Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سخنانی گفت: ما نیازمند تحرک در اقتصاد فضا هستیم؛ چرا که...

رییس سازمان فضایی ایران: به تحرک در اقتصاد فضا نیازمندیم!

بورس24 : رییس سازمان فضایی ایران با بیان این که هم‌اکنون از نظر رتبه علمی در منطقه جایگاه نخست و در دنیا جایگاه یازدهم را تصاحب کرده‌ایم، گفت: پرتاب ماهواره در حوزه اقتدار فضایی عملکرد بسیار خوبی بود، لیکن درحال حاضر در حوزه اقتصاد فضایی نیازمند تحول هستیم.

مرتضی براریبا بیان اینکه در برنامه 10 ساله اول سازمان فضایی ایران که از سال 1385 آغاز شد، نیروی انسانی متخصص و ارزشمندی تربیت شد، افزود: ایران نهمین کشوری بود که توانست در دنیا ماهواره به فضا پرتاب کند که این مهم در 10 ساله نخست فعالیت‌های سازمان فضایی اتفاق افتاد و نشانگر اقتدار بود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: اینک در برنامه 10 سال دوم نیازمند تحرک در اقتصاد فضا هستیم؛ چراکه اقتدار و اقتصاد دو بال صنعت فناوری فضایی است.

براری با بیان اینکه علیرغم رشد خوبی که در حوزه فضایی کسب کردیم، اما نتوانستیم توانمندی ماهواره‌ای را تثبیت کنید، اظهار کرد: یعنی توانستیم ماهواره‌های تحقیقاتی را طراحی، تولید و پرتاب کنیم و در مدار قرار دهیم، اما نتوانستیم از کاربری‌های آن استفاده کنیم.

رییس سازمان فضایی با اشاره به اینکه در حوزه تربیت نیروی انسانی متخصص نیز موفق بوده‌ایم، تصریح کرد: امروز در حوزه تولیدات علمی در منطقه رتبه اول را دارا هستیم، لیکن در حوزه کاربردی‌های فناوری فضایی نیازمند تحول و تجدید نظر هستیم؛ چراکه حوزه فضا نیز می‌تواند در ایجاد اشتغال نقش موثری داشته باشد.

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه واگذاری امور تصدی‌گری در این حوزه در دستور کار قرار گرفته است، خاطر نشان کرد: سرمایه بخش خصوصی را می‌توان در حوزه فضا به کار گرفت و اشتغال ایجاد کرد.

وی ادامه داد: نباید بازار خدمات فضایی را در اختیار کشورهای دیگر قرار دهیم، قطعا جوانان توانمند ایرانی می‌توانند در این حوزه نیز بسیار خوب عمل کنند و هماهنگونه که در حوزه ICT استارت آپ‌های موفقی ایجاد شده‌اند، در حوزه کاربردهای فناوری فضایی نیز استارت آپ‌ها می‌توانند شکل بگیرند و رشد کنند.

منبع: ایسنا

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24