Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مدیر مالی و اقتصادی : با دست پر به فرابورس می آئیم.صندوق بازارگردانی می زنیم.در ٩ ماهه ٧٠ درصد بودجه را پوشش داده ایم... موسس تبرک : ٣٠٠٠ تن گوجه فرنگی مصرف می کنیم.۴٠٠٠ هکتار زمین داریم.برند ما محبوب و شناخته شده است...

تبرک معارفه شد

جلسه معارفه گروه کارخانجات تبرک با حضور اهالی بازار سرمایه و مسئولین شرکت عصر روز چهارشنبه در تهران برگزار شد.

به گزارش بورس24 ، در ابتدای این جلسه بوستانی سهامدار عمده و موسس گروه تبرک گفت: چند شرکت تولیدی واحدهای زیر مجموعه تبرک را تشکیل می دهند، روزانه ۳۰۰۰ تن گوجه فرنگی در بخش تولیدی ما مصرف می شود که رتبه اول خاورمیانه را دارد.همچنین جهت عرضه کالاهای تولیدی ۷۰ پروانه ساخت و محصول دارای استاندارد در این مجموعه وجود دارد.

وی ادامه داد: این مجموعه ۴۰۰۰ هکتار زمین دارد. ما در مجموعه تبرک در نظر داریم از تصمیم گیری جمعی به جای فردی استفاده کنیم.ما به دنبال جذب بازارهای منطقه برای صادرات هستیم .ما می خواهیم که برند تبرک برندی جهانی در منطقه شود .

موسس تبرک در ادامه در خصوص قرارداد با آستان قدس گفت: ما سالانه برخی مازاد ظرفیتمان را از طریق قرارداد با مزرعه های آستان قدس تامین می کنیم.

وی گفت: تولید و بسته بندی زعفران نیز از اهداف ما به حساب می آید. گروه تبرک در نظر دارد تا با عرضه در فرابورس خود را یک برند جهانی کند.

پوشش 70 درصدی در 9 ماه

در ادامه رضا اسدی مدیر مالی و اقتصادی هلدینگ تبرک در جمع فعالان بازار سرمایه گفت: شرکت گروه کارخانجات تبرک با سرمایه ۲۲۳۱۵۰۴ میلیون ریال با زیر مجموعه های زیادی فعالیت می کند.شرکت در نظر دارد تا بهترین پوشش بودجه ای را داشته باشد. ما در ۶ ماهه توانسته ایم حدود ۴۸ درصد پوشش داشته باشیم و در حال حاضر حدود ۷۰ درصد از آن محقق شده است.

این مقام مسئول در خصوص استفاده از شکر در تولید محصولات تبرک گفت:در نظر داریم تا از گلوکز به جای شکر در محصولات استفاده کنیم که مسلما بهای تمام شده را کاهش و سودآوری را افزایش خواهد داد.گروه تبرک در راستای کسب سهم مناسب از بازار صنایع غذایی و تعالی برند تبرک اقدام به خرید یا تاسیس و توسعه شرکت های فعال در حوزه کشاورزی فرآوری، تولید و بسته بندی انواع محصولات غذایی نموده است به طوری که در حال حاضر شرکت های تابعه گروه تبرک شامل شرکت کشت و صنعت شهداب ناب خراسان (سهامی عام)، شرکت کشت و صنعت بهاران گلبهار خراسان (سهامی عام)، شرکت نوش پونه مشهد (سهامی عام)، شرکت طلای سفید تبرک (سهامی خاص)، شرکت بهینا (سهامی خاص)، شرکت اخشان اخلمد (سهامی خاص)، شرکت مبین نگار بهناز (سهامی خاص)، شرکت فرآورده های غذایی خوشمزه (سهامی خاص) و شرکت مهرانه خراسان (سهامی خاص) است.

وی ادامه داد: این شرکت با سرمایه بالغ بر 2231 میلیارد ریال است، حدود 88 درصد از سهام این شرکت متعلق به شرکت توسعه صنعت و عمران تبرک خاورمیانه بوده و مابقی سهام در مالکیت اشخاص حقیقی است. موضوع فعالیت گروه تبرک شامل تولید انواع محصولات کشاورزی، دامی و غذایی توسط کارخانجات وابسته به شرکت و مجتمع های کشاورزی و خرید و فروش محصولات غذایی و پروتئینی و کشاورزی، تولید و خرید و فروش انواع فرآورده های لبنی پاستوریزه و خرید و فروش انواع میوه و سبزیجات، بسته بندی و تولید انواع محصولات تبدیلی و... است.

چه شرکت هایی در دل تبرک هستند؟

اسدی درباره اهداف و استراتژی های گروه صنعتی تبرک بیان داشت: اهداف این گروه شامل اقدام به ایجاد فرصت های اشتغال، بکارگیری بخشی از استعدادهای بالقوه استان خراسان در زمینه های کشاورزی، امکانات واحدهای تولید کننده مواد اولیه و بسته بندی، ناوگان حمل و نقل و توانمندی های بازرگانی است.ضمن این که ظرفیت روزانه این مجموعه جذب روزانه 3000 تن گوجه فرنگی است. در حال حاضر گروه کارخانجات صنعتی تبرک عهده دار بخش وسیعی از فعالیت ها در قالب شرکت هایی همچون شهداب ناب خراسان، شرکت کشت و صنعت بهاران گلبهار خراسان، شرکت نوش پونه مشهد، شرکت طلای سفید تبرک، شرکت فرآورده های غذایی خوشمزه خراسان، شرکت مهرانه خراسان، شرکت بهینا و شرکت مبین نگار بهناز می باشد.

وی بیان داشت: لازم به ذکر است شرکت به طور مستمر جهت سرمایه گذاری و توسعه در شرکت ها و کارخانجات مذکور اقدام کرده که این فعالیت ها شامل اقدام به سرمایه گذاری، توسعه و خرید کارخانجات هم جوار در زمینه تولید سس مایونز در سال 1380، توسعه و تولید آبمیوه پاکتی و قوطی و چای طی سال های 1383 و 1384، اقدام به توسعه شرکت شهداب ناب خراسان در سال 1384با خرید ماشین آلات جدید از کشور ایتالیا در زمینه تولید رب گوجه فرنگی و افزایش مصرف گوجه فرنگی به 1500 تن، اقدام به خرید واحد صنعتی بهاران گلبهار خراسان با ظرفیت 200 تن مصرف گوجه فرنگی در شبانه روز در سال 1386، خرید واحد روغن کشی و پنبه پاک کنی در سال 1386، توسعه واحد صنعتی بهاران گلبهار خراسان در سال 1390از یک واحد صنعتی کوچک به واحد صنعتی بزرگ با تجهیز ماشین آلات روز اروپا از شرکت روسی کاتلی ایتالیا در زمینه تولید رب گوجه فرنگی با ظرفیت مصرف روزانه 1500 تن در شبانه روز و خرید ماشین آلات تولید انواع کنسرو گوشتی و غیرگوشتی و انواع مربا، توسعه واحد پنبه پاک کنی با خریداری ماشین آلات تولید صنایع سلولزی (دستمال کاغذی و...) که با این اقلام سبد کالایی تولید تبرک در صنایع غذایی و سلولزی تکمیل گردد. توسعه شرکت نوش پونه با خرید و نصب و راه اندازی ماشین آلات خط کامل روغن خوراکی از شرکت آلفالاوا و خرید ماشین آلات کیک و کلوچه در سطح گسترده است.

وی تصریح کرد: این هلدینگ ماموریتی شامل افزایش محبوبیت برند تبرک جهت دستیابی به بازارها، توسعه کمی و کیفی محصولات گروه، افزایش سهم از بازارهای داخلی و صادراتی و گسترش آن، توسعه و تقویت زنجیره تامین کالاها و محصولات در گروه و ایجاد انگیزه و تعالی نیروی انسانی و توسعه اقتصادی در جامعه دارد. استراتژی تبرک نیز توسعه و ارتقای وضعیت موجود و ورود به بازار سرمایه(بورس) است.

تولید ما سه برابر می شود!

مدیر مالی و اقتصادی تبرک با اشاره به طرح های توسعه ای شرکت عنوان کرد: طرح های توسعه ای این شرکت و کارخانجات تابعه شامل اجرای طرح و توسعه ماشین آلات خط تولید کیک و کلوچه و شکلات، سرمایه گذاری در افزایش ظرفیت تولید خط روغن، سرمایه گذاری جهت تنوع محصولات با هدف صادرات در شرکت های تابعه، خرید زمین جهت اصلاح نوع گوجه فرنگی و توسعه سطح زیر کشت با هدف افزایش ظرفیت تولید رب گوجه فرنگی به سه برابر ظرفیت فعلی است ضمن اینکه سایر طرح ها نیز در دست بررسی می باشد.

وی با اشاره به هدف عرضه در فرابورس بیان داشت: این تامین مالی منجر به اجرای طرح های توسعه ای شرکت، تکمیل زنجیره ارزش افزوده در گروه، اجرای فعالیت جدید اقتصادی، بهره مندی از معافیت مالیاتی شرکت های پذیرفته شده، شفافیت و اعتبار قیمت سهام به واسطه مبادله، اطلاع رسانی هماهنگ و عادلانه به سرمایه گذاران، ارزیابی مناسب تر از عملکرد مدیریت شرکت، ارتقاء سیستم های اطلاعات حسابداری و کنترل های داخلی شرکت به تبع استقرار نظام راهبری شرکتی، استفاده از معیاری مناسب جهت مقایسه شرکت با سایر شرکت ها در صنعت مشابه و نیز در مقایسه با وضعیت کل صنایع در بین شرکت های پذیرفته شده در بورس و فرابورس، بهبود ساختار مالی و اقتصادی شرکت در نتیجه رعایت الزامات پذیرش اوراق بهادار، بهره گیری از امکان وثیقه گذاری سهام و سهولت تامین مالی از سامانه بانکی در مقایسه با شرکت های غیربورسی، معرفی شرکت و محصولات به طیف وسیعی از اقشار جامعه و افزایش اعتبار شرکت خواهد بود.

سیاست تقسیم سود؟

وی گفت: سیاست تقسیم سود شرکت تقسیم به میزان ۷۰ درصد است. تاکنون با همکاری شرکت در فرابورس شرکت شهداب ناب خراسان به عنوان یکی از شرکت های زیرمجموعه گروه تبرک در بازار دوم فرابورس پذیرفته و سهام آن عرضه شده است و همچنین گروه کارخانجات صنعتی تبرک به عنوان نهادهای مالی در فرابورس پذیرفته شده است. گروه با توجه به حفظ درصد حاکمیت خود تا میزان 70 درصد نسبت به افزایش سرمایه و جذب تامین مالی انجام شده در خود شرکت ها برای سرمایه گذاری در دو جهت اساسی اجرای طرح های توسعه شرکت های تابعه و اجرای طرح های جدید برنامه ریزی کرده است. یعنی از طریق راه های مذکور جهت تامین مالی، موجبات ایجاد فعالیت های سودآور و اشتغال زا و ارائه خدمات جدید در مشهد و همچنین ارزش افزوده جدید برای مجموعه نیز فراهم می گردد.

بازارگردانی هم می کنیم

وی خبر داد: گروه کارخانجات تبرک اقدام به تاسیس صندوق بازارگردانی خواهد کرد که تمامی زیر مجموعه ها را پوشش خواهد داد.اسدی در پاسخ به سوال حاضرین در خصوص مطالبات شهداب از بهاران گلبهار گفت: این مطالبات ۳ ساله پرداخت خواهد شد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24