Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

علی عباس کریمی معاون پشتیبانی و توسعه شرکت بورس تهران در خصوص آخرین وضعیت توقف نماد این شرکت به خبرنگار بورس ٢۴ گفت: بالاخره وقتی تغییر مستمری در یک دوره ای در قیمت یک نماد شرکت ایجاد می شود. احتمال داده می شود که اطلاعاتی داخل شرکت وجود داشته باشد و به این دلیل موجب افزایش تقاضا و افزایش قیمت شده است...

«بورس» بر می گردد...

بورس24 : طی روز های اخیر اصلاح مهم دیگری مربوط به دستورالعمل نحوه انجام معاملات در بورس اوراق بهادار تهران در خصوص نوسان قیمت سهام اتفاق افتاد که سهامداران را نگران کرد ، چرا که طبق این دستور العمل جدید، اگر قیمت پایانی سهم طی 5 روز معاملاتی متوالی در دامنه عادی نوسان قیمت، بیش از 20 درصد افزایش یا کاهش داشته باشد، بورس موظف است در اولین زمان ممکن از لحاظ فنی نماد معاملاتی را متوقف و از ناشر درخواست ارائه اطلاعیه شفاف سازی درخصوص علت نوسان قیمت سهم نماید. نماد متوقف شده در روز معاملاتی بعد با محدودیت دامنه نوسان بازگشایی خواهد شد.

به نظر می رسد اگر این موضوع جریان معاملات سهام را با اخلال همراه نکند و شرکت ها پس از افشای اطلاعات بازگشایی شوند مشکلی نخواهیم داشت؛ اما اگر هر روز شاهد توقف چندین شرکت باشیم و این که بازار بورس طی روز های آینده در گیر باز و بسته شدن شرکت های زیادی باشد کمی نگران کننده است.

وحید روشن قلب رئیس اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص توقف نماد شرکت بورس تهران به خبرنگار بورس24 گفت: هر لحظه ای که سهم شرکتی 20درصد رشد نماید؛ نماد شرکت متوقف خواهد شد و از شرکت درخواست می شود اطلاعاتی که در مورد وضعیت سهام شرکت است را اعلام کند تا مشخص شود برای این شرکت اتفاقی رخ داده یا خیر؟

وی گفت: اگر در روز جاری و حتی در حین ساعت معاملات نماد شرکت بورس هم به رشد 20درصدی خود برسد این شرکت برای ارائه اطلاعات متوقف می شود.

به گفته وی، طبق دستور العمل جدید سازمان بورس اختیار این بخش از کار به خود بورس ها داده شده است و بورس ها پس از توقف نماد شرکت های خود را بررسی کرده و اطلاعات می گیرند. در مورد شرکت بورس و شرکت های پذیرفته شده در بورس، خود اداره نظارت بر ناشران شرکت بورس مسئولیت انجام این کار و بررسی اطلاعات را برعهده گرفته است.

روشن قلب گفت: در مورد فرابورس هم همینطور ، شرکت فرابورس ایران مسئول بررسی در این مورد است و شرکت های زیر مجموعه را نیز بررسی خواهد کرد. سازمان هم مسئولیت نظارتی خود را انجام می دهد و مشکلی هم نخواهیم داشت.

این مقام مسئول در سازمان بورس گفت: به هر حال اگر اتفاق خاصی رخ داده باشد، شرکت باید اطلاعات با اهمیت خود را افشا کند در غیر این صورت شرکت بر نبود اطلاعات با اهمیت صحه می گذارد.

وی ادامه داد: این نکته حائز اهمیت است که همه این اطلاعات در سامانه کدال افشا می شود، حتی اگر شرکت پاسخی ارسال نکند باز هم این موضوع افشا می شود تا بازگشایی نماد به تاخیر نیفتد.

روشن قلب در خصوص زمان بازگشایی نماد شرکت بورس گفت: با توجه به ارائه شفاف سازی نماد «بورس» امروز احتمالا بازگشایی می گردد.

چرا همه طرفدار «شرکت بورس» شدند؟؟

علی عباس کریمی معاون پشتیبانی و توسعه شرکت بورس تهران در خصوص آخرین وضعیت توقف نماد این شرکت به خبرنگار بورس24 گفت: بالاخره وقتی تغییر مستمری در یک دوره ای در قیمت یک نماد شرکت ایجاد می شود. احتمال داده می شود که اطلاعاتی داخل شرکت وجود داشته باشد و به این دلیل موجب افزایش تقاضا و افزایش قیمت شده است.

وی گفت: دستور العمل جدید سازمان، قطعا یک کار منطقی است که نماد برای مدت کوتاه یک روزه متوقف شود و شرکت اطلاع رسانی لازم را انجام دهد تا در مورد اتفاقات مهم شرکت افشای اطلاعات انجام دهد.

کریمی گفت: من این دستورالعمل را به عنوان یک مشکل تلقی نمی کنم و به نظر می رسد که جنبه اطلاع رسانی داشته باشد.این حق همه سهامداران شرکت و سرمایه گذاران بازار است که از وضعیت سهام خود مطلع شوند و شرکت وظیفه دارد در این خصوص اطلاع رسانی نماید. این اطلاع رسانی جز ضروریات بازار است و قطعا جنبه شفافیت دارد.

وی در خصوص شرکت بورس گفت: ما همه موارد را در پیش بینی ابتدای دوره اشاره کرده ایم و موضوع با اهمیت دیگری وجود ندارد؛ البته همه موارد را افشا خواهیم کرد و امروز نماد شرکت بازگشایی می شود.

کریمی در خصوص احتمال تعدیل مثبت شرکت افزود: بحث تعدیلی نداریم و همه موارد طبق بودجه پیش می رود و طبق برنامه عمل کرده ایم . دلیل اصلی رشد قیمت روند مثبت بازار است با توجه به این که بحث قابل توجهی از درآمدهای شرکت از محل کارمزدها است جو عمومی بازار به سمت این شرکت مثبت شده است و البته ساختمان شرکت هم که بزودی افتتاح می گردد و دارای ارزش بالایی نسبت به قیمت تمام شده است در توجه اهالی بازار سهام به سهام «بورس» اثرگذار بوده است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • مجید ابراهیمیان
    مجید ابراهیمیان

    ازفروش زمین غبشهر خبری دارید؟

    6 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24