Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

وارد سرمایه گذاری های جدیدی خواهیم شد مجمع امروز وتوصا با حضور ۵٩ درصد از سهامداران تشکیل شد و مجمع به تقسیم سود ٩٠ ریالی از ١٠۶ ریال سود نقدی شرکت رضایت داد. مرادی مدیر عامل این شرکت در سخنانی گفت: متناسب با چشم انداز و با توجه به دستیابی شرکت به منابع مالی ناشی از فروش سهام ایرالکو و پروژه کوهسار این منابع در سرمایه گذاری های مولد در بازار سهام به کار گرفته شده و به امید خدا آثار مثبت آن در سودآوری سال جاری مشخص خواهد شد...

تقسیم سود ٩٠ ریالی در مجمع وتوصا / مدیر عامل: با استقبال کم‌ نظیر خریداران پروژه کوهسار روبرو شدیم / تمامی واحدها به فروش رفت / چشم انتظار رونق بازار سهام و ملک باشید

مجمع شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران که با بیش از 250 هزار سهامدار حقیقی پرجمعیت شرکت بورس تهران به شمار می رود ، با حضور 59 درصد از سهامداران در آخرین روز دی ماه در تهران تشکیل شد.

مجمع «وتوصا» 90 ریال از 106 ریال سود سال مالی خود را میان سهامداران تقسیم کرد.

این مجمع توسط حسین سلیمی اداره می شد و رامین ربیعی و علیرضا محرم خانی هم نظارت بر این جلسه را برعهده داشتند.

رضا مرادی مدیر عامل سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران در جمع صاحبان سهام شرکت گفت: در سال مالی مورد گزارش مذاکرات چند جانبه و فشرده توسعه صنعتی با سهامداران عمده ایرالکو و سازمان بورس در کنار پیگیری های حقوقی سرانجام به بار نشست و نماد ایرالکو پس از یک توقف طولانی مدت در مرداد ۹۶ بازگشایی شد و معاملات روی سهام این شرکت آغاز شد.

وی ادامه داد: شرکت توسعه صنعتی ایران پس از بازگشایی نماد یک بار در شهریور ماه و بار دیگر در مهر ماه بلوک ۱۵ درصدی آلومینیوم ایران را در بورس عرضه کرد ، اما به دلایل خارج از اراده شرکت این معامله انجام نشد؛ با این حال اعتقاد راسخ بر ضرورت واگذاری سهام ایرالکو که در طول ۱۰ سال اخیر حتی یک ریال سود نقدی برای سهامداران نداشته است سبب شد شرکت توسعه صنعتی ایران ناگزیر شروع به عرضه سهام شرکت مذکور در بازار به صورت خرد نماید که نتایج مثبت آن را در سال مالی بعد شاهد خواهیم بود.

به گفته وی، نتایج دستاورد دیگر توسعه صنعتی در سال مالی اخیر، خرید صد در صد از سهام شرکت پایا تدبیر پارسا بوده است که با تبدیل شخصیت این شرکت از سهامی خاص به عام و پذیرش آن در فرابورس در آینده ای نزدیک، شاهد افزایش خالص ارزش دارایی‌های شرکت توسعه صنعتی از محل این خرید خواهیم بود.

به گفته وی، فروش واحدهای پروژه کوهسار با سرعت خوبی در این دوره مالی ادامه یافت و این که مفتخریم اعلام نماییم تا لحظه تهیه این گزارش بیش از ۹۸ درصد از واحدهای مسکونی این پروژه ۲۸۸ واحدی واگذار شده است و در پایان سال جاری با استقبال کم‌ نظیر خریداران فروش واحدهای باقیمانده پروژه به اتمام رسیده است.

خبر تکمیلی :

در مجمع سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران که روز شنبه برگزار شد،مدیرعامل شرکت توضیحاتی را درباره آخرین وضعیت سرمایه گذاری های این شرکت بورسی داد.

رضا مرادی مدیر عامل شرکت در خصوص آخرین وضعیت مهمترین دارایی های تحت مدیریت شرکت توضیح داد: بخشی از سهام شرکت آلومینیوم ایران در اختیار سرمایه گذاری توسعه صنعتی بود،در سال‌ های گذشته با توجه به بسته بودن نماد ایرالکو امکان معامله این سهم مهیا نبود در نهایت در تاریخ ۲۴ مرداد سال جاری در نتیجه مکاتبات و پیگیری های فراوان شرکت توسعه صنعتی ، نماد این شرکت پس از توقف طولانی‌ مدت بازگشایی شد.

مرادی گفت: شرکت توسعه صنعتی ایران پس از بازگشایی نماد یک بار در دوازدهم شهریور و بار دیگر در دوازدهم مهر ماه بلوک ۱۵ درصدی آلومینیوم ایران را در بورس عرضه کرد که به دلیل عدم احراز صلاحیت خریداران معاملات انجام نشد و آلومینیوم ایران در سبد سرمایه گذاری توسعه صنعتی باقی ماند.

وی افزود: با این حال گروه توسعه صنعتی با اعتقاد راسخ بر ضرورت واگذاری سهام ایرالکو که در طول ۱۰ سال اخیر هیچ گونه منابع ریالی شامل حتی یک ریال سود نقدی برای سهامداران نداشته است؛ پس از مشکلات ایجاد شده در فروش بلوکی سهام شرکت آلومینیوم ایران ، ناگزیر شروع به عرضه سهام شرکت مذکور در بازار خرده فروشی کرد.

او گفت: شرکت برنامه هایی جهت افزایش استفاده از منابع آزاد شده از محل فروش سهام در راستای خلق حداکثر ارزش برای سهامداران را در دستور کار خود دارد که درآمد حاصل از فروش سهام آلومینیوم ایران بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال بوده است و در سال جدید شناسایی می شود.

دستاوردهای سرمایه گذاری در اعتبار ایران

مدیر عامل سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران در خصوص سرمایه گذاری اعتبار ایران هم گفت: در اسفند سال ۹۳ بیش از ۸۱ درصد از مالکیت این شرکت از گروه بهمن در قیمتی معادل ۲۱۵ تومان به ازای هر سهم و در مجموع ۶۹۹ میلیارد ریال خریداری شد.

وی ادامه داد: این خرید با هدف اصلاح پرتفوی سرمایه گذاری اعتبار ایران و افزایش بازده روی سرمایه‌ گذاری‌ های آن انجام شد و این شرکت از آن پس به عنوان بازوی اجرایی بورسی توسعه صنعتی ایران در راستای سرمایه‌ گذاری‌ های خرد بورسی ایفای نقش خواهد کرد.در طول سه سال اخیر هم که مدیریت شرکت بر عهده وتوصا است ، پرتفولیوی سرمایه گذاری این شرکت اصلاح شده و در طول دوره‌ های مختلف بازار سرمایه تخصیص منابع با در نظر گرفتن اصول ریسک و بازده صورت پذیرفته ، در آخرین دوره مالی بازده حقوق صاحبان سهام شرکت ۲۳ درصد بوده است که در مقایسه با شاخص بورس و سایر فرصت‌ های سرمایه‌ گذاری از موقعیت قابل قبولی برخوردار است.

چرا جامی؟؟

وی در خصوص شرکت سرمایه گذاری جامی گفت: در فروردین سال ۹۵ بیش از ۷۲ درصد از مالکیت این شرکت از شرکت سرمایه گذاری بهمن به صورت نقدی به قیمت معادل ۱۲۹ تومان به ازای هر سهم در مجموع به ارزش ۱۱۳ میلیارد ریال خریداری شد؛در واقع خرید این شرکت با هدف اصلاح سبد سهام سرمایه گذاری جامی و افزایش بازده سرمایه گذاری های آن با مبلغ ۱۰ درصد کمتر از خالص ارزش دارایی‌های شرکت مزبور انجام شد.

به گفته وی، این شرکت از این پس به عنوان بازوی اجرایی توسعه صنعتی ایران در بورس در کنار اعتبار ایران و در راستای سرمایه‌ گذاری‌ های خرد در بورس ایفای نقش خواهد کرد. از برنامه های آتی این شرکت تازه تحصیل شده ، انتقال دارایی به بازار فرابورس برای جذب سرمایه بیشتر با هدف ایجاد فرصت سرمایه گذاری برای سهامداران دیگر و واقعی کردن خالص ارزش دارایی‌ های شرکت مادر است.

وی در مورد شرکت پایا تدبیر پارسا گفت: در محرم امسال نام شرکت از توسعه صنایع معدنی امید به تدبیر توسعه پارسا تغییر یافت و از این پس این شرکت به عنوان بازوی اجرایی بورسی در کنار سرمایه گذاری اعتبار ایران و سرمایه گذاری جامی در راستای سرمایه گذاری های بورسی ایفای نقش خواهد کرد.

او گفت: وضعیت عمده خرید این شرکت پرداخت اقساطی وجه معامله دوسال بدون کارمزد است که با توجه به بازدهی مثبت سود سهام شرکت ارزش افزوده مناسبی را نصیب سهامداران شرکت خواهد کرد.

خداحافظی خاطره انگیر از «کوهسار»

مدیر عامل "وتوصا" در مورد پروژه کوهسار گفت: از مجموع چهار بلوک واحدهای بلوک های A B C مورد نظر به طور کامل واگذار شده و تنها تعداد اندکی از واحدهای بلوک D باقی مانده است که تاکنون از ۲۸۸ واحد موجود بیش از ۹۸ درصد واحدها به فروش رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: این تعداد با توجه به وضعیت رکود مسکن در سال های اخیر تعداد قابل قبول می باشد؛ از سوی دیگر واحدهای تجاری این مجموعه نیز در مرحله بهره‌ برداری است و بر اساس برنامه های صورت گرفته قبل از پایان سال شمسی آماده خدمت رسانی خواهد بود.

مدیر عامل شرکت گفت: با توجه به همه این موارد و به طور کلی چشم‌ انداز کوتاه مدت اقتصاد ایران از منظر تیم کارشناسی شرکت با ویژگی های از قبیل رشد اقتصادی ملایم ، افزایش تدریجی تورم و رونق بازار دارایی‌ ها متناسب با کاهش نرخ سود بانکی خواهد بود،لذا انتظار برای رونق بازار سهام و همچنین رشد تدریجی نرخ ارز و بازار املاک وجود دارد.

او گفت: متناسب با این چشم انداز و با توجه به دستیابی شرکت به منابع مالی ناشی از فروش سهام ایرالکو و پروژه کوهسار این منابع در سرمایه گذاری های مولد در بازار سهام به کار گرفته شده و به امید خدا آثار مثبت آن در سودآوری سال جاری مشخص می شود.

وی در خصوص برنامه افزایش سرمایه این شرکت گفت:" وتوصا" برای سال ۹۷ و در مجمع آینده در خصوص افزایش سرمایه تصمیم گیری خواهد کرد. همچنین شرکت برای منابع به دست آمده از فروش ایرالکو و کوهسار برنامه دارد که وارد سرمایه گذاری های جدید بشود.

انتخاب اعضای هیات مدیره

رامین ربیعی رئیس هیات مدیره سرمایه گذاری توسعه صنعتی هم در این مجمع در پاسخ به پرسش های سهامداران در خصوص کاهش قیمت سهام گفت: اگر قیمت سهام افت داشته به دلیل افزایش سرمایه های متعدد شرکت بوده است و تعداد سهام افزایش داشته است.

اتفاق دیگری که در مجمع شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعتی رخ داد انتخاب اعضای هیات مدیره بود که سهام عدالت ، سرمایه گذاری استان آذربایجان شرقی و غربی ،شرکت دانا تجارت آرتا ، شرکت پرشیا جاوید پویا و شرکت سرمایه گذاری پارس پلیکان فیروزه به عنوان هیات مدیره جدید پرجمعیت ترین شرکت بورس انتخاب شدند.

گفتنی است، همچنین تغییر اساسنامه شرکت ( از سرمایه گذاری به هلدینگ ) وارد فاز جدی قرار گرفت.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24