Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

انجمن زغال سنگ ایران فردا قرار است با حضور وزیر صنایع و معادن درباره نرخ گذاری زغال سنگ در کشور تصمیم گیری کنند. سال هاست که در کشور ما تولیدکنندگان زغال سنگ محصولات خود را طبق نظر سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) می فروشند. به این صورت که ایمیدرو قیمتی را تعیین می کند و چنانچه ذوب آهن به عنوان اصلی ترین مصرف کننده زغال سنگ با قیمت مشخص شده موافقت حاصل کرد قیمت توافقی به تولیدکنندگان زغال سنگ اعلام می شود...

فردا ؛ تعیین تکلیف قیمت زغال سنگ!

بورس24 : انجمن زغال سنگ ایران فردا قرار است با حضور وزیر صنایع و معادن درباره نرخ گذاری زغال سنگ در کشور تصمیم گیری کنند. سال هاست که در کشور ما تولیدکنندگان زغال سنگ محصولات خود را طبق نظر سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) می فروشند. به این صورت که ایمیدرو قیمتی را تعیین می کند و چنانچه ذوب آهن به عنوان اصلی ترین مصرف کننده زغال سنگ با قیمت مشخص شده موافقت حاصل کرد قیمت توافقی به تولیدکنندگان زغال سنگ اعلام می شود.

اما در ماه های اخیر بالاخره صنعت زغال سنگ ایران نیز دارای انجمن شد تا به مشکلات این صنعت رسیدگی شود. حالا انجمن زغال سنگ عزم خود را جزم کرده تا در فرصت باقی مانده تا پایان سال یکبار برای همیشه تکلیف قیمت گذاری محصولات این صنعت را مشخص کند. اگر انجمن بتواند موافقت وزیر را برای فرموله شدن نرخ گذاری زغال سنگ جلب کند صنعت زغال سنگ برای همیشه از بلاتکلیفی و چانه زنی رهایی خواهد یافت.

نرخ زغال سنگ 33 درصد قیمت شمش فولاد خوزستان باشد

سعید صمدی دبیر انجمن زغال سنگ ایران در گفت و گو با خبرنگار بورس24 اعلام کرد: فردا سه شنبه اعضا انجمن زغال سنگ ایران نشستی را با حضور دکتر شریعتمداری وزیر صنایع و معادن کشور برگزار خواهند کرد. محور اصلی گفتگوی فردا این است که به یک فرمول مشخص و ثابتی برسیم که از این پس زغال سنگ همواره بر اساس آن نرخ گذاری شود و نیازی به چانه زنی نداشته باشد.

وی افزود: قصد انجمن زغال سنگ این است که همان کاری که در گذشته سنگ آهنی ها با فولادسازی ها انجام دادند زغال سنگی ها نیز با مصرف کنندگان محصولات که عمده ترین آن ها ذوب آهن اصفهان است، انجام دهند.

او درباره فرمول پیشنهادی انجمن برای قیمت گذاری زغال سنگ ابراز داشت: پیشنهاد ما این است که از این پس قیمت هر تن زغال سنگ بر اساس 33 درصد قیمت شمش فولاد خوزستان معین شود.

صمدی در پاسخ به اینکه چقدر نسبت به پذیرفته شدن این فرمول در نشست فردا خوشبین هستید گفت: توجه داشته باشیم که فرمول قیمت گذاری پیشنهادی انجمن یعنی 33 درصد نرخ شمش فولاد خوزستان همین حالا نیز حداقل 30 درصد پایین تر از قیمت جهانی زغال سنگ است. به طوری که نرخ جهانی زغال سنگ به 250 دلار رسیده بهای زغال سنگ در کشور ما حدود 450 تومان است که معادل 110 دلار می شود. بنابراین هنوز قیمت ها با نرخ های جهانی فاصله زیادی دارند.

دبیر انجمن زغال سنگ ایران تاکید کرد: نباید فراموش کنیم که وضعیت زغال سنگ در ایران در مرحله بحرانی قرار دارد و باید تمام تلاش خود را برای نجات این صنعت انجام دهیم. ما هنوز حادثه معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر را فراموش نکرده ایم و نباید اجازه دهیم تا اتفاقات مشابهی در این صنعت تکرار شود. از طرف دیگر با اینکه سال 96 رو به اتمام است اما هنوز قیمتی برای زغال سنگ در نظر گرفته نشده است. بنابراین در زمان کمی که تا پایان امسال باقی مانده باید سعی کنیم تا مشکلات این صنعت را تا حد زیادی حل و فصل نماییم.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24