Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

عرضه کالاها در بورس های کالایی یکی از مهم‌ترین روش‌هایی است که در دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد و این شیوه در کشور ما نیز به دلیل ثمرات اقتصادی که دارد در بخش کشاورزی هم سرعت گرفته است.

نماینده مردم نیشابور در مجلس مطرح کرد: عرضه گندم و زعفران در بورس کالا به نفع تولید و کشاورز است

به گزارش بورس24 ؛ حمید گرمابی، نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی به عرضه گندم در بورس کالا اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه عرضه گندم در بورس کالا از سال گذشته به صورت پایلوت انجام شد، انتظار می‌رود ضعف آن شناسایی شده و شاهد موفقیت کامل عرضه مجدد این محصول در بورس کالا باشیم.

وی افزود: نباید فراموش کنیم که گندم کالایی استراتژیک است و عرضه آن با قیمت مناسب در بورس کالای کشاورزی می‌تواند به نفع دولت و مردم باشد.

نماینده مردم نیشابور با بیان اینکه گندم در بورس کالا باید با کیفیت‌های مشخص عرضه شود، تصریح کرد: خرید و فروش گندم با کیفیت های مختلف اما با قیمت یکسان نمی تواند خیلی کارآمد باشد از این رو باید با ورود گندم به بورس کالا، به نسبت کیفیت گندم‌ها، قیمت مناسب برای آنها در نظر گرفته شود.

به گفته وی یکی از نکاتی که در خصوص عرضه گندم در بورس کالا باید مورد توجه قرار گیرد، سیلوهای نگهداری گندم است که نمونه‌های آن باید برای خریداران ارسال شود تا کیفیت گندم مشخص گردد.

وی با اشاره به وضعیت نگهداری گندم بیان کرد: یکی دیگر از نکات قابل توجه،ظرفیت سیلوهای ذخیره‌سازی است که در همین راستا شرکت غله و خدمات بازرگانی باید مراقبت‌های لازم را داشته باشد تا نگهداری گندم در شرایط مناسب انجام شود.

لزوم حمایت جدی از عرضه زعفران در بورس

گرمابی با اشاره به عرضه زعفران در بورس کالا هم گفت: زعفران هم از جمله محصولاتی است که می‌تواند در بورس کالا عرضه موفقی داشته باشد. در سال جاری برای نخستین بار در شهرستان نیشابور زعفران به شیوه خرید تضمینی خریداری شد که اثر مثبتی بر کشاورزان گذاشت و ۵۰۰ هزار تومان برای کشاورزان افزایش قیمت داشت و کشاورزان در مجموع از این نحوه خرید راضی بودند که البته نگرانی دریافت وجوه، کماکان وجود داشت.

وی افزود: زعفران کالایی است که می‌تواند در بورس ارائه شود و با توجه به ارزش بالایی که دارد، با قیمتی واقعی و با رسیدن سود اصلی به زعفرانکار معامله شود.

گرمابی با اشاره به وضعیت زعفران صادراتی گفت: متأسفانه زعفران صادراتی ما به صورت فله است که به کشورهایی مانند اسپانیا ارسال و در آنجا بسته‌بندی می‌گردد و نامی از ایران برده نمی‌شود که این مشکل هم در صورت حمایتی جدی و عملی از عرضه زعفران در بورس کالا، مرتفع و از حضور واسطه‌ها کاسته خواهد شد.

نماینده مردم نیشابور در پایان خاطرنشان کرد: معامله در بورس کالا با وجود اقتصاد تقریبا غیرشفاف کشور، با حداکثر شفافیت انجام می شود و در حقیقت همه این امکان را دارند که از این مزیت بورس استفاده کنند.

منبع:ایانا

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24