکت، صنایع بسته بندی و برندینگ ۳ شرکت، روغن کشی و تصفیه روغن ۳ شرکت، صنعت شوینده و بهداشتی ۵ شرکت، سرمایه گذاری ۳ شرکت، قند و شکر ۴ شرکت، صنعت ساختمانی ۱، پخش محصول ۵ شرکت، بازرگانی ۲ شرکت و در حوزه صنایع شیر ۱ شرکت را داریم.
به گفته او از این تعداد شرکت ۱۲ مورد در بازار سرمایه فعال است و ۲۰ شرکت خارج از بازار سرمایه است.
دلشادی ادامه داد: بهای تمام شده سرمایه گذاری های گروه حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال است که ۴۰ درصد آن حوزه خدمات مالی و پولی، ۳۲ درصد در صنعت روغن کشی و تصفیه روغن، ۱۶ درصد در صنایع لبنی و ۹ درصد در صنعت شوینده قرار گرفته است.
ارزش سرمایه گذاری های گروه
مدیر عامل وبشهر گفت: ارزش بازار سرمایه گذاری های گروه بالغ بر ۲۱ هزار میلیارد ریال است که تا قبل از سال ۹۵ حداقل حدود ۳۹ درصد سود ناشی از سرمایه گذاری های مجموعه از محل صنعت خدمات مالی تامین می شد، اما در سال ۹۵ سهم بانک اقتصاد نوین از سود به حدود ۸ درصد کاهش داشت و سهم صنعت شوینده به ۳۷ درصد افزایش یافت و همچنین سهم صنعت روغن کشی و تصفیه روغن به حدود ۲۱ درصد رسید.
دلشادی به فعالیت های اصلی مجموعه توسعه صنعتی بهشهر هم اشاره کرد و گفت: Core business مجموعه عمدتا در ۴ حوزه خدمات مالی، بانکی و سرمایه گذاری با سهم بازار ۴ درصد، صنایع شوینده با سهم بازار ۱۵ درصد، صنایع غذایی با سهم بازار حدود ۱۴ درصد از بازار روغن شرکت مارگارین، ۷۰ درصد از بازار سویای خوراکی متعلق به شرکت بهپاک و حدود ۳۰ از بازار لبنی شرکت صنایع شیر ایران و در نهایت خدمات بازرگانی، بسته بندی، برندینگ ، ساختمانی اختصاص می یابد.
وی به پتانسیل های شرکت نیز اشاره کرد و گفت: امکان توسعه سهم گروه شوینده از بازار محصولات بهداشتی و شوینده تا حدود۴۰ درصد قابل ارتقاست.
به گفته او امکان توسعه سهم ۱۰ درصدی گروه از بازار روغن به بیش از ۶۰ درصد و در صورت بالفعل شدن پتانسیل ها موجود در مجموعه خالص ارزش دارایی های گروه به بیش از ۳۵ هزار میلیارد ریال افزایش می یابد.
نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.