Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

مجمع عادی به طور فوق العاده بانک تجارت با حضور بیش از ٧٧ درصد از سهامداران تشکیل جلسه داد...

اعتراض سهامداران در مجمع بانک تجارت / مدیر عامل: شرایط اقتصادی خوب نیست، همه بانک ها مشکل دارند؛ نماد را باز می کنیم، شک نکنید

بورس24 : مجمع عادی به طور فوق العاده بانک تجارت با حضور بیش از ٧٧ درصد از سهامداران تشکیل جلسه داد.

به گزارش خبرنگار بورس24 ، مراد پور نماینده دولت و رییس مجمع در ابتدای جلسه گفت: دو نفر از اعضای هیئت مدیره بانک به بانک مرکزی معرفی شدند که در حال حاضر تاییدیه یک نفر از اعضا صادر شده و انتخاب عضو دیگر هیئت مدیره به زمان دیگری موکول می شود.

با توجه به اظهارات نماینده دولت، رضا دولت آبادی که پیشتر به عنوان مدیر عامل بانک تجارت منصوب شده بود با برگزار مجمع امروز عملا عضو هیئت مدیره بانک تجارت نیز شد. 

مجمع بانک تجارت شاهد برخی حواشی نیز بود و سهامداران به عملکرد دولت در قبال بانک ها و نپرداختن سود مطالبات، عدم پرداخت بدهی ها و ... اعتراضاتی داشتند که مراد پور در پاسخ گفت: ساز وکار شناسایی مطالبات از دولت مشخص شده و در حال تدوین و تصویب است، اما شیوه نامه آن هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است.

او گفت: در تلاشیم که حق و حقوق سهامداران تضییع نشود با شنیده شدن این موضوع داغ دل سهامداران در خصوص نحوه محاسبات اکچوئری و پرداخت آن تسوط دولت تازه شد و اعتراضاتی به نوع اجرای دستورالعمل ها از سوی دولت کردند.

در ادامه مجمع به درخواست سهامداران رضا دولت آبادی مدیر عامل تازه نفس بانک تجارت به پنل مجمع ورود کرد و در خصوص خود و برنامه هایش توضیحاتی ارائه کرد.

وی کفت: از ابتدای دوره کاری از کارمندی در بانک تجارت آغاز کرده و پست مختلف از جمله ریاست، معاونت، مدیریت، قایم مقامی و در حال حاضر به مدیر عاملی رسیده ام.

دولت آبادی ادامه داد: همان طور که می دانید شرایط اقتصادی خیلی خوب نیست و همه بانک ها با مشکلاتی در گیرند و با توجه به معضلاتی که از گذشته در بانک ها وجود داشته برنامه هایی برای خروج بانک از این مشکلات تدارک دیده سد. که به زعم برخی کارشناسان بانک ها را به این دلیل که مشکلاتشان در طی سالیان ایجاد شده و ظرف یکی دو سال برنامه اصلاحات برایشان ارائه شده با مشکلاتی روبرو ساخت، بانک تجارت هم استثنا نبوده و در بکی دوسال اخیر سود و EPSبانک تحت شعاع قرار گرفت.

وی گفت: برنامه ها مشخص است و عملیات بانکی در نهایت باید به کسب سود منتج شود و در گام اول چند مورد را با هدف کوتاه مدت تا پایان سال جاری ابلاغ کردیم.
دولت آبادی گفت: دو شاخص مهم سود آوری و ارزش سهام را باید در دستور کار قرار می دادیم و طبیعتا این دو شاخص نیازمند اصلاحاتی است و در گام نخست چند کار ابلاغ شد، اول پیگیری وصول مطالبات تعیین تکلیف و کاهش مطالبات بود، دوم تجهیز منابع و تلاش برای کاهش هزینه پول، با کسری منابع روبرو هستیم. 

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم در مرحله اول در بازه ٤٠-٥٠ روز آتی بتوانیم برخی از کسری ها را پوشش دهیم و منابع را تجهیز کنیم و سومیت مورد هم که مورد تاکید همه مراجع است، بحث فروش دارایی های مازاد و اموالی است که طی سالیان خریداری یا تملیک شده و امکان استفاده بهینه از آنها نیست. 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24