Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

مجمع عمومی عادی سالانه سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران روز شنبه برگزار می شود.رضا مرادی مدیرعامل وتوصا در آستانه برگزاری مجمع این شرکت در گفت و گو با بورس ٢۴ از فروش موفق پروژه کوهسار و ایرالکو خبرداده و شایعه برنامه خرید سهام مدیریتی «وتوسم» را هم تائید کرده است.تبدیل شدن به هلدینگ مالی یکی دیگر از خبرهای مهم این مقام اجرایی در وتوصا برای سهامداران است...

شفاف سازی مدیرعامل «وتوصا» در آستانه مجمع

بورس24 : شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران، پرجمعیت ترین شرکت بورس به عنوان یکی از شرکت های سرمایه گذاری که برنامه های توسعه ای زیادی را در سال مالی 97 خود پیگیری می کند، شنبه آینده مجمع عادی سالانه برگزار خواهد کرد. این شرکت در سال مالی جدید برنامه تبدیل شدن به هلدینگ را دنبال می کند و در جستجوی خرید یک شرکت سرمایه گذاری خوب به منظور پیشبرد اهداف خود است، این شرکت در راستای رسیدن به هدف خود اقدامات خوبی را در راستای فروش برخی دارایی ها از جمله پروژه کوهسار و سهام ایرالکو را عملیاتی کرده است.

پروژه 132 میلیاردتومانی کوهسار فروخته شد....

رضا مرادی مدیر عامل «وتوصا» در خصوص اقدامات صورت گرفته در سال مالی 96 و برنامه های این شرکت در سال مالی 97 به بورس24 گفت: یکی از اقداماتی که شرکت در سل مالی 96 عملیاتی کرد برنامه تجهیز منابع و تامین نقدینگی بود، بنا بر همین برنامه شرکت اقدامات لازم را صورت داد و تمام واحدهای پروژه کوهسار خود که تنها پروژه ساختمانی شرکت بود به جز دو سه واحد را تماما به فروش رساند.

وی ادامه داد:پروژه کوهسار تنها پروژه ساختمانی گروه بوده و هدف از انجام آن ساخت واحد های مسکونی برای قشر میان درآمدی بوده است ، این پروژه از زمان آغاز تا زمانی که اولین ساکن در آنجا مستقر شد 27 ماه طول کشید و در زمان مقرر پایان یافت.

بالاترین مقام اجرایی در سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران گفت:ما در پروژه کوهسار از زمان ساخت پروژه پیش فروش داشتیم همانطور که می دانید در 4 سال گذشته صنعت ساختمان با رکود روبرو بود اما خوشبختانه توانستیم به جز دو سه واحد تمام واحد های پروژه کوهسار را به فروش برسانیم و استقبال خوبی برای خرید واحد ها داشتیم. از فروش این واحد ها 132میلیارد تومان نقدینگی وارد شرکت خواهد شد که پس از نقد شدن تمام چک های مشتریان این مهم عملیاتی می شود.

فروش ایرالکو 70میلیارد تومان سود برای شرکت داشت...

وی ادامه داد: با توجه به اهدافی که در بالا نیز توضیح داده شد یعنی تجهیز دارایی  و تبدیل آن به نقدینگی و دارایی هایی مولد علاوه بر فروش پروژه کوهسار فروش سهام ایرالکو هم در برنامه قرار گرفت.

مرادی در مورد فروش سهام ایرالکو گفت: در دو مرحله فروش بلوک ایرالکو را آگهی کردیم و در هر دو بار خریداران که بار اول 5 خریدار و بار دوم 3 خریدار بودند، هیچ یک احراز صلاحیت نشدند. در کنار مجموعه «وتوصا» دو مرتبه سرمایه گذاری مهراقتصاد مزایده برگزار کرد و دو مرتبه نیز صندوق بازنشستگی فولاد و در مجموع 6 مرحله در سال جاری مزایده برگزار شد. در واقع سرمایه گذاری توسعه صنعتی ، مهر اقتصاد و صندوق بازنشستگی فولاد هر یک دو مرتبه آگهی فروش ایرالکو را دادند اما نتیجه ای نداشت. این امر منجر شد تا اقدام به عرضه خرد بلوک ایرالکو کردیم که بخش عمده این بلوک به فروش رفته و متوسط فروش تقریبا بالای 150 تومان بود.

خرید جدید «وتوصا» 10 درصد سود برای سهامداران داشت...

مدیر عامل «وتوصا» در ادامه در خصوص سرمایه گذاری های صورت گرفته توسط مجموعه گفت:در سال مالی گذشته خرید شرکت توسعه صنایع معدنی امید از بانک سپه را به ارزش 141 میلیارد تومان عملیاتی کردیم که 35 درصد از آن به صورت نقد و مابقی به صورت اقساط است.در حال حاضر NAV این شرکت حدود 10 درصد رشد داشته است و با توجه به این که مابقی اقساط این خرید بدون بهره است عملا این 10 درصد رشد در NAV ،سودی است که عاید سهامداران خواهد بود.

شرکت در سال مالی 96 حدود 20 میلیارد تومان محقق کرده است...

وی در خصوص برنامه هیئت مدیره برای تقسیم سود هم گفت: درباره این مورد در پیش مجمع با سهامداران عمده در تمام موارد صحبت هایی خواهد شد و تقسیم سود در اختیار مجمع است اما در سال مالی 96 بر اساس اعلامی که صورت گرفته است  106 ریال به ازای هر سهم سود شناسایی شده که حدود 20 میلیارد تومان می شود با توجه به این که سال مالی 96 برنامه شرکت بیشتر تجهیز منابع بود و فروش دو دارایی بزرگ شرکت عملیاتی شد در نتیجه اثر این دو اتفاق مهم در سودآوری برای سهامداران در سال مالی جاری بیشتر دیده خواهد شد.

«وتوصا» هلدینگ مالی می شود ...

این مقام اجرایی در مورد برنامه های آتی سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران گفت: برای سال مالی فعلی در حال تبدیل شدن به هلدینگ هستیم و خوشبختانه مجوز های لازم اخذ شده و اگر تغییر اساسنامه روز شنبه رای بیاورد این شرکت به هلدینگ تبدیل خواهد شد. با توجه به  این مورد برنامه تحصیل بلوک های مدیریتی به خصوص در صنعت مالی و نیم نگاهی به شرکت های دانش بنیان را داریم که قبلا هم اقداماتی در این راستا انجام داده بودیم.

ملک جردن را دادیم ، «جامی» را خریدیم...

مرادی درباره علت ورود شرکت به سرمایه گذاری جامی نیز گفت: «جامی» از سرمایه گذاری هایی است که در سال های مالی گذشته انجام شده است. مجموعه ملکی در خیابان آفریقا داشت و این ملک تبدیل به یک شرکت سرمایه گذاری شد که نقدشوندگی بیشتری دارد و در سال مالی 95 عملیاتی شده است، ضمن آن که بیش از 100 میلیارد ریال هم سود خالص از بابت این معامله در حساب های گروه شناسایی شده است.  

مذاکره برای خرید شرکت های سرمایه گذاری در دستور کار است، « وتوسم» هم در لیست است؟

وی در خصوص شایعاتی مبنی بر خرید «وتوسم» توسط «وتوصا» گفت: شرکت برنامه خرید بلوک های مدیریتی فعال در حوزه مالی را در دستور کار دارد و با چند بانک مذاکراتی داشتیم و امیدواریم در ماه های باقیمانده سال 96 بتوانیم یکی از این مذاکرات را به نتیجه برسانیم و  با استفاده موثر از منابع خود، کنترل یک شرکت سرمایه گذاری با پرتفولیوی خوب را در اختیار بگیریم. در خصوص «وتوسم» مذاکراتی انجام داده ایم و در حال مذاکره هستیم. امیدوارم تا پایان سال خبرهای خوبی را به سهامداران بدهیم که یک شرکت سرمایه گذاری ارزشمند را با شرایط مناسب و چشم انداز سودآوری مناسب به جمع گروه اضافه کرده ایم.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24