Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

راهکار سهامدار عمده برای تشویق سهامداران خرد برای شرکت در افزایش سرمایه ...

تقسیم سود شیرین در مجمع ۴ ساعته سرمایه گذاری نیرو

بورس24 : تقسیم سود ۲۵ تومانی در مجمع سرمایه گذاری نیرو با تشویق سهامداران روبرو شد، مجمع قبلی سرمایه گذاری نیرو که با حواشی بسیاری روبرو بود امروز با توجه به عملکرد سهامدار عمده جدید و پروژه های در دست اجرای این مجموعه با رضایت سهامداران پایان یافت.

به گزارش خبرنگار بورس24 ، مجمع عادی بطور سالانه شرکت سرمایه گذاری نیرو با حضور بیش از ۵۰ درصد از سهامداران با پخش فیلمی از عملکرد این مجموعه شروع شد.

یکی از سرمایه گذاری های اخیر این مجموعه شرکت توسعه مدیریت نیروگاهی ایرسا است که بیش از ۷۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری با ورود شرکت سرمایه گذاری ایران در خصوص خرید ایرسا عملیاتی شده است.

شرکت توسعه مدیریت نیروگاهی ایرسا دارای شرکت های زیر مجموعه ای از جمله: شرکت انرژی گستر جم دارای دو نیروگاه که در برنامه دارد ظرفیت نهایی نیروگاه ها را به ۸۵۰ و ۱۰۰۰ مگاوات برساند.

شرکت توسعه انرژی شمال و جنوب که مسئولیت احداث و بهره برداری از نیروگاه ۱۰۰۰ مگاواتی آریان ۲ را دارد. شرکت های توربین بادی آبان و توسعه انرژی غرب نیز از زیر مجموعه شرکت ایرسا است.

شرکت صادرات نیرو خلیج فارس کیش از دیگر شرکت های تابعه سرمایه گذاری نیرو است این شرکت علاوه بر انجام فعالیت های بازرگانی در زمینه خرید و فروش سهام نیز فعال است.

سرمایه گذاری نیرو در برنامه دارد تا در افق ۱۰ ساله به تولید ۱۰ هزار مگاوات برق دست یابد سالانه ۵۰۰ مگاوات ساعت و همچنین افزایش سرمایه مجموعه از مبلغ ۴۰ میلیارد تومان به ۷۰۰ میلیارد تومان، ورود به نیروگاه های تجدید پذیر بادی، تولید برق از طریق تکنولوژی های نوظهور (زباله) در دستور کار مجموعه است.

پس از قرائت گزارش حسابرس علیرضا معبودی رییس مجمع سایر بندهای مجمع عادی را پیشبرد و نهایتا به ازای هر سهم ۲۵ تومان سود نقدی تقسیم شد.

مجمع دوم این شرکت به منظور افزایش سرمایه نیز برگزار شد و شرکت به جهت تسویه دیون ناشی از سرمایه گذاری ها، اصلاح ساختار مالی، تهیه و تامین منابع مالی مورد نیاز برای تکمیل طرح ها و فراهم شدن افزایش سرمایه شرکت های سرمایه پذیر.

شرکت طی دو مرحله در دو سال مجموعا ۸۱۹ درصد افزایش سرمایه از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی نهایی خواهد شد.

سهامدار عمده برای تشویق سهامداران خرد برای شرکت در افزایش سرمایه اقدام به ارائه تسهیلات قرض الحسنه به میزان ۵۰ درصد سرمایه مورد نیاز شرکت در افزایش سرمایه تا سقف ۷۰۰ هزار تومان با وثیقه کردن سهام سهامداران و بدون اخذ حق رای سهام می کند.

بر اساس تصویب مجمع سرمایه شرکت در گام اول از ۴۰ میلیارد تومان به ۳۲۰ میلیارد تومان معادل ۷۰۰ درصد و در گام بعدی از ۳۲۰ میلیارد تومان به ۷۰۰ میلیارد تومان معادل ۱۱۹ درصد عملیاتی خواهد شد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24